Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Want die weet ik zelf ook wel.
En lijkt mij hier ook redelijk offtopic

Cayenne schreef:Hebben ze het toendertijd niet ingekort omdat het anders te lang zou duren?
(Wat een onzin trouwens. Als je helemaal de moeite neemt om dressuur te komen kijken tijdens de OS, dan kan het niet lang genoeg duren)

) en de conclusie was dat de punten de 2e dag significant hoger lager dan de eerste dag. Het verschil tussen het gemiddelde (in procenten) van alle ruiters van dag 1 vergeleken met het gemiddelde van alle ruiters van dag 2 was groter dan het gemiddeld verschil in het resultaat van Duitsland en Nederland. Dat hoeft niets te zeggen, omdat veel landen hun beste ruiters als laatste laten starten. Maar het geeft wel te denken.
Aimee schreef:Nou, kennelijk niet. Aangezien je slecht een heel klein deel aanhaalt van Coubertins uitspraken
Ik vind het eigenlijk behoorlijk ontopic.
De Olympische Spelen is een evenement met een lange historie en traditie. Als je vanuit die historie en traditie gaat beredeneren wat beter bij de Spelen hoort, meer landen of betere deelnemers, kom je op een reeds lang bestaand dilemma uit.
Aimee schreef:Als jezelf ook zo op de hoogte ben van de De Coubertins uitspraken weet je zelf ook dat hij je hier in grote lijnen in zou tegensprekenHeel leuk dat er meer landen mee kunnen doen op die manier, maar het gaat er toch uiteindelijk om dat het allerhoogste niveau gehaald wordt op de OS? Om dat te bereiken, moeten niet zozeer de meeste landen mee doen, maar de beste ruiters.

Sammie schreef:Als jezelf ook zo op de hoogte ben van de De Coubertins uitspraken weet je zelf ook dat hij je hier in grote lijnen in zou tegenspreken
Díe discussie an sich vind ik behoorlijk offtopic, omdat dat niks van doen heeft met Sjef Janssen zijn verzoek