Vermoedelijk opzettelijk vrijgelaten paard doodgereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:19

pharagirlke schreef:
touw snijd je ook vrij makkelijk door hoor Pelryo. Ik vermoed dat deze dame ook wel de nodige afsluitingsdingen had...

das waar misschien weer mijn slot gebruiken. Gelukkig staat hij in een straat waar veel mensen er toezicht op hebben. De buren hebben ook veel paarden. En de waakhond van de overburen slaat aan als ik het niet ben en dan komt de eigenaresse kijken.

Ik vind het echt vreselijk, dat je iemand niet mag of wat dan ook geeft geen rede om een onschuldig dier slachtoffer te maken.. pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:42

crossmonster schreef:
Billy schreef:
Gut, dat gebeurt met nertsen regelmatig, met duizenden tegelijk, en daar hoor ik niemand over....
Niettemin, heel sneu, het zal je paard maar zijn.....

Verschil is dat de Nertsen aanvankelijk met goede bedoelingen worden losgelaten, alleen uiteraard een enorm domme actie, want meer dan de helft overleefd de vrijlating niet.

Maar deze actie is voor de lol, grappig paardje loslaten.
Dat maakt dit ongeluk nog veel triester.

Een paard dat zelf uitbreekt en verongelukt, is vreselijk.
Maar paard dat moedwillig door mensen is vrijgelaten, dat is moord.

Goede bedoelingen maken de actie niet beter, maakt alleen dat je niet fatsoenlijk kwaad kan worden, want het was zo "goed bedoeld" 8)7

Dit soort acities is gewoon ronduit achterlijk. Al begrijp ik de eigenaar van het paard niet goed, dat het dier er gewoon kan blijven staan, terwijl het al eerder gebeurd is.

Olijkje

Re: Vermoedelijk opzettelijk vrijgelaten paard doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:22

Getver ja ik las het in de krant, het zal je maar gebeuren, in de krant stond dat het hek al een keer eerder was opengezet, en nu dus weer en dat het dus waarschijnlijk met opzet is.

En dat over die nertsen, als je daar niemand over hebt gehoord heb je toch wel liggen slapen hoor..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:24

Yamcha schreef:
Maar paard dat moedwillig door mensen is vrijgelaten, dat is moord.

Goede bedoelingen maken de actie niet beter, maakt alleen dat je niet fatsoenlijk kwaad kan worden, want het was zo "goed bedoeld" 8)7

Dit soort acities is gewoon ronduit achterlijk. Al begrijp ik de eigenaar van het paard niet goed, dat het dier er gewoon kan blijven staan, terwijl het al eerder gebeurd is.[/quote]
Dat snap ik dus ook niet... Als het al eens gebeurt is dan probeer je toch een oplossing te vinden? Ik weet het niet... Vind het wat dubbel.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:26

Hm.. als mijn wei één keer open was zou ik er ook niet gelijk iets achter zoeken, en ga mijn paard daar ook niet voor op stal zetten..

Zoiets kun je nooit voorspellen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:45

Niet? Als mijn weide een keer open geknipt word, ga ik toch wel op onderzoek uit en haal ik mijn paarden daar weg. Dat risico neem ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:54

Ik zou het risico ook niet nemen :n
Veel te eng, je weet gewoon niet wat mensen met dieren doen......

En je kunt toch wel zien of een weide door mensen open is gemaakt of dat de paarden dat zelf doen :) Paarden gebruiken over het algemeen geen gereedschap :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:48

Een automobilist merkt er minder van als hij een nerts aanrijdt, dan een paard. Daarbij begrijp ik best dat het op een PAARDENforum eerder over paarden dan over nertsen zal gaan.