Sammie schreef:Probleem is denk ik dat sommige mensen de 'cross' gelijk hebben staan aan 'lekker hard overal over en door scheuren'. Mijn gevoel is juist dat dat dus precies de verkeerde instelling is. Ik heb nog nooit cross gereden, maar het lijkt me reteinteressant en daarom zou ik zo'n BB-cross ideaal vinden. Maar imo moet je juist bij de 'cross' je eigen koppie en het koppie van je paard erbij houden en zeker niet als een kip zonder kop gaan racen. Een dergelijke oefenwedstrijd moet je dus niet zonder ervaring/training doen.
En daarom lijkt het mij dat je bij zo'n BB verplicht een dressuur en springparcours moet invoeren. (dat is toch bij de reguliere ook?) Dan is er nog enigszins inzicht op het niveau van de deelnemers.
Het klopt inderdaad dat er nogal eens verwarring ontstaat door gebruik te maken van de naam crossen, wanneer je bedenkt dat dit de afkorting is van de Engelse term Cross Country weet je dat dit niks te maken heeft met hard rond scheuren. Helaas roept de Nederlandse benaming crossen toch vaak een ander beeld op...........