Aangifte tegen Verburg wegens verwaarlozing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:34

Sorry maar als ik alles moet gaan typen heb ik ongeveer 10 A4tjes nodig. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat ik dat niet ga doen.
Wil graag op alle vragen antwoord geven, maar dan moet je wel bellen.
Als dit niet mogelijk is weet ik ook niet hoe ik op je vragen in moet gaan. Want op elk antwoord van mij komt wel weer een tegenvraag.

De eerdere post zijn gesloten omdat er niet aan de regels is voldaan. de moderator had een waarschuwing geplaatst en daar is niet naar geluisterd, daarom ging het topic op slot.

Nogmaals wij komen op voor het welzijn van de dieren. Deze dieren zijn nu paarden. Deze hebben een eigenaar. Vogels en vissen in een vijver hebben geen eigenaar. In de meeste gevallen hebben we te maken met mensen achter de dieren. Nogmaals wij verdedigen geen mensen, we helpen niemand in een slachtoffer rol. Dit heb ik al een keer of 4 gepost.

De beelden van de mishandelde dieren spreken hoop ik. vanaf dat moment onderzoeken wij de zaak. wij willen de mensen straffen die achter deze mishandeling zitten. En daar steken wij alle energie in.
Andere mensen steken al hun energie in het afbranden van D
Zo heeft ieder zijn eigen reden om de dingen te doen die ze doen.

De paarden zijn de slachtoffers en niemand anders, en omdat ze niet zelf voor zich zelf op kunnen komen doen wij het. Mensen in een slachtofferrol kunnen heel goed voor zich zelf spreken en hebben geen stichting nodig die dat voor hun doet.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden. Voor meer vragen kun je mij even bellen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:51

Jammer dat jullie je geld niet beter besteden. Die aangifte staat ècht op losse schroeven. Nooit zal te bewijzen vallen dat deze verwondingen opgelopen zijn tijdens vervoer.

Van D is ronduit bewezen èn gezien dat ze paarden mishandelt. Deze mishandelaar doet enorm haar best om aandacht (èn geld) te krijgen. Over de ruggen van die arme dieren.

Werkelijk imo is jullie stichting een stichting om nooit geld aan te doneren.

carin115

Re: Aangifte tegen Verburg wegens verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 01:09

hallo allemaal

ja slimmerik helemaal mee eens
dat het op losse schroeven staat
hoe is het mogelijk dat de stichting
nooit zou hebben geweten wat er in tubbergen gebeurde
dat wisten ze wel ik heb nog met hun gebeld
en helaas ze konden toen niets doen
waarom daar heb ik nooit een antwoord op gekregen
en nu wel waarom dan wel
nou ik bel henk zeer zeker deze week met deze vraag
waarom niet toen ik belde
en waarom nu wel waar kan dat aan hebben gelegen
was ik ongeloofwaardig ?? ik bind dat je altijd een aangifte moet na gaan
maar waarom nu wel en hoe wisten ze van de mishandeling ??
wie heeft ze ingeligt ???
en waarom zou de LID de paarden bij D hebben weg gehaald
ik vind dat de stichting de paarden daar maar moet weg halen
maar jah nu hebben ze de smoes helaas ze staan in duitsland
nou niet moeilijk hoor dan werk je samen met de overheid daar zo
maar ik bel zeer zeker op
en wat me helemaal boos maakte of ik blij was dat ze uit nederland weg was nu hadden de dieren het nog beroerder
ja DOE ER DAN WAT AAN ALS ZE HET ZO BEROERD HEBBEN
of zie ikdat verkeerd
maar goed ik ga nu zo lekker mijn bedje in
morgen zondag lekker uitslapen
doei iedereen een goede zondag toegewenst
groetjes carin

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:51

Jammer Henk, geloof dat ik meerdere keren contact met je heb gezocht en ook diverse dingen heb gestuurd...Bram bijvoorbeeld....en daarna niks weer gehoord.

En waar is het weerwoord van de opvang? En de chauffeur die gereden heeft? En zijn er geen foto´s genomen van de paarden bij inbeslagname? Het hele verhaal komt van 1 kant...en het is zolangzaam aan wel bekend dat die niet zo betrouwbaar is....

En dat D een pand heeft gekocht wat onder Denkmalschuts staat en dus veel geld kost aan opknappen, daar had ze eerder aan moeten denken. Geloof niet dat ik zo dom zou zijn zo´n oud gebouw te kopen als ik veel geld voor mijn oude bedrijf had gekregen! En hebben de paarden het nu beter? Momenteel denk ik wel, tenslotte wordt ze nu in de gaten gehouden. Maar als de Stichting onze minister heeft aangeklaagd en deze beterschap belooft, wat dan? Dan zijn de ogen niet meer op D gericht en dan?
De tijd zal het uitwijzen...en ik ben niet positief wat de gezondheid van de paarden betreeft.

En ook ik heb er schoon genoeg van, net als Carin.....

Dus professor, veel plezier met D en de paarden, maar denk eraan; Gottes Mühlen mahlen langsam, mahlen aber schrecklich klein....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:21

slimmerik schreef:
Jammer dat jullie je geld niet beter besteden. Die aangifte staat ècht op losse schroeven. Nooit zal te bewijzen vallen dat deze verwondingen opgelopen zijn tijdens vervoer.

Van D is ronduit bewezen èn gezien dat ze paarden mishandelt. Deze mishandelaar doet enorm haar best om aandacht (èn geld) te krijgen. Over de ruggen van die arme dieren.

Werkelijk imo is jullie stichting een stichting om nooit geld aan te doneren.

Bovendien maakt hij er zich ronduit laks vanaf en met al die schrijffouten in de tekst vraag ik me serieus af of hij wel is wie hij uitgeeft te zijn.

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:10

hallo luitjes

ik ben ook geen ster in het nederlands
maar goed we kunnen niet allemaal super zijn
maar wat ik wel weet dat ik goed zorg voor mijn dieren
en de gene die ik ken en ook hier op bokt zitten die zorgen allemaal heeeeeeel erg goed voor hun dieren
omdat die net als ik het zelfde mee hebben gemaakt
ook hun paarden ( pony,s ) waren slachtoffer
alleen had ik geluk dat ik twee grote strekke kerels bij me had
toen heb ik al mijn spullen mee kunnen nemen
ze wilde mijn zadel en andere spullen niet geven
maar toen een van de mannen gewoon naar binnen gelopen en mijn hele prutje in de vrachtwagen gedaan
D durfde niets te doen
maar ja dat heb ik later moeten bekopen
met dreigementen en mijn auto beschaddigt ach ja
daar ben ik over heen hoor
ik heb een goede spreuk
AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL DE WAARHEID ACHTER HAALD HEM WEL
vroeg of laat loopt D tegen de verkeerde mensen aan
die niet zo netjes zijn als wij en alles pikken
maar goed ik doe dat niet
ik ga me niet tot haar nivo verlagen
ik bedrijg haar niet
heb haar alleen een belofte gedaan
dat ik door zou gaan met haar te bestrijden
tot ze geen dieren meer zou mogen houden
maar netjes op de legale manier
ik hou bokt ik de gaten en reageer soms wat heftig
maar ach ja ik ben niet zo kwaaie hoor
ben me gek zeg ze is in staat om me aan te klagen
en daar heb ik geen zin in
nou ik hou alles in de gaten
en bel zeer zeker henk op
zijn nummer staat hier
nou slaap allemaal lekker
tot een volgende keer
groetjes carin

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:45

Ik bedoelde jou niet hoor ;)

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:39

hallo anneliesdj

nee gekkert dat weet ik wel hoor
hihihi lachen
wie je bedoelt weet ik wel
had het ook helemaal niet op mij betrokken hoor
sorry maar nu moet ik toch lachen
ach ja wel leuk zo,n vergissing
nou een goede maandag zou ik zeggen
heel veel groetjes carin

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:25

Ik verwacht eerlijk gezegd van een stichting tegen zinloos geweld dat die zijn zaakjes toch eerst goed onderzoekt en het uiteindelijk doel voor ogen houdt.

Wat ik niet verwacht is een stichting die net als ons, paardenmutsjes, uit pure emoties op de barricades springen. Wat ik ook niet verwacht is dat een stichting als deze ergens in het middenin het probleem instapt en feitelijk keihard hun eigen doel voorbij schieten op deze manier en misschien ongewild de veroorzakers tot slachtoffers maken. Dat is in mijn ogen een totaal verknipte wereld. Wat heeft dit voor zin zo ?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:11

Perrokai schreef:
Ik verwacht eerlijk gezegd van een stichting tegen zinloos geweld dat die zijn zaakjes toch eerst goed onderzoekt en het uiteindelijk doel voor ogen houdt.

Wat ik niet verwacht is een stichting die net als ons, paardenmutsjes, uit pure emoties op de barricades springen. Wat ik ook niet verwacht is dat een stichting als deze ergens in het middenin het probleem instapt en feitelijk keihard hun eigen doel voorbij schieten op deze manier en misschien ongewild de veroorzakers tot slachtoffers maken. Dat is in mijn ogen een totaal verknipte wereld. Wat heeft dit voor zin zo ?

Eindelijk iemand die het een beetje snapt.

We zijn al sinds januari deze mishandeling aan het onderzoeken. We hebben aangifte gedaan de klacht die we in hebben gediend bij verschillende instellingen als niet ontvankelijk werden weg gewuifd.
De aangifte konden wij alleen doen naar aanleiding van feiten. Jullie kunnen je voorstellen dat er veel mensen zitten te wachten totdat de stichting een fout maakt. Politie en justitie zouden smullen van een valse aangifte om die lastige stichting een toontje lager te laten zingen, wij hebben namelijk een te grote mond.

Er is daadwerkelijk in de tijd van D een klacht binnen gekomen. Dit was in de tijd ( 5 jaar) dat ondergetekende onderzoek deed naar de mishandelingen van paarden en pony’s in Nederland. Helaas zijn wij geen grote stichting zoals een dierenbescherming waar miljoenen per jaar binnenkomen en er veel mensen achter deuren zitten te werken. Wij doen wat we doen met enkele mensen. Wij willen geen steun van organisaties of overheid. Wij doen het uit bevlogenheid voor het welzijn van de dieren. En soms kan het zijn dat je niet alle meldingen kunt behandelen. Ik zal een paar voorbeelden noemen van de meldingen: Mensen die vinden dat de buren hun hond niet vaak genoeg uitlaten, zieke honden die gekocht zijn uit een oude schuur, het welzijn van muskus ratten, een mus tijdens dominoday, het vergiftigen van honden, seksueel misbruik van pony’s, eigendomsrecht hond tijdens scheiding, paarden en pony’s in een drassig weiland, koeien en paarden zonder beschutting, huisvesting paarden, bijt-incidenten, pitbull wetgeving, kinderen en honden, rechtszaak tegen malafide hondenhandelaar, etc.

paardenmishandeling is een beetje mijn ding. ik heb een grote voorliefde voor deze dieren. Daarom steek ik daar verschrikkelijk veel tijd in. Nu ben ik weer een onderzoek gestart naar de mishandeling van het paard in Limburg en loopt het onderzoek nog steeds naar de mishandelingen van de paarden en pony’s in Drenthe.
Dit kost enorm veel tijd alle mishandelingen worden persoonlijk door mij onderzocht en ik ga naar de locatie van de mishandeling heen om daar indrukken op te doen.
Oja was vergeten te vertellen dat ik tussen al dit dierenleed ook nog gewoon moet werken om mijn levensonderhoud te moeten verdienen. Zonder geld kan helaas mijn auto niet rijden.

En ja soms gaan dingen niet zo snel als dat ik zou wensen, en ja we kunnen niet al het dierenleed tegelijk bestrijden, daar zijn we helaas veel te klein voor.
Vind het altijd erg jammer dat veel mensen praten over dierenleed maar niet actief zaken ondernemen om zelf dit leed aan te pakken en proberen een oplossing te vinden. Het is makkelijk om met een vinger te wijzen, maar het is moeilijker deze vingers aan het werk te zetten om daadwerkelijk een oplossing te vinden.

Heb een voorbeeld:

Laatst kreeg ik een melding over een stal waar de paardenpoep hoog tegen de muren op lag, de stal was een bouwval paarden konden beter verzorgt worden, maar ze hadden geen omgekrulde hoeven. De eigenaar kon niet de verzorging geven die hij voor die tijd gaf, dit door een ongeval.
Wat ik dan niet begrijp, er zijn zoveel mensen die om paarden geven en deze situatie niet aan kunnen zien. Waarom zijn er dan geen mensen die eens de handen uit de mouwen steken om eens een keer die stal uit te mesten.
We moeten met elkaar proberen om iets aan het probleem te doen en te zorgen dat de dieren het beter krijgen. Het in beslag laten nemen is niet altijd een oplossing. Vaak komen deze paarden bij de slager terecht, of de eigenaar krijgt ze weer terug na een inbeslagname.
Dit komt niet ten goede aan het welzijn van de paarden, deze dieren worden de dupe van dit soort juridische ‘spelletjes’.

Beste mensen ik hoop dat jullie eens na gaan denken over hoe jullie zelf iets aan de situatie kunnen doen om het leven van de paarden beter te maken.

Mochten jullie meer willen weten kunnen jullie mij bellen, ben altijd bereid om nader zaken uit te leggen, als je het vraagt krijg je een eerlijk antwoord. Mijn bericht is veel langer geworden dan dat ik wilde.

diervriendelijke groet, en een hoef van mijn overleden Wenga

Henk ten Napel
0653456640

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:38

Ach, wie van de stichting was erbij toen de paarden uitgelaad werden? Niemand dus.

Tja het komt imo in ieder geval nèt zo verknipt over als de eigenaars in dit geval.

Eigenaars waar ik zèlf destijds heb kunnen BEWIJZEN dat ze er niet voor schuwen alles aan elkaar te liegen, onder valse voorwendselen geld en spullen in zamelen en paarden mishandelen.

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:27

he hallo

hallo slimmerik

ja je hebt gelijk D en S kunnen het zelf ook gedaan hebben
want volgens mij schrikken ze nergens voor terug
als zemaar het slachtoffer kan spelen
ik wens iedereen een gezellig weekend
groetjes carin

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:12

Aanklacht paardenhoudster tegen LID mogelijk onterecht
13/03/2009 11:29Begin februari zocht Daphne Bruijn de media op om de wantoestanden bij de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming onder de aandacht te brengen. De paardenhoudster die momenteel woonachtig is in Nordhorn (Duitsland) zou haar in beslag genomen paarden verwaarloosd en mishandeld teruggekregen hebben van de opslaghouder. De Paardenkrant dook in de zaak. Een blik in de stal en gesprekken met getuigen uit de omgeving zorgen voor twijfel over het relaas van de paardenhoudster.

De opslaghouder verklaarde de paarden in goede doen te hebben afgeleverd. Bruijn tekende het formulier voor ontvangst. Later zocht ze contact met de media. Ze sprak van onterechte inbeslagname, tot tweemaal toe. Volgens haar waren meerdere paarden gewond en getraumatiseerd en stonden de paarden er maandenlang apathisch bij. Ze stuurde foto’s van paarden met ernstig letsel mee. Eén paard mist een deel van de hoef. Omstanders tekenden verklaringen dat de paarden gewond zijn afgeleverd, maar deze personen waren volgens hun verklaring pas ter plekke nadat ze van Bruijn hoorden dat de paarden gewond waren aangekomen. Het is mogelijk dat de paarden pas na aankomst gewond zijn geraakt. De Paardenkrant brengt een bezoek aan de stal. Er ligt kuilvoer in de stal, dat vies en nat is. Er staan vijf grote pony’s. Ze zijn vies en zien er schraal uit. Volgens het rapport van de AID bezat Bruijn vijftien paarden. Bij een privéstal in de buurt heeft Bruijn drie paarden staan in redelijke conditie. De nog ontbrekende zeven paarden hebben volgens Bruijn inmiddels een nieuw tehuis in Duitsland gevonden.

Bruijn claimt naar Duitsland te zijn verjaagd en niet alleen door de LID. In Nederland bezat de paardenhoudster een accommodatie genaamd Stal Duin en Daal. Een aantal van de voormalige pensionklanten is volgens Bruijn medeschuldig aan haar gedwongen uitwijk naar Nordhorn en ze zegt in een e-mailbericht aan De Paardenkrant aangifte te hebben gedaan van stalking en bedreiging. Het beschuldigde viertal wijst de aantijgingen van de hand en zegt juist door Bruijn te zijn benadeeld. Wunnink kocht in 2003 de welsh Nobody van Bruijn. ,,Al na de eerste maand werden de rekeningen steeds hoger. Mijn paard vermagerde en ik moest bijbetalen voor extra voer en strooisel.” Toen de rekening opliep tot ruim 700 euro kreeg de eigenaresse argwaan. ,,Uiteindelijk heb ik mijn paard daar sterk vermagerd weggehaald.”

Susan Brinkerink stalde in 2001 twee paarden op Duin en Daal. ,,Mijn paarden waren in goede gezondheid aangekomen, zelfs iets aan de vette kant. Maar de merrie bleef maar afvallen en at al haar strooisel op.” Toen ook haar veulen ziek werd, vertrok ze bij Bruijn. Ook moeder en dochter Wijnholds stalden twee paarden bij Bruijn. ,,Wie hinnikte werd met voeren overgeslagen en kreeg de volgende dag pas eten, tenminste als het dan stil was. Ze zei altijd dat de paarden hooi kregen, maar er was op heel het terrein niet één baaltje hooi te bekennen”, aldus dochter Bianca.

De dierenarts die de gewonde hoef behandelde, kwam enkele maanden later nog eens op de stal en trof een triest tafereel aan. ,,De paarden waren ernstig vermagerd. Ze zagen er veel slechter uit dan toen ik ze de vorige keer had gezien. De dieren zaten vol wormen en aten hun eigen mest, aangezien er geen ander voedsel voorhanden was. Een van de paarden was door koliek te ziek om op te staan. Ik heb dat paard behandeld en de zaak gemeld bij de inspectiedienst.”

Bron: Horses.nl/De Paardenkrant

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:11

v

Gothika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:15

Vertel mij wat, ik heb der anderhalf maand ofzo stage gelopen en weet er alles vna hoe het daar ging.
Stal duin en dala vlakbij geesteren(harbrinkhoek,tubbergen), toendertijd. Ik heb de toestand gemeld aan mijn school ( De groene welle) die wouden me niet geloven. Toen ben ik gestopt met die school omdat mijn stage anders niet goed ging. Ik deed het wel zoooooooooo slecht volgens daphne, dat ze de school belde en zei dat ze me nooit weer wou zien omdat, bladiebla, dat bracht me dus erg in het nadeel, EN nog geen week erna werd de zaak opgetrommeld. Ik heb het ook gemeld aan staleigenaren waar het paard van mijn vriendin stond daar fietste ik langs om haar paard te voeren en hooi te geven op de terugweg.
en die hebben daar ook een melding vna gemaakt denkik.
Laatst bijgewerkt door Gothika op 21-07-09 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:18

Bij stal Duin en Daal?

Gothika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:22

ja bij stal duin en daal jah
Er stonden toen war arabieren, een moddervette shetlander aan een ketting in de wei. ze had een magere mechelse herder die je niet aan mocht raken. 2 haflinger waarop ik nog gereden heb 1 had huidproblemen. Er stond nog een fries met huidproblemen.

Ze sloeg toen de volbloed de hele bak door met de zweep het paard stond stijf van angst, liet zich vallen, en toen kwam ze boos overeind en sloeg ze het paard nog meer. Je zag het paard helemala blind zijn. Daarna heeft ze het naar stal gebracht en geen eten gekregen. Dat arabiertje was de dochter van de ene die ernaast stond zei ze.
Ze sloeg de paardne overind in de stal want ze mochten niet liggen enzovoort, De paarden stonden letterlijk op beton en vreten had ze niet meer die moest z enog bestellen terwijl het weekend was. Hooi was nergens te bekennen en de paardne werden altijd in een hoekje gestuurd als je de stal in kwam.

Ze gaf les aan gehandicapten en die werden zo erg uit gebuit dat ze erbij gingen huilen.

1x moest ik grasmaaien en dat gras uit de wei halen en te drogen leggen onder e3en afkapping vna een schuurtje, heb de hele dag geen pauze gehad en in de brandende zon moeten werken.

En een paard vna een andere mevrouw stond in een donkerste hoek vna de hele stal altijd alleen echt heel zielig.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:44

die foto,s en filmpjes! wat verschrikkelijk zeg. daar gaan mijn nekharen van overeind staan!!

Gothika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:55

ja maar ik heb wel dunnere paarden gezien bij haar op stal, zo dun dat je bijna niet aan durfte te raken omdat het zo fragiel leek.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:00

Ik denk nog vaak aan dit verhaal!!
vreselijk!
heeft ze weer wat nieuws in duitsland dan??

carin50

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:40

dit bericht komt uit duitsland
vanaf het gerecht daar
hoop dat jullie duits kunnen lezen
anders vetaal het even met google vertalen
groetjes carin

Landkreis | 06.12.2011Weitersagen Zu wenig Wasser, Futter, Licht
35-Jährige wegen unzumutbarer Haltung von Pferden verurteilt
Zu wenig Licht, völlig verdreckte Boxen, kaum ausreichend Wasser und Futter: Wegen der völlig unzureichenden Haltung von zehn Pferden auf dem Gut Klausheide hat das Amtsgericht Nordhorn eine 35-Jährige zu einer Geldstrafe verurteilt. Außerdem darf sie zwei Jahre lang Pferde weder gewerbsmäßig halten noch mit ihnen handeln.

ce Nordhorn. In der Anklage der Staatsanwaltschaft ist die Rede von „erheblichen Missständen“ und „grober und unsachgemäßer Haltung“. Die 35-jährige Niederländerin – wohnhaft in Nordhorn – soll „einem Wirbeltier länger anhaltende Schmerzen und Leiden“ zugefügt haben. Im Klartext wurde ihr bei dem Prozess vor wenigen Tagen vor dem Nordhorner Amtsgericht vorgeworfen, insgesamt zehn Pferde in unzumutbaren Bedingungen gehalten und damit gegen das Tierschutzgesetz verstoßen zu haben.

Zu wenig Licht, zu kleine und schlecht gestreute Stellflächen, unzureichende Belüftung und verdreckte Boxen: Das sind einige der Merkmale, die die Haltung der Pferde auf dem Gut Klausheide beschrieben. Der Stall gehörte nicht zu dem Komplex der Arbeiterwohlfahrt. Außerdem waren die Tiere in einem mäßigen bis schlechten Fütterungszustand. Ihnen stand keine selbsttätige Tränke zur Verfügung, so dass sie ihren Durst nicht eigenständig löschen konnten. Einige der Tiere waren so verdreckt, dass sich auf dem Körper ein regelrechter „Kotpanzer“ gebildet habe, heißt es in der Anklage.

Diese Vorwürfe bezogen sich konkret auf den Zeitraum vom 8. März bis zum 28. April dieses Jahres. In dieser Zeit hatte das Veterinäramt des Landkreises Kontrollen durchgeführt und die Zustände festgehalten. Zunächst wollte die Niederländerin die Mitarbeiter des Veterinäramts nicht in den Stall lassen. Erst als sie einen Durchsuchungsbeschluss vom Amtsgericht in Osnabrück bekamen und in Begleitung von Polizeibeamten erschienen, konnten sie den Stall unter die Lupe nehmen und stellten haltlose Zustände fest. Zwei Pferde befanden sich zu diesem Zeitpunkt in sehr schlechtem Zustand. Sie wurden von der Polizei sichergestellt und anderweitig untergebracht.

„Bei der Verhandlung sprachen nicht nur zahlreiche Zeugen, auch zwei Tierärzte sagten als Sachverständige aus. Die Bedingungen im Stall waren durch viele Fotos dokumentiert“, heißt es aus dem Amtsgericht. Anfang Mai hatte das Veterinäramt der Grafschaft Bentheim gegen die heute 35-Jährige Anzeige wegen Verstoßes gegen das Tierschutzgesetz bei der Polizei erstattet (die GN berichteten).

Die Staatsanwaltschaft forderte unter anderem eine Bewährungsstrafe von vier Monaten. Der Anwalt der angeklagten Niederländerin forderte einen Freispruch für seine Mandantin. Der zuständige Richter befand die Vorwürfe der Staatsanwaltschaft im Kern als richtig und verurteilte die Pferdehalterin zu einer Geldstrafe von 60 Tagessätzen á zehn Euro. Zudem wurde der 35-Jährige für die kommenden zwei Jahre der gewerbsmäßige Umgang mit Pferden verboten. Das heißt: Sie darf sich weder beruflich halten noch mit ihnen Handel treiben. Die Niederländerin hat gegen das Urteil direkt nach der Verhandlung Rechtsmittel eingelegt.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:19

Mooi bericht hierboven in het duits, was er al niet bang voor, hier in dld zijn ze veel strenger wat dat betreft met het verwaarlozen van dieren.

Snap ook niet dat de stichting het voor zulke mensen opneemt.

Ken het hele mens niet, maar als ze echt zo onschuldig is als ze zegt, waarom vlucht je dan naar Duitsland, zegt mij al meer als genoeg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:46

Ah, mooi dat ze wéér gepakt is. Zit die professor oftewel Simon E. er nog steeds bij in?

En meneer Ten Napel ??? Staat u nog steeds achter haar ??