Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarvanTom schreef:Anya schreef:No fiets way dat op mijn paard in opdracht van de KNHS sectie wordt verricht. Dat besluit ik nog altijd zelf. En daar wil ik wel een rechtszaakje over beginnen. Om het principe
Mee eens. Gedeeltelijk.
Bij een gebroken been is sectie immers niet nodig.
Ik denk dus ook dat het 'dood neervallen' wordt bedoeld.
In dat laatste geval zou ik zelf wel graag willen weten wat er nou aan de hand was.
Wie dan voor de sectie zorgt, maakt niet uit, zolang ik dat maar vergoed krijg van de verzekering.
Is dat dan wel geregeld, eigenlijk?
Anya schreef:Nee, dan moet je het hele artikel even lezen. Ze voeren af naar Deventer, er wordt wel degelijk sectie verricht.
En ik neem sectie niet zwaar, misschien zou ik dat zelf doen. Ik neem het zwaar op dat ze met hun tengels aan MIJN EIGENDOM (dood of levend) willen zitten en menen dat ze daar mijn toestemming niet voor nodig hebben omdat ze het in de regeltjes zetten.
Er is nog altijd een wet. En daarin staat dat mijn eigendom mijn eigendom is. Niet dat van iedere vereniging waar mijn paard toevallig dood op het terrein neervalt om welke reden dan ook.
Kaisa schreef:Ik snap het standpunt van de KNHS wel, dat ze de dood van een paard op KNHS-evenement willen onderzoeken. In elk geval de gevallen wat geen duidelijke oorzaak heeft. Sectie plegen op een paard met een gebroken been vind ik zelf nogal onnodig.
Er geven hier een aantal mensen aan dat eerst het paard naar huis wil laten vervoeren, en dan naar de GD kan laten gaan. Maar het doel van de sectie zal zijn of er ongeoorloofde middelen aanwezig zijn, en dat moet zo snel mogelijk gecontroleerd worden. Dit omdat niet alle stoffen zo lang in het lichaam blijven![]()
Maar mocht je het niet eens zijn met de regel, kijk dan in het KNHS regelement hoe je schriftelijk bezwaar kan maken tegen deze regel. Dat is veel beter en effectiever dan een snel mailtje sturen met allerlei beschuldigingen.