Voor recept ontwormingsmiddel is meer nodig dan vragenlijst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cile205

Re: Voor recept ontwormingsmiddel is meer nodig dan vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:16

tja ook ik koop ze bij mijn da voor dezelfde prijs als vroeger en hoef hier geen recept voor te hebben, er wordt ook niets uitgeschreven.. betalen en weg ermee :D
en ik bepaal zelf welke ik wil hebben, en die wordt dan besteld

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:18

Vjestagirl schreef:
Zal ik het nog sterker vertellen? Mijn DA beslist wat mijn ontwormingsschema is, daar doe ik zelf helemaal niets meer aan...

Mits een goed doordacht schema lijkt me daar niets mis mee.

Jes

Re: Voor recept ontwormingsmiddel is meer nodig dan vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:27

Ik haal hier wel altijd mijn kuren bij de DA en zij vragen mij dat waarmee ik de eerdere keren heb ontwormd.
Maar hier hebben we ook geen recept plicht.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:01

Vjestagirl schreef:
Zal ik het nog sterker vertellen? Mijn DA beslist wat mijn ontwormingsschema is, daar doe ik zelf helemaal niets meer aan...

Dan heb jij een dierenarts die het begrepen heeft :j
Mijn dierenarts doet net zo makkelijk ontwormingskuren meegeven als de winkel, en er zullen er ongetwijfeld meer zijn aan de andere reacties te zien, dus tja wat is dan het voordeel? Dan wordt het alsnog niet goed in de gaten gehouden en zou ik het eigenlijk net zo goed online kunnen bestellen, scheelt mij 20 minuten heen en 20 minuten terug rijden, ik haal ze wel bij de DA hoor, maat zie er op dit moment in mijn geval de meerwaarde niet van in.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:38

Vjestagirl schreef:

Idem hier - ik heb zelf aan mijn DA gevraagd of hij me voor een jaar rond een schema wilde uitschrijven, en heb vervolgens de desbetreffende spuiten ook allemaal meegekregen. Kostte trouwens niks extra t.o.v. wat ik eerder kwijt was aan wormenkuren hoor ;)
Wat ik dan wel weer vaag vindt:
Géén aantekening in het paspoort, terwijl het dus wel onder medische behandeling valt (ivm slachttijd enzo). Maar misschien dat dat dit jaar anders wordt, nu de medische inlegvellen ook echt verplicht worden.
Je blijft natuurlijk geen controle houden op over/onderdosering, doorverhandeling etc. Wat dat betreft is het systeem nog steeds zo lek als een mandje.