Perrokai schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd van een stichting tegen zinloos geweld dat die zijn zaakjes toch eerst goed onderzoekt en het uiteindelijk doel voor ogen houdt.
Wat ik niet verwacht is een stichting die net als ons, paardenmutsjes, uit pure emoties op de barricades springen. Wat ik ook niet verwacht is dat een stichting als deze ergens in het middenin het probleem instapt en feitelijk keihard hun eigen doel voorbij schieten op deze manier en misschien ongewild de veroorzakers tot slachtoffers maken. Dat is in mijn ogen een totaal verknipte wereld. Wat heeft dit voor zin zo ?
Eindelijk iemand die het een beetje snapt.
We zijn al sinds januari deze mishandeling aan het onderzoeken. We hebben aangifte gedaan de klacht die we in hebben gediend bij verschillende instellingen als niet ontvankelijk werden weg gewuifd.
De aangifte konden wij alleen doen naar aanleiding van feiten. Jullie kunnen je voorstellen dat er veel mensen zitten te wachten totdat de stichting een fout maakt. Politie en justitie zouden smullen van een valse aangifte om die lastige stichting een toontje lager te laten zingen, wij hebben namelijk een te grote mond.
Er is daadwerkelijk in de tijd van D een klacht binnen gekomen. Dit was in de tijd ( 5 jaar) dat ondergetekende onderzoek deed naar de mishandelingen van paarden en pony’s in Nederland. Helaas zijn wij geen grote stichting zoals een dierenbescherming waar miljoenen per jaar binnenkomen en er veel mensen achter deuren zitten te werken. Wij doen wat we doen met enkele mensen. Wij willen geen steun van organisaties of overheid. Wij doen het uit bevlogenheid voor het welzijn van de dieren. En soms kan het zijn dat je niet alle meldingen kunt behandelen. Ik zal een paar voorbeelden noemen van de meldingen: Mensen die vinden dat de buren hun hond niet vaak genoeg uitlaten, zieke honden die gekocht zijn uit een oude schuur, het welzijn van muskus ratten, een mus tijdens dominoday, het vergiftigen van honden, seksueel misbruik van pony’s, eigendomsrecht hond tijdens scheiding, paarden en pony’s in een drassig weiland, koeien en paarden zonder beschutting, huisvesting paarden, bijt-incidenten, pitbull wetgeving, kinderen en honden, rechtszaak tegen malafide hondenhandelaar, etc.
paardenmishandeling is een beetje mijn ding. ik heb een grote voorliefde voor deze dieren. Daarom steek ik daar verschrikkelijk veel tijd in. Nu ben ik weer een onderzoek gestart naar de mishandeling van het paard in Limburg en loopt het onderzoek nog steeds naar de mishandelingen van de paarden en pony’s in Drenthe.
Dit kost enorm veel tijd alle mishandelingen worden persoonlijk door mij onderzocht en ik ga naar de locatie van de mishandeling heen om daar indrukken op te doen.
Oja was vergeten te vertellen dat ik tussen al dit dierenleed ook nog gewoon moet werken om mijn levensonderhoud te moeten verdienen. Zonder geld kan helaas mijn auto niet rijden.
En ja soms gaan dingen niet zo snel als dat ik zou wensen, en ja we kunnen niet al het dierenleed tegelijk bestrijden, daar zijn we helaas veel te klein voor.
Vind het altijd erg jammer dat veel mensen praten over dierenleed maar niet actief zaken ondernemen om zelf dit leed aan te pakken en proberen een oplossing te vinden. Het is makkelijk om met een vinger te wijzen, maar het is moeilijker deze vingers aan het werk te zetten om daadwerkelijk een oplossing te vinden.
Heb een voorbeeld:
Laatst kreeg ik een melding over een stal waar de paardenpoep hoog tegen de muren op lag, de stal was een bouwval paarden konden beter verzorgt worden, maar ze hadden geen omgekrulde hoeven. De eigenaar kon niet de verzorging geven die hij voor die tijd gaf, dit door een ongeval.
Wat ik dan niet begrijp, er zijn zoveel mensen die om paarden geven en deze situatie niet aan kunnen zien. Waarom zijn er dan geen mensen die eens de handen uit de mouwen steken om eens een keer die stal uit te mesten.
We moeten met elkaar proberen om iets aan het probleem te doen en te zorgen dat de dieren het beter krijgen. Het in beslag laten nemen is niet altijd een oplossing. Vaak komen deze paarden bij de slager terecht, of de eigenaar krijgt ze weer terug na een inbeslagname.
Dit komt niet ten goede aan het welzijn van de paarden, deze dieren worden de dupe van dit soort juridische ‘spelletjes’.
Beste mensen ik hoop dat jullie eens na gaan denken over hoe jullie zelf iets aan de situatie kunnen doen om het leven van de paarden beter te maken.
Mochten jullie meer willen weten kunnen jullie mij bellen, ben altijd bereid om nader zaken uit te leggen, als je het vraagt krijg je een eerlijk antwoord. Mijn bericht is veel langer geworden dan dat ik wilde.
diervriendelijke groet, en een hoef van mijn overleden Wenga
Henk ten Napel
0653456640