Mousmous schreef:Tita: een e-pony valt buiten deze discussie. Zo'n maat pony kan niet meedraaien op het hoogste nivo bij de ponysport, gewoonweg omdat dat niet toegestaan is. De pony's die echt op het hoogste nivo lopen zijn d-pony's.
De kwaliteit van deze pony's ligt echt heel hoog. Ik ken mensen die internationaal meedraaien, en die pony's kunnen wisselseries springen, piafferen, noem maar op. Zo'n pony vind je niet zo snel om de hoek, vind je ze wel dan zijn ze onbetaalbaar, en dan moet het dier nog een ruitertje hebben die de kunde heeft met zo'n pony om te gaan.
En dat is dus ook een groot probleem tegenwoordig. Volgens mij denken veel mensen dat elk kind op dat niveau mee kan draaien. Toen mijn sportpony te koop stond, kregen we vaak genoeg telefoon van ouders die wilde dat het een d-pony was, want dan kon hun kind Internationaal. Ik wil niet heel lullig doen, maar dat is echt maar voor een paar personen weggelegd, die pony van éxtra kwaliteit kunnen kopen.
En wat is het gevolg hiervan? Dat veel te grote kinderen op een d-pony zitten te stoeken. Koop dan liever een E-pony, kan je ook tot de Z2 rijden.
Overigens ben ik het niet eens met meneer Jurriës, veel mensen denken dat je een goede pony hebt voor € 3000,-. Dat is (helaas) gewoon niet meer zo, dan moet je dromen laten varen en tevreden zijn met iets minder.
Overigens heb ik momenteel zelf een bijna 5 jarige pony thuis staan, met veel kwaliteit, die ik gewoonweg niet kan verkopen omdat het dier veel te veel mans is om te verkopen.