Citaat:
Ik heb ook een gewone smid maar heb nog geen paard gehad wat na een periode van ijzers (soms jarenlang) daarna ijzerloos de eerste maanden problemen had, ze schakelen naadloos over van niet naar wel en wel naar niet. Ik zou ook niet weten waarom niet, je kunt het helemaal niet vergelijken met iemand die op blote voeten moet lopen, een hoef is iets totaal anders dan een huid.
Idd, heb ook al genoeg paarden gezien, traditioneel bekapt, die wisselden van ijzer naar ijzerloos zonder daar 1 pas om te moeten manken.
En je kunt het idd niet vergelijken met een mensenvoet maar for the record: ik loop even makkelijk met als zonder schoenen (sommige hakken uitgesloten
).
Het is toch niet logisch dat je een paard maanden pijnlijk laat rondlopen onder het mom van 'hij moet nog even wennen'.
Citaat:
zo zijn er wel meer veeartsen en echt heule goede hoefsmeden (de vaak aan een kliniekgebonden oplapsmeden ) waar je echt niet met NB aan hoeft te komen...........
Laten we zeggen dat de hoefsmeden bij ons op de kliniek idd nu ook niet bepaald enthousiast zijn over natuurlijk bekappen
.
Het argument dat de bewijzen op google te vinden zijn slaat idd nergens op. Met google kun je alles bewijzen, maar niets wetenschappelijk en laat men op die conferentie nu net wetenschappelijke bewijzen vragen
.