Leerling diende reserpine toe aan paard Stenfert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Leerling diende reserpine toe aan paard Stenfert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:09

Hij is gewoon verantwoordelijk voor zijn ondergeschikte. Ik vraag me eigenlijk af wat die functie van die persoon moet inhouden als er geen sprake is van werknemer-werkgever. Misschien dat hij via BMC aan zijn werk komt?

Het is erg jammer voor Jurgen, maar ik vind wel dat wanneer bekend is dat er een dergelijk middel op stal is, je dit goed afgesloten moet houden en dit middel alleen door iemand die écht te vertrouwen is laten toedienen aan het juiste paard. Voor jezelf en voor dit soort dingen moet je juist op zo'n stal er voor zorgen dat je dit soort middeltjes en medicijnen ergens opbergt waar niet iedereen erbij kan. Je ziet maar weer dat zelfs je eigen personeel lang niet altijd te vertrouwen is.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:24

randalinpony schreef:
Maar wat ik niet snap?

Die leerling heeft hier zo spijt van gekregen dat hij nu zijn eigen toekomst gaat vergooien door het vrijwillig te komen melden of zo?
Of is hij derdegraads verhoord?

Raar verhaal.

Dat vroeg ik me ook al af. Hoe zijn ze er in hemelsnaam achter gekomen dat die leerling het gedaan heeft? Die gaat dat inderdaad echt niet spontaan melden.

Proberen ze door deze constructie strafvermindering te krijgen?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:49

Ik vind het een beetje vaag... het lijkt me eerder dat dit niet perse door de leerling hoeft te zijn gedaan...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:29

op horses.nl staat dat iedereen is verhoord en dat de leerling toen doorsloeg en heeft bekend ..

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:48

Wat een rotstreek zeg! Je kunt ook echt niemand vertrouwen. Van zo'n leerling verwacht je dat hij bij je werkt omdat hij wil Leren. Nou blijkbaar niet dus.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:49

Nah lekker dan weer

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:59

randalinpony schreef:
Maar wat ik niet snap?

Die leerling heeft hier zo spijt van gekregen dat hij nu zijn eigen toekomst gaat vergooien door het vrijwillig te komen melden of zo?
Of is hij derdegraads verhoord?

Raar verhaal.

Idd, precies wat ik denk....

Hij wilde Stenfert "pakken" dat pakt goed uit want Stenfert heeft de Fei op zijn nek zitten ivm doping....

En wat doet dan de dader ???( Die dit dus heeft gewild.....) die gaat spontaan bekennen????

Geloof jij dat?, ik niet zo heel erg....

Maar daarom kan je dus ook de verantwoording nooit afschuiven! Dan kan je altijd wel iemand vinden die zal zeggen dat hij of zij dat per ongeluk hebben gedaan. Tegen het betalen van een X bedrag of zo.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:26

Het zal idd. de eerste keer niet zijn dat er tegen betaling of in ruil voor een andere tegenprestatie een zondebok naar voren komt. Hoeft voor die jongen niet persé een heel groot probleem te zijn, hij krijgt geen tatouage met zijn bekentenis op zijn voorhoofd ofzo.... Het probleem voor J.S. zelf is met of zonder zo'n al dan niet ware bekentenis veel groter.....

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:30

Jeetje wat een rotstreek. Dan heb je een leuke leerling bij je rondlopen! ;)

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:37

Toch wel een beetje "wazig" verhaal .... :?

Een leerling trainer die nu plots naar voren komt en zijn hele toekomst vergooid ( ook al blijft hij in het artikel anoniem , The inner circle zal toch weten om wie het gaat ? ) :7

Een schuldige moet er zijn natuurlijk ....een boeman ook :(
maar ik blijf het merkwaardig vinden.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:49

Leuk zo'n leerling. Beslist zelf dat hij niet genoeg erkenning krijgt en haalt dan zo'n streek uit. Als hij dan zoiets flikt is hij niet slim bezig door in een keer te bekennen. :+
En ook al heeft Jurgen Stenferd het niet zelf toegediend, hij blijft verantwoordelijk voor zijn paarden.
Vind het maar een raar verhaal...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:53

Heel naar allemaal dit, maar kan dit niet in scene gezet zijn zodat zijn naam geen blaam treft?
De naam van de leerling trainer wordt immers niet bekend gemaakt, dus die blijft buiten schot.
Al met al, hoe het ook gelopen is, niet leuk.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:24

Leerlingtrainer lijkt mij een stagair o.i.d. dan heb je niet echt een traditionele werkrelatie (misschien liep ie ook wel mee met een andere trainer). Of het een waar verhaal is weet ik niet, klinkt een beetje als een zondebok verhaal, maar wie weet is het echt zo gegaan.

Even een andere vraag, dat middel maakt paarden rustiger, dat lijkt me toch niet echt een voordeel op een wedstrijd. Of ben ik dan compleet raar?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:38

hyppolyte schreef:
Leerlingtrainer lijkt mij een stagair o.i.d. dan heb je niet echt een traditionele werkrelatie (misschien liep ie ook wel mee met een andere trainer). Of het een waar verhaal is weet ik niet, klinkt een beetje als een zondebok verhaal, maar wie weet is het echt zo gegaan.

Even een andere vraag, dat middel maakt paarden rustiger, dat lijkt me toch niet echt een voordeel op een wedstrijd. Of ben ik dan compleet raar?

Het kan wel degelijk een voordeel hebben hoor. Bijvoorbeeld je paard is ontzettend driftig, heet en dan kunnen die paar illegale druppeltjes goed van pas komen om een braaf, gehoorzaam paard te krijgen.
Als die leerling Jurgen echt wou kl*ten had die die halve fles erin gegooid zodat het paard niet meer vooruit te branden was en bijgevolg ook geen wedstrijd mee kon gereden worden,
Vaag verhaal dit

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:38

...ik vraag mij af wat ik mij moet voorstellen bij een leerling trainer?
Een stalruiter of een stagiair van de een of andere school of opleiding?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:18

Jurgen heeft meerdere jongens die voor hem rijden, en paarden uitbrengt.. Dus ben heel benieuwd wie het is geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:54

Even een blonde vraag aan de gene die denken dat hij het zelf gedaan heeft.
Waarom heeft die ruiter er baat bij als zijn paard slechter gaat springen?
Als hij nu beter presteerde kon ik me het voorstellen,maar dat was in dit geval niet zo,het paard werd er zo rustig van dat zijn prestatie's achteruit gingen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:07

Een gevoelig, schrikkerig/gespannen paard gaat echt wel beter presteren in de ring door een middel dat iets relaxend werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:14

De leerlingruiter reed de meeste paarden op Stal Stenfert en voelde te weinig erkenning. Daarop besloot hij Sarina in te spuiten met reserpine, dat door een dierenarts was voorgeschreven voor een ander paard, in de hoop dat de merrie slecht zou presteren op concours. Dat gebeurde ook. In Neumünster en Bremen sprong Sarina fantastisch, in Den Bosch was de vorm weg en dat zorgde al voor een hoop vraagtekens bij Stenfert

Van horses.nl

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:15

Als dit verhaal werkelijk waar zou zijn, hoe kan een DA dit middel afgeven?????
Een psychopharmaka???
En hoe kan een ex leerling aan de medikamenten kast komen zonder op te vallen?
En hoe kan hij ongezien een paard een middel inspuiten, of beter gezegd toedienen???
En waarom wordt dit nu pas bekend gemaakt, de zaak loopt al een langere tijd???
Het lijkt me allemaal een beetje vreemd.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:21

Bij Marco was de groom de schuld.
Nu bij Stenfert de ex groom?
De volgende heeft zeker een kwade oom of tante, mensen wanneer met toppaarden omgegaan wordt is dit toch niet mogelijk?
Voor mij wordt het langzamerhand gewoon ongeloofelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:26

Blijf ik toch vragen wat hij er voor baat bij heeft dat zijn paard slecht sprong?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:34

silvana schreef:
Blijf ik toch vragen wat hij er voor baat bij heeft dat zijn paard slecht sprong?

Misschien net iets te veel of te weinig gegeven, of net te vroeg of iets te laat?
Het gebruik van die troep luistert nauw als je het gebruikt om een paard positief te beinvloeden en kan dus net zo goed averrechts uitpakken.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:34

silvana schreef:

Baat of geen baat, het is toch heel raar dat altijd een ander het gedaan heeft.
En dat het middel in stal was.
Dan moet hij niet de AID inschakelen, maar naar de rechter toe, inbraak in de medicijnkast enz....
Maar dat is niet gebeurd, en het is al langer dan één dag dit doping geval.
En nu komen ze eest met dit verhaal.
Eerst de A test, en toen de B test. Daar zit al een tijd tussen.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:10