Citaat:
maar ook wat dat betreft verbaast mij dat de DB niet harder lobby’t voor betere wetgeving. En nee, ik stem ook geen PvdD. Dat gaat me net te ver, aangezien die partij niet van mensen houdt, alleen van dieren gezien de 2 zevendedags-adventisten aan het roer…
Tja kort door de bocht is iedereen weleens
Heb jij inside information van de DB over hun politieke activiteiten in de gemeentes en Den Haag waaruit je kan concluderen dat zij niet genoeg lobby'en?
Ze doen echt wel hun best hoor...
2 voorbeelden:
Citaat:
Succes voor Bont voor Dieren en de Dierenbescherming. Na vele jaren actievoeren, lobby en voorlichting is de Tweede Kamer er nu ook in meerderheid van overtuigd: nertsenfokkerij moet verboden worden. Dit bleek gisteren bij de stemming over een initiatiefwetsvoorstel met deze strekking van SP en PvdA. Bont voor Dieren en de Dierenbescherming hebben de afgelopen periode actiegevoerd om dit wetsvoorstel te ondersteunen. Voorafgaand aan het debat in de Kamer overhandigde Bont voor Dieren nog 90.000 handtekeningen voor aanname van het fokverbod.
Citaat:
Dierenbescherming: verplichte chip voor katten noodzakelijk
Van de circa 150.000 katten die jaarlijks kwijtraken, komen er 30.000 niet meer terug, zo blijkt uit een onderzoek van de Dierenbescherming. Een verplichte chip voor katten, waar de Dierenbescherming al langere tijd voor pleit, kan dit probleem terugdringen. Vandaag, tijdens een werkbezoek van de vaste commissie Landbouw van de Tweede Kamer, pleitte directeur Frank Dales opnieuw voor zo'n verplichting.
Voor honden komt er per 2011 een chipverplichting. Uit het onderzoek van de Dierenbescherming, uitgevoerd door Blauw Research, blijkt dat honden veel vaker worden teruggevonden dan katten. Een extra reden om vaart te zetten achter het verplicht chippen van katten. Tweederde van de huisdierbezitters heeft veel belangstelling voor elektronische identificatie met een microchip, zo blijkt verder uit de cijfers.