Albert schreef:Volgens mij wordt er niet overwegend negatief over de hengst zelf gedaan; er wordt alleen geconcludeerd dat de hengst qua afstamming niet wat te zoeken heeft bij het Gelders paard.
Persoonlijk denk ik dat hij met zo'n toverbal-afstamming enorme variaties zal geven op de niet al te fokvaste Gelderse merries.Citaat:Secundus is keur pref geworden op zijn nakomelingen (Onder de KWPN vlag plaatsgevonden). Dit moet toch ook iets zeggen.
Hartstikke mooi, maar dat was toen. De fokkerij is verder gegaan. Er zijn Gelderse keurhengsten van nu die ik niet op mijn merrie zou zetten; gewoon omdat het mij niet past.
Snel goed is het bij de Gelderse fokkers ook niet echt he?....Te klassiek, te moderne(want de fokkerij is verder gegaan.)te veel tuigpaard te weinig tuigpaard. Blijkbaar zijn er meerdere mensen geweest die graag gebruikmaken van deze hengst. Prima toch?
Ik heb het stukje van Domburg gelezen en ik moet zeggen daar ben ik het mee eens. Rigoletto en Porter hadden een heel mooi type wat ze ook doorgaven aan hun kinderen. Een echte toverbal zou het dus niet hoeven zijn.
Ik ben benieuwd naar de veulens uit Gelderse moeders.
) hij had interesse in de lijn van mijn merrie en typte dit stukje: