Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:04

als je een keer niet wint, moet je maar meteen stoppen??? vreemde verslaggever

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:05

jasmijn78 schreef:
sambagirl schreef:
Dit zou haar juist moeten motiveren!!

Hoezo 'moeten'? Omdat anderen van haar de verwachting hebben dat ze altijd maar wint? Je kan alleen echt gemotiveert zijn van binnenuit, intrensiek... Zij kan alleen voor zich zelf bepalen WAT haar motiveert. Dat is niet aan jou of mij of wie dan ook.

.

Dat is niet waar: dat is per mens verschillend. De ene wordt gemotiveerd van buitenaf door bijvoorbeeld geld, de ander juist weer doordat ze zelf groeien van binnenuit.

Ach, wie weet heeft ze ook een motivatieprobleem en misschien ook wel niet :) Vind het zelf wel leuk om af en toe nieuwe mensen aan de top te zien: is verfrissend :)
Geloof wel dat anky ooit had aangegeven niet te lang door te willen rijden, om neit zo'n oude muts op paard te worden. Dat het op een gegeven moment tijd is voor de jongere mensen.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:17

Anky rijdt nog steeds ongekend goed vind ik! Ze steekt er met kop en schouders bovenuit! Maar de paarden van tegenwoordig zijn zo spectaculair, daar kan Salinero niet meer tegenop. Ik denk dat ze niet meer kan meedraaien in de absolute top, er zijn zoveel andere goede combinaties. Ik denk dat Anky een stap terug moet doen en de jongeren een kans moet geven. Stoppen op je hoogtepunt en zoals ze zelf zegt, wat valt er nog te behalen. Ze schijnt het ook goed te doen op westerngebied, misschien moet ze zich hierop gaan richten?

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:18

Als je al alles bereikt hebt in de topsport kan ik best begrijpen dat je motivatieproblemen hebt, en ja; je kan niet altijd winnen en als er iemand anders een keer wint is dit weer goed voor de sport, maar op de belangrijke momenten staat ze er wel !! Dat is alleen voor echte kampioenen weggelegd ! Go Anky !!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:22

Ik kan het wel begrijpen, in principe heeft ze geen 'doel' meer.. ze heet alles al gehaald wat ze kon halen :)

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:28

Mettetje schreef:
Anky rijdt nog steeds ongekend goed vind ik! Ze steekt er met kop en schouders bovenuit! Maar de paarden van tegenwoordig zijn zo spectaculair, daar kan Salinero niet meer tegenop. Ik denk dat ze niet meer kan meedraaien in de absolute top, er zijn zoveel andere goede combinaties. Ik denk dat Anky een stap terug moet doen en de jongeren een kans moet geven. Stoppen op je hoogtepunt en zoals ze zelf zegt, wat valt er nog te behalen. Ze schijnt het ook goed te doen op westerngebied, misschien moet ze zich hierop gaan richten?

:? Ze wordt nog geen jaar geleden olympisch kampioen. Ze wordt gister 2e. Degene die na Anky stonden, moeten die dan ook maar stoppen, want die draaien ook niet meer mee in de absolute top?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:30

Stoppen op haar hoogtepunt is op zich wel een mooie afsluiting van een succesvolle carriere, dus ik zou niet raar opkijken als ze wel binnenkort stopt :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:43

Anky staat op een voetstuk en daar komt nu verandering in, gelukkig maar.
Het zou niet gezond zijn als de sport zich niet door zou ontwikkelen, en dankzij Anky zijn vele Nederlandse getalenteerde ruiters aan de kennis en de paarden gekomen.
Anky is ook moeder van twee kinderen heeft een eigen kledinglijn een stal waar vele mensen de weg naar toe vinden om te trainen. Misschien vind ze dat wel even belangrijker dan het opladen naar een wedstrijd, waar verwacht word dat ze "maar" wint.
Ik hoop dat Anky evengoed gelukkig is, en dat ze niet heeft gewonnen, ach ik lig daar niet wakker.
Ze is en blijft de beste ambasatrice die Nederland kent in de paardensport.
het is toch prachtig dat haar leerlingen zo goed worden, mede door haar trainingen dat ze haar voorbij gaan.
Dat betekend dat ze niet alleen een kei is in het dressuurrijden maar ook als instructrice!
Ik neem me petje voor haar af.

En tja Totilas is een paard dat iedereen kippenvel bezorgd!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:45

Ik denk eerder dat als ze zal stoppen dat ze dit doet omdat ze nu 2 kinderen heeft en dan meer thuis kan zijn voor hen, maar omdat je een keer 2de word hahahaha dan kan 2/3 van bokt wel stoppen.!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:55

Blijkt wel weer dat de media weinig verstand heeft van paardensport, laat staan van een sportmetaliteit.
Nog steeds petje af voor onze Anky!

Geen excuus, juist begrijpelijk dat ze een motivatieprobleem heeft. Moeder zijn is veel vernieuwender voor haar dan het paardrijden. Ze heeft alles bereikt, wat er viel te bereiken. Tsjah... Wat wil je dan?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:08

Mettetje schreef:

:D Grappenmaker... ;) :+

Citaat:
daar kan Salinero niet meer tegenop. Ik denk dat ze niet meer kan meedraaien in de absolute top

Lieve schat ZIJ/SALINIERO is de wereldtop, wat jij slaat raakt kant noch wal....
Natuurlijk zijn er kapers op de kust, denk aan een Sunrise, een Parcival, maar als Salinero in vorm is, heeft Totilas een hele grote kluif aan hem en niet alleen aan Salinero, ook Sunrise of Parcival in topvorm en dan moet ik nog zien hoe ver Totilas komt...

Natuurlijk is het leuk en ontzettend knap van Edward en Totilas maar laten we niet vergeten dat de absolute top van ons land niet in vorm zijn of simpelweg niet aanwezig!

Neemt overigens niet weg dat Anky grove fouten heeft gemaakt, knullige fouten als je het mij vraagt, vooral de programmafouten zijn in mijn ogen erg dubieus, maar daar laat ik mij verder niet over uit...
Een offday hebben we allemaal, ook Anky, maar direct roepen dat degene, die het niveau van ons land behoorlijk heeft weten op te krikken, driemaal olympisch goud te winnen op rij met twee verschillende paarden, alles heeft gewonnen wat er te winnen valt en geheel niet onbelangrijk aan de top gekomen en GEBLEVEN is, niet meer mee kan draaien of een ander de kans moet geven...
Kom op zeg... stoppen en een ander de kans geven? Dan moeten die anderen maar beter hun best doen...

:D Arme Salinero, beest barst bijna van de kwaliteit, nog geen jaar terug voor de tweede maal olympisch goud behaald, voor de tweede keer in de ring, maar als ik sommige KENNERS hier moet geloven is hij al op zijn retour... :+

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:12

En laten we wel wezen: Anky herself heeft Edward en Totilas gemaakt tot wat ze nu zijn, toch schitterend als JOUW pupil je overtreft?
Ze zal apetrots zijn op Edward, hoe kan dit anders?

Lijkt me niks gek als ze zich meer zou gaan richten op support ipv zelf meedraaien in de topsport, gezin vraagt vast ook steeds meer.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:21

Mettetje schreef:

:(:) Jij hebt er verstand van. :+

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:29

Mettetje schreef:
Ik denk dat ze niet meer kan meedraaien in de absolute top..

PARDON..! niet meer kunnen meedraaien in de absolute top.. Ze wint een gouden medaille op de spelen en rijdt hier op het NK een kur van 84%.. Dat noem ik toch echt de absolute top hoor..! Dat die 84% deze x goed was voor een 2e plek wil nog niet betekenen dat dit een magisch percentage is waar zeer maar dan ook zeer weinig ruiters aankomen in de Grand prix..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:34

sjorsie schreef:
Mettetje schreef:

:(:) Jij hebt er verstand van. :+

Idd _O-

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

Seppe schreef:
Misschien gaat ze wel volop voor de reining?? :D
Is toch een hobby van haar, niet?

Daar dacht ik ook meteen aan!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:00

laten we eerlijk zijn; ze is ook maar gewoon mens, moeder en vrouw net als velen van ons, dus waarom zo'n big deal als ze n keer niet wint ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:14

Sommige posts hier vind ik wel hilarisch, namelijk Anky wordt ondanks een niet al te geweldig NK toch 2e met zelfs 84% in de kür, en dan wordt er geopperd dat Anky niet meer kan meedraaien? :D

Het lijkt me niet meer dan logisch dat Anky en Salinero uit hun ritme zijn, het is pas hun tweede wedstrijd van het seizoen. Daarnaast is het alom bekend dat Anky sinds de OS in Beijing al motivatieproblemen heeft omdat ze haar gouden plak binnen heeft. Daar sta ik dus niet van te kijken, al doet de verslaggever in het nieuwsbericht wel alsof het nieuws is. :+

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:10

Zelfs het beste paard struikelt wel eens! :j
Anky heeft het goed gedaan, je kant niet meer doen dan je best lijkt me zo! :)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:20

EINDELIJK!! ik was er echt op aan het wachten.
Ik geef ze groot gelijk en het is geen schande! Je wilt toch ook eens iets anders! maar goed dat ze nu ook western rijd!

fijn dat ze de moed heeft om het te durven zeggen! (wat vele toch al dachten)

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:32

Mettetje schreef:

:(:) Jij hebt er verstand van. :+[/quote]

Idd _O-[/quote]

Oh nee, ik heb er geen verstand van, ik zal de laatste zijn die dit zal beweren. Kom jongens ik val jullie niet aan hoor :o , ik geef enkel mijn mening.

Wat ik bedoel is dat Anky nog steeds ongekend goed rijdt, op eenzame hoogte zelfs. Haar Salinero was ook slechts 9 toen hij zo imponeerde als Totilas nu. Het zegt alleen heel veel van de paarden van nu. Sunrise van Imke is lange tijd geblesseerd geweest die doet het ook erg goed na een lange stop. Dit zijn relatief jonge paarden die naar verwachting nog zullen groeien. Salinero zit als hij weer helemaal in zijn ritme is samen met Anky al aan zijn top, wat valt er nog te behalen voor die twee?

Anky staat nu op een voetstuk, ik ben bang dat ze eraf valt en dat verdient ze absoluut niet, vandaar mijn opmerking stoppen op je top en lekker gaan richten op western! Hier schijnt ze erg leuk in mee te komen!

Snappen jullie me nu?

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:40

Als dit daadwerkelijk is hoe zij erover denkt, zo ik ermee stoppen.
Citaat:
"Vijftien jaar geleden haalde ik mijn eerste wereldtitel, ik ben drievoudig olympisch kampioen. Wat is er nog te halen?"

Dit is geen sportersmentaliteit. Als je van mening bent dat er niets meer te halen valt stop dan met de wedstrijden.
Ga lekker paarden trainen, les geven en tijd met je kinderen door brengen.
Naar mijn mening kan ze ook daar prima geld mee verdienen. Al zal ze nu ook met sponsorcontracten zitten.

Ik weet dat heel bokt er anders over denkt, je hoort mij niet zeggen dat Anky niet goed is.
Maar als ze zelf twijfelt aan haar motivatie... dan lijkt het me niet meer leuk om mee te doen.

De vraag is, is dit wat ze wil of worden deze woorden haar in de mond gelegd?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:43

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
't komt naar mijn gevoel een beetje over van: "Oh ik heb toch die en die titel al gehaald, dus wat doe ik hier nog?"
maarja, dat is mijn mening :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:50

Ik vind het super wat ze gepresteerd heeft en wat ze nog presteert! Het niveau van de dressuur word natuurlijk steeds hoger en er komen steeds meer goede paarden.Voor mij maakt zoiets de sport weer spannend! En ik hoop dat het Anky ook motiveert om nog even door te gaan.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:57