Kunst: Paard doodslaan met een hamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:13

Ja echt superwalgelijk is het en ziek ziek ziek zijn ze in hun hoofden en in hun lijven die stomme "kunstenaars" volgens mij verschuilen ze zich in als kunstenaar te zijn, om het maar legaal te kunnen doen, terwijl het eigenlijk een ziek iemand is die het leuk vind om dieren te verminken en of te vermaken tot iets smerigs als knuffeldieren te om te bouwen.

Bah, van mij mogen ze het zelf ondergaan, zijn we ook gelijk van die rare kunstenaars af.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-05-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:13

:( :( :( WALGELIJK

waarom laat iedereen dat toch gebeuren :(

ik krijg echt zin om de mensen die dat doen zelf eens te laten verhongeren :( en vervolgens als ze bijna op hun einde zijn hun de schedel in te slaan dan hebben ze beide meegemaakt :(

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:15

Hij mag bij mij thuis zijn videootje wel even tonen...

Ragdollcat

Re: Kunst: Paard doodslaan met een hamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:16

Hihi en dan sla je m dood die kunstenaar hihihihi

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:19

Te walgelijk voor woorden :r
Ik begrijp die hele regelgeving niet hier. Soms ben ik zo blij dat ik in Nederland woon |o NOT
Alsof dieren niks voelen???????????? :( :(
Alles moet maar getolereerd worden hier. Wat is dat toch???!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:38

Als ik dit zelf had meegemaakt was meneer de 'kunstenaar' nu dood geweest en waren alle beestjes goed terecht gekomen. Ik kan ze van alles noemen, maar dat zal ik hier maar niet neerzetten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:08

Om te :r

En nog erger is dat men er niks aan doet. Als het een persoon was geweest had de 'kunstenaar' allang in de bak gezeten.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:12

LiVetime schreef:
Te walgelijk voor woorden :r
Ik begrijp die hele regelgeving niet hier. Soms ben ik zo blij dat ik in Nederland woon |o NOT
Alsof dieren niks voelen???????????? :( :(
Alles moet maar getolereerd worden hier. Wat is dat toch???!!

Dit gebeurd niet alleen in Nederland hoor....

Maar het is te walgelijk voor woorden.....
Echt heb er geen woorden voor om te omschrijven wat ik er van vind zeg.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:15

crossmonster schreef:
Misschien moeten ze die "kunstenaars" maar eens tentoonstellen, vastbinden, heerlijk geurend eten net buiten bereik leggen, en voor de bezoekers rotte eieren, stenen etc neerleggen om ze mee te bekogelen :(

Vergeet de hamer niet. }>

Grrrr gewoon afschuwlijk. Laat mij dan maar geen kunstliefhebber zijn.

debby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:38

Kunst? 8)7
Ik vind het walgelijk.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:43

Jakkes wat een gruwelijke dingen gebeuren er toch gewoon op deze wereld. Zou het echt niet aan kunnen zien die 'kunst' en helemaal gaan flippen.

Draakje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:50

:r wagelijk dat dit zo maar allemaal kan.
Dit is gewoon dieren mishandeling dieren leed maar toch geen kunst.

Dadelijk komt er een of ander gek die mensen hun hersens in slaat of weet ik wat word dat straks ook kunst?
Die vent of vrouw moeten zelf eens iets aan doen kijken of ze het dan ook nog zo leuk vinden.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:58

Ach, onder de noemer kunst wordt wel meer rommel geproduceerd. Ik noem: een plexiglas vuilnisbak, een stukje tape en een potloot streepje op een witte lijst (dit kunstwerkje heette "potloodlijntje".... ik verzin het niet)

Als ze maar onder de aandacht komen. En tegenwoordig zijn wij bijna niet meer te shockeren. Blijkbaar willen ze hiermee ons wakker schudden. Maar hallo hé, daar hoeven ze flappie niet voor te misbruiken. Ik weet zo ook wel dat de wereld naar de klote gaat. En die "kunstenaars" die zich hier aan schuldig maken, maken het er in ieder geval niet beter op.

Ik zou zeggen, exposeren die lui. Maar dan zelf als lijdend onderwerp.

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:59

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:03

:)* Ik wordt ook kunstenaar.
Mijn eerste expositie zal bestaan uit het blenderen, doodhongeren en schedel in slaan van voorgenoemde kunstenaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:05

Ik wordt er echt kotsmisselijk van.. welke gestoorde regering staat zoiets toe?!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:06

Citaat:
Pas als het doden gepaard gaat met pijn of vermijdbaar lijden bij het dier, kan de politie optreden. Niet het doden is dan strafbaar, maar het toebrengen van pijn.

ohhh dus met een hamer diens kop in rammen mag ??

hoe kunstig zou het zjin als ik de kunstenaar met een moker zijn hersenen in sla :D
of aan de ketting leg , zo kort dat die net niet bij het eten of drinken kan :o
of in een heeeele grote blender stop :+ en hem dan te koop aan bied teab
zoals ze dat vroeger deden met misdadigers .. als er iemnd wilde trouwen
kregen ze toch maar niet de doodstraf :7

misschien word ik der wel rijk van hmmmm .. toch mijn roeping gemist }:0

het is toch vd gekke
als iemand denkt dat je 30jr oude paard te weinig te eten krijgt staat er direct de db op de stoep
nou jongens gewoon roepen dat het kunst is :+
:( is toch te gek voor woorden

^) echt jammer dat PP dood is en er geen degelijke vervanger is opgestaan
die had denk ik wel een leuke response voor deze "kunststenaars"kunnen verzinnen }>

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:08

of het nu een paard is of voor mijn part een regenworm !
daar kan je nu toch geen goed woord voor over hebben, dat is je reinste dierenmishandeling. :n

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:10

Tja, de kunstwereld is een bizar wereldje, vol kunstenaars die bijna op elkaars hoofden moeten gaan staan om de aandacht te trekken.

Naam maken is een van de belangrijkste taken van een beginnende kunstenaar, want heb je eenmaal 'naam', dan zullen grote galerieen je werk willen opnemen en dan begint het pas....

Anders blijft het vaak sappelen in de marge.

Dit soort kunst toont alleen maar aan hoever sommige lui gaan om die aandacht te krijgen: tot het bittere einde, over alle grenzen heen.

Ja, kunst is bedoeld om mensen een spiegel voor te houden, om iets te laten zien over onze maatschappij.
Zo zou je speelgoed van overreden dieren nog uit kunnen leggen.

Wanneer er echter daadwerkelijk lijden in het spel is, zoals bij die verhongerende hond, kan je je afvragen welk doel dit dient.
En dan kom ik niet verder dan iemand die letterlijk over lijken gaat om aandacht te krijgen.

Neemt niet weg dat we met ons allen nog eens goed moeten kijken naar een maatschappij die dit soort mensen een podium biedt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:11

Daar gaan we weer :roll:

Persoonlijk ben ik TEGEN het doden of laten lijden van dieren omdat wij de producten die zij ons bieden 'lekker' of 'mooi' vinden. Of dat product nou KUNST of een kalfslederen RIJLAARS of leren TAS is.

Het probleem is dat mensen soms zo hypocriet kunnen zijn. Als iemand een handtas maakt van een kat gillen we moord en brand, want wie vermoord er nou een dier om er een luxe-product van te maken? Tjee, wat vinden we dat schanddalig :( Vervolgens trekken we onze kalfslederen rijlaarzen aan, gooien paardlief een leren hoofdstelletje om en voila.. ben je dan zoveel beter, alleen maar omdat een kalf of koe doden voor een luxeproduct WEL normaal is en een kat NIET???

Ik ben wel de laatste die het 1 gebruikt om het ander goed te praten, want ik keur simpelweg beiden af. Het enige wat ik met dit voorbeeld wil zeggen is zoiets als.. haal eerst eens de balk uit je eigen oog voor je je drukmaakt over de splinter in het oog van een ander..

Daarbij is dit onderwerp op bokt nu al vaker aangehaald, het meest actuele topic gaat alleen over Katinka Simons:
[NM] Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Vooral de laatste 5 pagina's (of meer) zijn misschien goed om door te lezen.. voor sommige mensen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:13

Wat ik trouwens ook walgelijk en zorgelijk vind, en dat valt me in meerdere nieuwstopics op, is het gehalte van de reacties.
Wat wij hier op bokt anderen al niet aan willen doen... :P

Oog om oog maakt de wereld blind. :Y)

EDIT:
Wild Wings: het gaat hier erom of je om hypocrisie mbt dieren aan de kaak te stellen, zélf daadwerkelijk een dier mag laten lijden....

Want dan stel je het niet aan de kaak, maar maak je je er schuldig aan.

Wat je meteen naar een bepaalde kant van het debat trekt.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 19-05-09 13:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:14

en vergeet dan niet de mensen die gaan kijken!..

het is allemaal te gek voor woorden.... er hoeft geen statement gemaakt te worden, iedereen met gezond verstand weet dat er genoeg dierenleed is en daar hoeft echt niet nog meer bij

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:18

WildWings schreef:

Persoonlijk ben ik TEGEN het doden of laten lijden van dieren omdat wij de producten die zij ons bieden 'lekker' of 'mooi' vinden. Of dat product nou KUNST of een kalfslederen RIJLAARS of leren TAS is.

Het probleem is dat mensen soms zo hypocriet kunnen zijn. Als iemand een handtas maakt van een kat gillen we moord en brand, want wie vermoord er nou een dier om er een luxe-product van te maken? Tjee, wat vinden we dat schanddalig :( Vervolgens trekken we onze kalfslederen rijlaarzen aan, gooien paardlief een leren hoofdstelletje om en voila.. ben je dan zoveel beter, alleen maar omdat een kalf of koe doden voor een luxeproduct WEL normaal is en een kat NIET???

Ik ben wel de laatste die het 1 gebruikt om het ander goed te praten, want ik keur simpelweg beiden af. Het enige wat ik met dit voorbeeld wil zeggen is zoiets als.. haal eerst eens de balk uit je eigen oog voor je je drukmaakt over de splinter in het oog van een ander..

Daarbij is dit onderwerp op bokt nu al vaker aangehaald, het meest actuele topic gaat alleen over Katinka Simons:

Vooral de laatste 5 pagina's (of meer) zijn misschien goed om door te lezen.. voor sommige mensen..

Ik snap je punt wel hoor, maar het laten verhongeren van een hond met eten in het zicht vind ik echt buiten alle proporties.
'productie dieren' hebben zeker geen fraai leven, maar van bewust en opzettelijk laten lijden is geen sprake.
In die zin gaat je vergelijking dan ook niet helemaal op m.i.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:19

WildWings schreef:

maar ik eet geen hondenvlees!..die koei die ik aan mn voeten trekt is ook opgegeten..maar die kat niet!..en een hond laten verhongeren aan een lijntje???...beesten hun hersens inslaan???..bij de slacht gaat het wel anders..ik heb geen balk in mn ogen en ben geen activist..maar probeer wel zoveel mogelijk te kijken naar biologische producten.. maar ik laat zeker mn karbonaatje er niet voor staan maar dit gaat wel over een heel ander soort mishandeling..dit zit bij het hoofstuk zeehondjes knuppelen en walvissenjacht

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:20

Ik had die hond losgemaakt en die 'kunstenaar' een knal voor z'n bek gegeven!Is ie gek ofzo!!en die mensen dan die lopen er gewoon langs!! kijk maar hier een foto(je ziet hier niet dat de hond broodmager is:
http://argusoog.punt.nl/upload/Logs/Med ... hond_3.jpg

de mensen lopen gewoon langs??als normaal mens maak je hem toch los en geef je hem eten en drinken?!!i kan me hier zo kwaad om maken