Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ben blij dat ik stapte want weet niet hoe het anders met die kinderen was afgelopen.... TurdusMerula schreef:Ik moet meteen denken aan de post die iemand hier al lang terug eens heeft geplaatst.
Diegene was wat aan de hand aan het stappen, tijdens haar trektocht; ik dacht dat het was om gewoon de benen even te strekken, er was in elk geval niets ernstigs...
En dat er toen bij een luxe zwarte auto een raampje naar beneden ging, om te vragen of ze misschien hulp konden gebruiken. En dat dat Beatrix was.
Een meisje op haar pony, vastgehouden door haar moeder, broertje liep erachteraan.

Citaat:Edit: Nog eentje... Iemand die altijd zonder cap buitenrijd (tja, is eigen keus hé) had laatst een bekeuring van 50 euro gekregen! Ik wist niet eens dat een cap verplicht was? Ik vind het echt onzin, je brengt toch geen anderen in gevaar door geen cap te dragen?

" En daar kan m'n pony dus niet zo goed tegen, ik had m'n handen vol om haar rustig te laten stappen, kreeg ik nog commentaar in de zin van: "Haar paard is wild, jongens! Pas op hoor!"
En dan vooral vlak er langs racen
) waarvan er opeens 1 rechts inhaalt over een stuk grind, vlák langs m'n pony
Nou, ze schrok zich wild waardoor ik er bijna aflag....heel idioot.
Mensen die hun hond meteen aan de riem doen, die aan de kant gaan als je langskomt, die even je pony bewonderen
"Ah, wat een mooie manen
"
Ook ruiters die gewoon langs stappen en die je vriendelijk groeten. Wat dat betreft onthoud je vaak alleen de slechte dingen 
dát kan ik echt zó waarderen, dan bedank ik ze ook altijd uitbundig
Dus ik dacht nou als jullie platgereden willen worden door een spastische pony is er inderdaad ruimte genoeg, anders vráág ik het toch ook niet? 
Romeo (mijn leasepony) helemaal steigeren enzo, die is nogal snel gestressed, dus afgestapt en gekeken hoe het met dat meisje was, niks aan de hand enzo.. Maar hoe háál je het in je hoofd om zo een bocht door te crossen als het ook nog eens zo druk is? Er rijden daar ook wel eens groepen van de manege op het zandpad met wat meer onervaren mensen,, wat dan als je daar doorheen knalt? Vind het echt niet kunnen 
Mensen die hun hond even bij zich roepen, even aan de kant gaan of zachter gaan rijden.

....
. 

Een beheersde en zeer gecontroleerde galop of een stap... dat maakt in principe dan geen (groot) verschil, is mijn ervaring.
) Die ruiter had ik gerust van z'n paard kunnen sleuren, ik neem dat paard niets kwalijk, maar de ruiter had moeten weten hoe z'n paard zou reageren. (ik was ook gewoon mee als toerist
)