Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:52

katiavl schreef:
KarinvdM schreef:
Vreemd om dit binnen te gaan doen, buiten of in een bak lijkt het me een stuk handiger.
Ik vind het ook wel sneu voor de ezels, maar polo en polocrosse wordt toch ook geaccepteerd?

Simpel die verlopen toch onder betere omstandigheden dan bovenstaande.

Al heb ik over polo wel gruwelijke verhalen gehoord.

Ezelbasketbal is leuk voor kleine kinderen met een handicap ofzo...die op deze manier hun evenwicht kunnen leren bewaren(dat is wat ik er in zag toen ik het filmpje aanklikte) maar niet voor die zware amerikanen die beter kunnen gaan lopen om wat af te vallen ipv op zo'n beest te gaan zitten.

Aukelizzy

Re: Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:55

Ik vind dit geen sport hoor, sorry.
Welke idioot heeft dit verzonnen.
Die grote mannen zijn inderdaad veel te zwaar voor die arme ezeltjes.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:00

Waarom hebben ze op dat eerste filmpje allemaal zo'n band in hun liezen ?
Lijkt me niet echt prettig zitten voor de ezels, evenals die veel te zware mensen die erop zitten.
Echt weer iets typisch Amerikaans.
Ik vind dit net zo belachelijk als dat cricket in een wei met koeien, ook zoiets doms.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:02

Ik denk dat het niet als sport wordt gezien maar meer als "volksvermaak". Zware crisistijden, dan wil je wel even lachen. En dit is dan goedkoop en lachwekkend (als je een niet al te grote dierenvriend bent in ieder geval).

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:03

Als het onder de juiste condities zou zijn gedaan kan het best grappig zijn. Dat betekent dat niet iedere Amerikaan met overgewicht op een ezel mag klimmen. Je kan nu niet bepaald zeggen dat de ezels echt moe worden. Ik snap de sensatie van het spel maar ten dele. Een snelle actie sport is het niet, maar grappig is het wel, een aantal ezels op de rem en anderen die het niet waarderen dat er iemand op hun rug zit.
Ik vind niet dat dit gelijk verboden moet worden, maar haal het spel uit de basketbal zaal naar buiten en zorg voor een gewichtslimiet, dan ziet het er allemaal een stuk beter uit!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:03

Ik ben er resoluut tegen ! In het eerste filmpje wil die ezel niet eens gaan wandelen omdat het niet gaat met zulke Dikkerd op zijn rug.. Sorry maar dit is geen sport. En als vermaak ben ik er ook tegen.. geen eten en drinken , die geluiden galmen in de sportzaal. Not Done
Het moet weeral in de VS gebeuren he ... schiet hun maar naar de maan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:11

Wat ik zo zie vind ik het minder erg dat het gemiddelde potje polo of paardenvoetbal. Daar zie vaak ontzettend veel geruk en gepluk. De ezels dragen tenminste geen bit.

Ik ben tegen alle teamsporten met paarden. Ze begrijpen er absoluut niks van en veel ruiters verliezen de rijkunst uit het oog in het vuur van het spel.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:16

Ik ga met de mening van de rest mee! Sommige zijn zo dik.... het zou alleen maar een voordeel zijn als ze ZELF zouden lopen.

Ik moet wel zeggen dat ik BLIJ ben dat ze geen BIT gebruiken! dan zou het er gewoon helemaal niet meer diervriendelijk zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:21

Cowgirl schreef:
katiavl schreef:

Simpel die verlopen toch onder betere omstandigheden dan bovenstaande.

Al heb ik over polo wel gruwelijke verhalen gehoord.

Ezelbasketbal is leuk voor kleine kinderen met een handicap ofzo...die op deze manier hun evenwicht kunnen leren bewaren(dat is wat ik er in zag toen ik het filmpje aanklikte) maar niet voor die zware amerikanen die beter kunnen gaan lopen om wat af te vallen ipv op zo'n beest te gaan zitten.

Geen idee eigenlijk, heb nog maar één wedstrijd gezien. Dus echt veel kan ik er niet over zeggen. Maar in mijn geval vind ik het daarom niet kunnen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:23

mmm als je de volwassen kerels wegdenkt, en er bv kinderen opzet, zou het een heel wat leuker spel zijn. heb het 1e filmpje bekeken, en vond het verder wel grappig. ( OK.. op die 10 tonners erop na)
de foto's daarintegen, die ezels zijn niet happy :n

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:28

En waarom wordt dit op een gladde harde vloer gespeeld en niet op een grasveld?

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:38

Als het aan mij ligt, is het pure dierenmishandeling. Niet schoppen en aan de oren trekken lijkt me heel normaal. Maar veelste zware ruiters dragen die niet goed op hun rug zitten, trekken aan hun hoofden etc., blegh. Arme beestjes.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:38

In 1 woord: WALGELIJK!!! |( |( |(

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:45

Bah!!Getver..
Het kan best leuk zijn als je klein bent en dan op een grasveld gewoon voor kleintjes is het leuk en dan naar de overkant rijden.
Maar dit is echt walgelijk!ik heb de filmpjes nog niet eens gezien,foto's was al genoeg :\

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:45

1 woord: Zielig!!!
Ik snap ook niet dat je als paas-os zijnde op zo'n ezeltje gaat zitten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:49

Dit gaat werkelijk helemaal nergens over, wie verzint zoiets debiels. Ik zie hier ook de lol niet van in.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:54

raar volk , die amerikanen!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:01

vreselijk
het zijn altijd dieren die de pineut zijn als mensen het even wat minder hebben :S

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:04

silfie35 schreef:
ziet er niet echt lekker uit! Waarom gaan ze niet zelf lopen! En in dat eerste filmpje, zit er zo'n zeug op die ezel.... Vind ik wel een beetje zielig!

ja das toch helemaal erg, als ze zelf eens gaat lopen gaan die overtollige kilo's ook eens weg ipv van die ezel een rugblessure geven

zie er de lol niet zo van in, gaat toch een stuk langzamer als met op een ezel aan de overkant van t veld moet komen, niet echt een actie sport

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:22

Dikke man op ezel zonder bit = dierenmishandeling

Dikke vrouw op paard met bit = geaccepteerd

Klein kind, beginneling, trekkend en plukkend en schoppend op manegepony = geaccepteerd???

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:23

laetitia schreef:

Klein kind, beginneling, trekkend en plukkend en schoppend op manegepony = geaccepteerd???

Oeps, daar heb je wel een punt!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:30

Bah, niet mijn sport! :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:37

laetitia schreef:

Hier zat ik ook al een beetje aan te denken. Ik zie hier bij paarden veel schokkendere dingen gebeuren als wat ik hier bij die ezels zie. Ja er zitten te zware mensen op, en ze kunnen het beter buiten doen en niet op die gladde vloer, maar ze dragen in ieder geval geen bitjes. Tenminste niet in het eerste filmpje, dus hun mondjes worden in ieder geval niet stuk getrokken, zoals bij veel paarden op maneges en ook van mensen zelf die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Ze worden niet geslagen of keihard geschopt, zoals er bij veel maneges en bij mensen zelf wel gedaan word.
Ik moedig het niet aan, maar om dit nou gelijk dierenmishandeling en ziek te noemen, neej sorry. Ezels worden in bepaalde landen nog veel zwaarder belast (dat keur ik absoluut niet goed), dat is hun werk. Ik bedoel alleen maar, dat ik veel schokkendere dingen heb gezien en dat ik hier geen zware mishandeling op deze foto's en filmpjes zie.
Nou zal ik wel weer heel bokt over me heen krijgen, maar goed het is gewoon mijn mening.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:39

Bah wat vreselijk, ik heb zelf ezeltjes thuis, kan me niet voorstellen dat ze aan dit soort praktijken zouden moet meedoen...
Echt zielig, ezels zijn net zo'n lieve dieren met zoveel vertrouwen, doodzonde ...

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:50

Weer belachelijk wat mensen verzinnen.