Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Overigens voer ik momenteel Marstall Force, dat zijn korrels die je ook zo zou kunnen voeren, maar helaas bevatten die dus wel een héél klein beetje melasse. Daar baal ik wel van maar Ben heeft geen echte intolerantie dus dat beetje neem ik nu even voor lief, maar ik ben nog wel op zoek naar een goed - maar ook betaalbaar - melassevrij alternatief (helaas zit ook een de meeste vitaminen supplementen dus melasse).
Door het niet mesten gaat het gehalte aan mineralen enorm achteruit en door afwezigheid van eiwitten komt er enorm veel fructaan in een grasspriet. Dus, niet mesten van land, en daarmee dus schraal land is juist weer slecht voor paarden omdat ze toch teveel fructanen binnen krijgen en onvoldoende mineralen. 
Francis schreef:Het risico van weinig krachtvoer is dan wel weer dat je paard ook te weinig vitaminen binnen krijgen. De fabrikant stelt het voer zo samen dat een paard bij de geadviseerde hoeveelheid ook de juiste hoeveelheden vitaminen en mineralen binnen krijgt. Voer jij maar de helft van de geadviseerde hoeveelheid (die dus inderdaad 9 van die 10 keer absurd hoog is), dan krijgt je paard dus wel te weinig vitaminen en mineralen binnen. Aangezien het nederlandse gras ook niet voldoende is op alles binnen te krijgen wat je nodig hebt, kun je in dat soort gevallen dus beter een vitaminenpreparaat voeren op een ruwvoerdrager (ontsuikerde pulp, wiesencobs, grasbrok) en voldoende ruwvoer, dan dat je 'een paar handjes krachtvoer voor de vitaminen' voert.