Goedgekeurde Hackney dekhengst Blokland's Shales overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:16

Steefjevos schreef:
Wat vreselijk, als een paard zo ernstig ziek wordt sta je eigenlijk machteloos. Enig idee wat het ongeveer geweest is? Geen koliek, aangezien de darm is verwijderd? Is hij aan de aandoening gestorven of aan complicaties na de operatie.
Hij was prachtig, ik heb nog een nakomeling (merrie) van hem gekend. Ze stond hier in de buurt in het tuig, prachtig dier.

Het was koliek, dunne darm was een gedeelte van afgestroven en dat deel is verwijderd. Na de operatie kwam de darm niet meer op gang.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:41

Vervelende manier om te sterven, maar er is tenminste wel alles aan gedaan...Jammer dat hij het niet heeft mogen overleven.

sannabouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:28

het is echt heel erg wat er met Blokland's Shales is gebuerd
we hebben er veel verdriet van

Shales jij bent voor altijd in mijn hart |(

hannesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:23

k heb in de tijd dat Shales nog bij Ausma stond de eer gehad om met hem te mogen werken. Het is niet alleen een bloedmooie hengst, maar ook geweldig om mee tewwerken. Hij wist wat braaf betekende, als je dit tegen hem zij dan begon hij te stralen van trots, ook was hij heel werkwillig en tog een heel zacht karakter, ik denk dat dit is wat Shales zo bijzonder maakt.

demialpha11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:28

haai allemaal, ik zat dit te lezen en ik ben mede eigenaares van Blockland's Shales. Het was echt een heel lief paard en stond altijd bij ons in haarlem. Ik kon altijd met hem knuffelen, het was geen kwaade hengst. ik heb heel veel verdriet gehad, ik was mee geweest naar Utrecht, daar werden zijn darmen gespoeld, maar zoals jullie al weten, heeft hij dit niet overleeft.. Met veel verdriet hebben wij afscheid van hem moeten nemen.. R.I.P lieve silly!! Ik blijf altijd van je houden!!
veel liefs, je grootste fan, Demi van Nispen