Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Isapaardje schreef:EstherHegt schreef:In rozetstadium gaat het makkelijker die zijn nog niet zo diep geworteld.
Als rozetten zijn 'gevestigd' op oude wortelresten, dan heb je een wel klein plantje, maar met toch een enorm wortelpakket.
crazycactus schreef:Wat voor selectief gif kun je wel goed gebruiken tegen JKK?? Ik heb een paar kleine rozetten in de wei, en 2 grotere.
Heb er al een paar handen kunstmest op gestrooid, daar gaan ze ook van dood, maar of dit ook de wortel dood weet ik niet.
van het wortelstelsel.
Toeval wil dat ik afgelopen zondag echt voor mol heb gespeeld, en giga gaten in het weiland heb gegraven om de voor het 3e jaar op dezelfde plek opkomende JJK eruit te halen. Gaten extra diep gemaakt en alle losse worteltjes eruit gevist. Dus voordat ik jou uitleg gelezen had
Hopenlijk heb ik het nu goed genoeg gedaan en blijven ze weg, anders word het naar de Coop hier en MCPA halen. Overigens ik gebruik geen riek om ze eruit te steken, ik gebruik dan gewoon een spa. Alle omliggende grond wordt ook afgevoerd.
Toch kun je nog JKK krijgen, spa, riek, ragfork etc alles geeft een bodemverstoring en als er een ondergrondse zaadbank aanwezig is heb je ook weer kans dat die zaden naar de oppervlakte komen en licht krijgen om te kiemen door die open plek, dus die MCPA is geen verkeerd idee. De open plekken mulchen kan ook wel helpen.