Wat te doen als een paard overlijdt tijdens een wedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Wat te doen als een paard overlijdt tijdens een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:10

We hebben zo'n grote kraan, pas de problem, en desnoods graaf ik het gat zelf.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:11

juist..
ieder z'n keuze das duidelijk..

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:11

Anya schreef:
Ja als je graag wilt dat de KNHS het regelt, prima. Dat kunnen ze vragen en dan kun je Ja of Nee zeggen.

Maar ze gaan niet mijn eigendom afpakken omdat ze het in de regeltjes zetten.

Helemaal mee eens.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:12

Polly schreef:
juist..
ieder z'n keuze das duidelijk..

Juist en dat is nu net ons punt: KEUZE, geen opgedrongen feit! 8-)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:13

Dan zal iedereen die dit niet wil toch heel rap in actie moeten komen. Want voor je het weet sta je voor een voldongen feit. En de KNHS heeft gewoon een email-formulier. Even invullen bij contact, aangeven waarom je het er niet mee eens bent.. Klaar. Hoe meer mensen reageren, hoe duidelijker het wordt dat er TOESTEMMING gevraagd moet worden aan de eigenaar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:15

dan zal ik het allemaal wel verkeerd opvatten.
Ik vind het iig een prima actie.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:19

ik vind het een prima actie!
3 tot 5 paarden per jaar is te veel.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:19

Ik vind het ook goed dat de KNHS dit gaat doen.

Die sectie moet je volgens mij niet te zwaar nemen hoor.. ze gaan echt niet in paard snijden als dat niet nodig is.. ook fijn dat het paard meteen vervoert word. er staat niet dat de KNHS ook bepaald waar heen.. misschien brengen ze hem wel gewoon netjes thuis :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:21

MarvanTom schreef:
Anya schreef:
No fiets way dat op mijn paard in opdracht van de KNHS sectie wordt verricht. Dat besluit ik nog altijd zelf. En daar wil ik wel een rechtszaakje over beginnen. Om het principe :j

Mee eens. Gedeeltelijk.
Bij een gebroken been is sectie immers niet nodig.
Ik denk dus ook dat het 'dood neervallen' wordt bedoeld.
In dat laatste geval zou ik zelf wel graag willen weten wat er nou aan de hand was.
Wie dan voor de sectie zorgt, maakt niet uit, zolang ik dat maar vergoed krijg van de verzekering.
Is dat dan wel geregeld, eigenlijk?

Nou inderdaad.
Als ik dat niet zou willen gebeurt het ook niet!!

P.s. In het startbericht, staat toch echt duidelijk dat het niet uitmaakt hoe een paard overlijdt?
Sectie is verplicht,

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:22

Nee, dan moet je het hele artikel even lezen. Ze voeren af naar Deventer, er wordt wel degelijk sectie verricht.

En ik neem sectie niet zwaar, misschien zou ik dat zelf doen. Ik neem het zwaar op dat ze met hun tengels aan MIJN EIGENDOM (dood of levend) willen zitten en menen dat ze daar mijn toestemming niet voor nodig hebben omdat ze het in de regeltjes zetten.

Er is nog altijd een wet. En daarin staat dat mijn eigendom mijn eigendom is. Niet dat van iedere vereniging waar mijn paard toevallig dood op het terrein neervalt om welke reden dan ook.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:24

Anya schreef:
Nee, dan moet je het hele artikel even lezen. Ze voeren af naar Deventer, er wordt wel degelijk sectie verricht.

En ik neem sectie niet zwaar, misschien zou ik dat zelf doen. Ik neem het zwaar op dat ze met hun tengels aan MIJN EIGENDOM (dood of levend) willen zitten en menen dat ze daar mijn toestemming niet voor nodig hebben omdat ze het in de regeltjes zetten.

Er is nog altijd een wet. En daarin staat dat mijn eigendom mijn eigendom is. Niet dat van iedere vereniging waar mijn paard toevallig dood op het terrein neervalt om welke reden dan ook.

AMEN!!!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:25

Anoeska27 schreef:
Semra schreef:
Ben ik dan weer hollander??? Wie gaat dat betalen?

De KNHS...

= wij met zijn allen dus.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:25

Zal 't antwoord niet heel droog zijn "als je het niet eens bent met onze voorwaarden start je maar via een andere organisatie"/"als je wilt starten hou je je aan onze voorwaarden"?

Mijn paard snijden ze ook niet zomaar open hoor, maar 't zal me niks verbazen als ze daar zulke antwoorden op geven.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:26

ik denk toch niet dat er veel mensen mee akoord gaan dat de knhs over hun paarden mag "beslissen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:30

Ben het helemaal met anya eens.

Willen ze verboden middelen uitsluiten mogen ze van mij bij elke wedstrijd mn paard controleren als ze in leven is.
Maar stel dat mn paard komt te overlijden dan krijen ze dr echt niet mee zonder mijn toestemming.

Zelfs als je paard nog leeft en later in een kliniek overlijd moet je het afgeven en in deventer sectie laten verrichten, wat willen ze dan nog bewijzen?

Fijn dat vervoer geregeld wordt maar dan wel naar dr eigen stal waar de rest idd afscheid kan nemen.

Ik zal ook eens een mail gaan sturen naar het KNHS, hoe meer tegen hoe beter hoop ik.

Wat voor antwoord ze ook geven mocht het gebeuren met mn paard moeten ze me toch met veel geweld wegkrijgen van dr.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:31

Niet veel := , ik denk dat 1 op de 10 mensen ermee akkoord gaat ... of misschien nog wel minder ... :) .

bolhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:39

Meer doping controle kan meer helderheid geven dan sectie op 3 tot 5 dode paarden. Wat gaan we doen als de secties niets verdachts opleveren???????????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:41

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:49

Ik snap het standpunt van de KNHS wel, dat ze de dood van een paard op KNHS-evenement willen onderzoeken. In elk geval de gevallen wat geen duidelijke oorzaak heeft. Sectie plegen op een paard met een gebroken been vind ik zelf nogal onnodig.

Er geven hier een aantal mensen aan dat eerst het paard naar huis wil laten vervoeren, en dan naar de GD kan laten gaan. Maar het doel van de sectie zal zijn of er ongeoorloofde middelen aanwezig zijn, en dat moet zo snel mogelijk gecontroleerd worden. Dit omdat niet alle stoffen zo lang in het lichaam blijven ;)
Maar mocht je het niet eens zijn met de regel, kijk dan in het KNHS regelement hoe je schriftelijk bezwaar kan maken tegen deze regel. Dat is veel beter en effectiever dan een snel mailtje sturen met allerlei beschuldigingen. ;)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:50

Ik vind het opzich wel een goede regel van de KNHS :j

Maar 3-5 x per jaar is nog best veel :oo

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:52

Iedereen verbaasd zich over die 3 tot 5 keer per jaar, maar eigenlijk is dat helemaal niks. Hoeveel wedstrijden zijn er wel niet in Nederland, en hoeveel wedstrijdruiters zijn er?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:54

Kaisa schreef:
Ik snap het standpunt van de KNHS wel, dat ze de dood van een paard op KNHS-evenement willen onderzoeken. In elk geval de gevallen wat geen duidelijke oorzaak heeft. Sectie plegen op een paard met een gebroken been vind ik zelf nogal onnodig.

Er geven hier een aantal mensen aan dat eerst het paard naar huis wil laten vervoeren, en dan naar de GD kan laten gaan. Maar het doel van de sectie zal zijn of er ongeoorloofde middelen aanwezig zijn, en dat moet zo snel mogelijk gecontroleerd worden. Dit omdat niet alle stoffen zo lang in het lichaam blijven ;)
Maar mocht je het niet eens zijn met de regel, kijk dan in het KNHS regelement hoe je schriftelijk bezwaar kan maken tegen deze regel. Dat is veel beter en effectiever dan een snel mailtje sturen met allerlei beschuldigingen. ;)

Daarvoor is bloed afnemen voldoende lijkt me.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:56

Niet altijd ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:56

Moet je dopingcontrole doen.. een beetje bloed mogen ze altijd aftappen van mij. Maar dat is duurder dan die paar dooie paarden zonder toestemming afvoeren voor sectie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:57

Bezwaar maken..?
Ik ben godzijdank geen lid van die club.
Ik rij western :j