Anky van Grunsven wint ook Kur op Muziek van Cannes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:23

Tjonge Hopla wat zou jij gelachen hebben als ze op haar bek ging!!!! Te triest voor woorden en de afgunst straalt van je af!!!!
Probeer Anky nu maar eens te verslaan in deze competitie's en dan praten we weer. En Henkjan ik heb jou ook nog nooit tussen en bij de uitslagen gelezen........

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:32

Henkjan schreef:
hopla schreef:
Als beste van de wereld staat het wel heel raar als je de prijsuitreiking aan een touwtje moet doen.
Ze moet er ook niet aan gaan hangen als er een paard vandoor gaat maar ophoudingen geven.
Je mag van de beste ruiter van de wereld toch wel verwachten dat ze wel controle over haar paard heeft.
Verder vind ik het natuurlijk leuk dat ze gewonnen heeft.

Dit vind ik ook...

wat een domme reactie is dit. Er kunnen ontzettend veel redenen zijn dat zij op dat moment niet goed zat. Hallo, als jouw 100 % betrouwbare paardje dat opeens doet, dan verwacht je het toch ook niet? Zij kan wel degelijk goed (blijven) zitten, anders was ze nooit zo hoog gekomen

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:14

Henkjan schreef:
hopla schreef:
Als beste van de wereld staat het wel heel raar als je de prijsuitreiking aan een touwtje moet doen.
Ze moet er ook niet aan gaan hangen als er een paard vandoor gaat maar ophoudingen geven.
Je mag van de beste ruiter van de wereld toch wel verwachten dat ze wel controle over haar paard heeft.
Verder vind ik het natuurlijk leuk dat ze gewonnen heeft.

Dit vind ik ook...

Wat een rare reacties hier weer. Zelf zou ik jullie weleens een prijsuitreiking willen zien rijden op Salli. Een prijsuitreiking is denk ik ook niet echt te vergelijken met een proef.

Ontopic: Wat ontzettend tof dat ze weer in vorm is +:)+

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:30

zij rijd anders niet op een normaal trensje.
Als je op stang en trens rijd en je paard gaat er vandoor gebruik de stang dan wat meer.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:37

Proficiat Anky!!
en ff offtopic..:
Je kunt beter maar ongelukken zien te voorkomen dan het risico nemen wat helemaal niet nodig is, het kan toch ook zo.. Mocht er wat fout gaan dan ben je weer een heel stuk vertrouwen kwijt in elkaar.. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.. Vind dat je juist lef hebt als je aangeeft dat je het niet vertrouwd en dat je hulp vraagt.. Ik vind dat ze professioneel heeft gehandeld, ze heeft hulp gevraagd.. Ze had ook niet in de parade kunnen verschijnen..
en trouwens wie heeft er last van als ze wordt begeleidt door iemand, iedereen zou er pas last van hebben als ze met een op hol geslagen paard daar rondcrossed.. snap het probleem dus niet zo..
Laatst bijgewerkt door Kimberly1990 op 14-06-09 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:40

powerzoe schreef:
zij rijd anders niet op een normaal trensje.
Als je op stang en trens rijd en je paard gaat er vandoor gebruik de stang dan wat meer.

Hij hoeft maar een keer raar opzij te springen en dan lig je er gewoon af, ook Anky. Kan je trekken aan die stang wat je wilt, maar je houdt een paard van 600 kilo echt niet tegen met zo'n stukje ijzer.

Het was daar ook hartstikke donker, af en toe ging het licht wel aan, maar ik zou er ook geen prettig rondje rijden op een dergelijk paard.
En verder veiligheid voor alles. Niemand heeft er wat aan als ze eraf dondert. Zeker als je ouder wordt genees je gewoon minder goed en snel, en je hebt ook nog 2 kinderen die een moeder nodig hebben. En zij is de enige die dat risico het beste in kan schatten.

Haar proef vond ik erg goed, ze zijn eigenlijk gewoon een klasse beter. De nummer 3 vond ik ook een mooie combinatie, en met name een mooi paard :~

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:41

powerzoe; Een paard dat op de kletter gaat reageert echt niet op een bit hoor. 8)7

Kimberley1990; Heel mooi gezegd!

manie

Re: Anky van Grunsven wint ook Kur op Muziek van Cannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:58

@Hopla, zorg eerst zelf even dat je Anky evenaart qua prestaties....
En rij dan zelf maar even een ererondje om te laten zien hoe het hoort, volgens jou.
Pas als je dat bereikt hebt spreken we wel weer!

Wat een afgunstig gedoe hier zeg.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:50

wat een trieste reactie's weer hier zeg.

ik heb juist respect voor anky, juist omdat ze de beste van de wereld is en dan
gewoon aangeeft van dit doe ik niet of vertrouw ik niet. liever dit, dan dat het misgaat toch?
(alhoewel er altijd mensen zullen zijn die dat juist graag zien, helaas)

en wie denkt dat je een op hol geslagen paard met een stang in 'wel even terug' krijgt: dream on

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:50

Wat een heerlijke discussies toch weer hier, stelletje jaloerse Bokkers :D

Gefeliciteerd Anky! Ookal was er niet veel concurrentie voor dr, ze heeft wel mooi 79% gereden.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:28

Ik vind het ook zeer knap wat ze allemaal doet. Maar ik vind wel dat je wel wat overdreven doet als de groom de paard vast moet houden. Dat doen je bij springruiters toch ook niet. en die paarden zijn soms wel heel wat heftiger. En je kan me veel zeggen. Maar als jij met alle gewicht gaat hangen aan een stang, dat helpt echt wel wat hoor!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:37

Wat een stel domme reacties indd!

Ik snap heel goed dat ze ophoud na een rondje, ze heeft een harstikke heet en sensibel paard onder haar kont, en daarbij ook nog kinderen en een man. Veiligheid gaat voor alles!

En indd Anky nog gefeliciteerd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:07

Gelukkig durft Anky haar fouten toe te geven.
Dan hoef je het ook niet als een afgang te ervaren. :Y)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:44

wat vreselijk kinderachtig dat de ereronde als een afgang word gezien.
wtf kan dat sommige mensen toch schelen?
het gaat toch om haar proef?

leuk voor haar dat ze gewonnen heeft,en ik snap de voorzichtigheid best

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:24

Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, maar misschien moeten sommigen even in rekening nemen dat een paard als Salinero een paar ton waard is, daar rijd je dus niet zo gemakkelijk een ereronde mee als wanneer je dat in de B doet.
Alleen al het financiële risico bij blessure zou een reden zijn om het niet te doen, dan heb je ook nog de veiligheid van de amazone (waar het moederschap-argument dus ook onder valt).
Laatst bijgewerkt door Winged op 14-06-09 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: opmerking verwijderd ivm split

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:26

paar ton? ik denk dat je al wel in de miljoen moet denken hoor.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:28

Thomas schreef:
paar ton? ik denk dat je al wel in de miljoen moet denken hoor.

Ik wilde mij voorzichtig uitdrukken. :D Maar die kans zit er wel in ja.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:28

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten gesplit. Graag terug ontopic zonder op de man te spelen. Bovendien kan het ook een stuk respectvoller hier.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:37

Vanaf de eerste keer dat ik op een paard stapte werd mij geleerd dat je er niet bang of onzeker op moest gaan. Ik vind het knap dat ze het alsnog doet met iemand ernaast. Een paard voelt die angst ook al kan ze 'm normaal gesproken wel onder controle houden.
En vergeet niet dat ze thuis kinderen heeft zitten die heel veel voor haar betekenen.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:11

Ik dacht dat het paard in alle omstandigheden onder controle houden ook deel van dressuur is...?
Ik zal nooit fan zijn van Anky.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:42

dressuur: Het verbeteren van de natuurlijke basisgangen van het paard ..

je eigen mening hebben mag..

maar hoe je het went of keert paarden blijven dieren met een vlucht instinct hoe je een dier ook opleid je kan dit nooit veranderen. dat heeft dus niks met dressuur te maken, in zo'n geval dan.

ieder zijn eigen mening waar hij of zei fan van is.

Ik heb grote respect voor deze wereld Amazone die wat niemand heeft gedaan 3 gouden medailles binnenhaald met twee verschillende paarden..

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:49

Tsja wat zal ik er eens van zeggen.
Het deelnemersveld dat kon ze makkelijk aan!!
De franse jury die haar van de week nog de hoogste punten gaf, geeft haar nu de laagste punten op het artistieke deel na.

Tsja en als je eenmaal kinderen hebt worden een heleboel dingen, zelfs een ereronde rijden onbelangrijk.
Je wordt voorzichtig want je wil heel blijven voor je kinderen, dat is het enige wat telt.

Ik denk dat daar de motivatie problemen van Anky vandaan komen .............. haar kinderen zijn belangrijker geworden als het hele paardrijden, waar ze alles al gewonnen heeft wat er te winnen valt.

Je hoeft helemaal geen fan van Anky te zijn, maar als je moeder bent dan weet je dat er een heleboel met je gebeurd en alles wat je eens belangrijk vond.........valt daarbij in het niet.
Je krijgt angsten die jezelf het liefst wil overwinnen ....... je kunt jezelf wel voor de kop slaan......maar het overkomt je gewoon. :D

Ook Anky is gewoon een vrouw van vlees en bloed :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:12

charlie1989 schreef:
Ik dacht dat het paard in alle omstandigheden onder controle houden ook deel van dressuur is...?
Ik zal nooit fan zijn van Anky.

Dan zou goed dressuur rijden een onmogelijke taak zijn want degene die beweert zijn of haar paard onder alle omstandigheden onder controle te hebben liegt of is nog niet aan veel omstandigheden blootgesteld. Anky heeft twee kinderen en dan word je voorzichtig, als die dame haar pootje breekt is dat een werkend persoon minder. Als je met mannetje en vrouwtje woont kan je daar om heen, maar als je met twee kinderen woont en je hebt enigszins verantwoordelijkheid, dan word je wel voorzichtiger. Want die twee ukken leiden daar ook onder als eentje geen centjes meer binnen brengt. En dan neem ik het logische, dan heb ik het nog niet over de moederliefde.... Als je iets breekt "val je weg" voor je kinderen... Mentaal doen kindjes heel wat met je hoor. Tenminste; als je echt van ze houd en echt je verantwoordelijkheid wilt opnemen voor ze.

Mensen geven graag kritiek op iemand die ze nooit zullen kunnen evenaren. Maar door haar voor jezelf neer te halen gaat ze echt niet minder goed worden in wat ze doet.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:10

Respect voor anky, dat ze gewoon als beste van de wereld laat zien dat een ereronde ook veilig moet gebeuren.
In een ereronde kan er zoveel meer gebeuren eigenlijk, publiek is uitbundiger, meer geluid. en bovendien ben je dan niet alleen in de baan, er zijn ook meer.
Anky neemt haar verantwoordelijkheid en dat zouden meer kunnen doen!

Voor de rest, ik heb het niet gezien, maar ik denk dat ze rijd om ervaring en ritme op te doen, zoals eerder gezegd.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:43

Het maakt me niet uit hoe ze die ereronde doet. Beter zo, dan ongelukken en vind het ook knap dat ze het durft toe te geven. ;)

Wij hebben thuis een boek over Anky en Bonfire uit het jaar 2000. Daarin heeft Anky haar eigen dagboek en verteld ze zelf over het goud winnen met Bonfire. Letterlijk overgenomen:
"Tenslotte de ereronde. Dat is het mooie van onze sport: de ereronde. De echte ontlading komt in de ereronde. Wat is Bonfire fris. Wat geniet ook hij van die ereronde. Van het gejuich, van de muziek, van het applaus. Twee maal gaan we rond. Wat galoppeert hij trots en uitgelaten."

Toen moest ik wel even hard lachen. _O-