Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
LiVetime schreef:Te walgelijk voor woorden![]()
Ik begrijp die hele regelgeving niet hier. Soms ben ik zo blij dat ik in Nederland woonNOT
Alsof dieren niks voelen????????????![]()
![]()
Alles moet maar getolereerd worden hier. Wat is dat toch???!!
crossmonster schreef:Misschien moeten ze die "kunstenaars" maar eens tentoonstellen, vastbinden, heerlijk geurend eten net buiten bereik leggen, en voor de bezoekers rotte eieren, stenen etc neerleggen om ze mee te bekogelen
wagelijk dat dit zo maar allemaal kan.Citaat:Pas als het doden gepaard gaat met pijn of vermijdbaar lijden bij het dier, kan de politie optreden. Niet het doden is dan strafbaar, maar het toebrengen van pijn.
en hem dan te koop aan bied teab
is toch te gek voor woorden
echt jammer dat PP dood is en er geen degelijke vervanger is opgestaan

Vervolgens trekken we onze kalfslederen rijlaarzen aan, gooien paardlief een leren hoofdstelletje om en voila.. ben je dan zoveel beter, alleen maar omdat een kalf of koe doden voor een luxeproduct WEL normaal is en een kat NIET???

WildWings schreef:Daar gaan we weer
Persoonlijk ben ik TEGEN het doden of laten lijden van dieren omdat wij de producten die zij ons bieden 'lekker' of 'mooi' vinden. Of dat product nou KUNST of een kalfslederen RIJLAARS of leren TAS is.
Het probleem is dat mensen soms zo hypocriet kunnen zijn. Als iemand een handtas maakt van een kat gillen we moord en brand, want wie vermoord er nou een dier om er een luxe-product van te maken? Tjee, wat vinden we dat schanddaligVervolgens trekken we onze kalfslederen rijlaarzen aan, gooien paardlief een leren hoofdstelletje om en voila.. ben je dan zoveel beter, alleen maar omdat een kalf of koe doden voor een luxeproduct WEL normaal is en een kat NIET???
Ik ben wel de laatste die het 1 gebruikt om het ander goed te praten, want ik keur simpelweg beiden af. Het enige wat ik met dit voorbeeld wil zeggen is zoiets als.. haal eerst eens de balk uit je eigen oog voor je je drukmaakt over de splinter in het oog van een ander..
Daarbij is dit onderwerp op bokt nu al vaker aangehaald, het meest actuele topic gaat alleen over Katinka Simons:
[NM] Oh my! Speelgoed van dode dieren!
Vooral de laatste 5 pagina's (of meer) zijn misschien goed om door te lezen.. voor sommige mensen..
WildWings schreef:Daar gaan we weer
Persoonlijk ben ik TEGEN het doden of laten lijden van dieren omdat wij de producten die zij ons bieden 'lekker' of 'mooi' vinden. Of dat product nou KUNST of een kalfslederen RIJLAARS of leren TAS is.
Het probleem is dat mensen soms zo hypocriet kunnen zijn. Als iemand een handtas maakt van een kat gillen we moord en brand, want wie vermoord er nou een dier om er een luxe-product van te maken? Tjee, wat vinden we dat schanddaligVervolgens trekken we onze kalfslederen rijlaarzen aan, gooien paardlief een leren hoofdstelletje om en voila.. ben je dan zoveel beter, alleen maar omdat een kalf of koe doden voor een luxeproduct WEL normaal is en een kat NIET???
Ik ben wel de laatste die het 1 gebruikt om het ander goed te praten, want ik keur simpelweg beiden af. Het enige wat ik met dit voorbeeld wil zeggen is zoiets als.. haal eerst eens de balk uit je eigen oog voor je je drukmaakt over de splinter in het oog van een ander..
Daarbij is dit onderwerp op bokt nu al vaker aangehaald, het meest actuele topic gaat alleen over Katinka Simons:
[NM] Oh my! Speelgoed van dode dieren!
Vooral de laatste 5 pagina's (of meer) zijn misschien goed om door te lezen.. voor sommige mensen..