Moedige redders helpen paarden uit brandende schuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rhaps

Re: Moedige redders helpen paarden uit brandende schuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:19

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:46

Al zou het wel rustig zijn gegaan, dan is dat toch alleen maar prima? Maar het zal er wel iets heftiger aan toe zijn gegaan, denk ik. Goed dat ook anderen dan de brandweer hun steentje hebben bijgedragen!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:12

Ik had het al in de krant gelezen, maar daarin stond het veel minder erg beschreven!
Tis hier in de buurt en vroeg me af of het bij een clubgenoot was, die woont ook aan die straat maar na de foto's te hebben gezien is dat niet zo!

Gelukkig is het goed gegaan....lijkt me best wel eng!
Wel goed dat iedereen hielp met de paarden naar buiten halen!

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:21

Wie is je clubgenootje dan? Wel grappig, ik woon nu ook in Weerselo...

Maar het was inderdaad wel een heftig gebeuren hoor...

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:40

je hebt een pb ;)

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:00

Gelukkig maar dat alles goed gekomen is. Oldenzaal is idd ook niet ver van ons weg.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:29

Laura1989 schreef:
Fijn dat er toch mensen zijn die actie ondernemen in plaats van de standaard ik stond erbij en ik keek ernaar reactie.

INDERDAAD! COMPLIMENTEN VOOR DE MOEDIGEN!!!!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:57

Ik denk dat het voor de paarden alleen maar goed is dat mensen rustig zijn gebleven bij de reddingsactie. Hoe meer gestresst de begleider hoe meer stress voor het paard. En het is moeilijker een paard te overtuigen met je mee te lopen als je zelf in blinde paniek bent, dan denkt dat paard ook, ja dag jij bang = ik ook bang, zoek het uit ik blijf mooi hier.

Ik zou niet weten wat ik zou doen hoor. Of ik mijn angst zou kunnen verbergen voor mijn paard, voor hoever je sowieso je angst kunt verbergen voor een paard.
Dus ook namens mij, hulde voor de reddenden.

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:53

Laura_Robin schreef:
Heel goed. Maar 'k moet zeggen dat niet alleen de paarden er relaxed uitzien. Ook de redders-in-nood (rustig met handtasje) en de brandweer (gezellig flesje drinken bij de wagen) lijken zich niet erg druk te maken.

hey hier michael,

ik kan uit deze tekst wel opmaken dat je niet veel kennis hebt van de brandweer. geeft niet hoor maar idd onze pakken (ben namelijk zelf ook brandweerman) zijn heel warm en die bescherming hebben we nodig voor binnenaanvalen in brandende huizen etc. dat kan zoals je mischien wel snapt erg heet worden dit is wat onze pakken oncomfortabel maakt. wanneer je buiten met een zonnetje aan het werk bent. en ook je zelf heel druk maken helpt niet het laatste wat iedereen wilt is chaos.

dus voor je de mensen die hier de paarden gered hebben negatief gaat beoordelen zorg dat dat je er iets meer achtergrond informatie over bezit.

groetjes, michael

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:20

Luitjes, ik begrijp ook wel dat de brandweerhelden aan hun vocht moeten komen. Ik ben helemaal niet negatief over de hulpverlening (zie mijn eerste bericht: ik begin toch met "heel goed"??). Alleen, als een website een stukje plaatst en daarop staan meerdere foto's van uiterst ontspannen mensen (niet alleen de brandweer), dan vraag je je af of de berichtgeving wel klopt. Soms worden voorvallen helaas een stuk spannender omschreven dan ze in werkelijkheid zijn, en dat vermoeden zou je bij het zien van de foto's bijna krijgen (vgl dat verhaal over de vrouw die met haar vriend een agente te paard mishandeld zou hebben; je kunt bij de berichtgeving van vandaag de ware toedracht lezen).

Dit topic doorlezend zie ik dat diverse getuigen vertellen dat het echt heel spannend was allemaal, en dan blijft dus vooral mijn eerste opmerking staan: heel goed. Fijn dat er zulke behulpzame mensen zijn, en fijn dat het zo goed is afgelopen. En dan resteert (voor mij) niets meer dan een opgetrokken wenkbrauw richting de media, die er dan, vind ik, geen foto's bij hebben geplaatst die de ernst van de situatie weergeven.

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:22

Foto's vertellen niet altijd hoe het er uit ziet...

Bedoel ik in het algemeen.

Groetjes betty