Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanitymay schreef:Als ik op de plaatjes kijk zie ik dat de graden erbij staan...heel erg rood is 35 graden celsius..nog minder dan lichaamstemperatuur..Hoe erg is dat? Kan dat kwaad, wat is dan wel de ideale temeratuur? Op welke temperatuur is de kans op blessures vergroot? ik vind het allemaal nog niet bijster veel zeggen eerlijk gezegd..
Goed dat ze daar nu dus onderzoek naar gaan doen..Hopelijk krijgen we dan antwoord op deze vragen...
Isabonny schreef:Tjonge, hopenlijk lezen dit ook degenen die , alleen maar voor de zekerheid, hun paard met beschermers op wei zetten.
Al heb je een lomp paard wat zich de benen van zelf open trapt na een gekke bui op de wei, dan nog zou ik er geen beschermers om doen. Moet ie maar uitkijken. Een volgende keer is ie misschien dan wat voorzichtiger.
Isabonny schreef:Tjonge, hopenlijk lezen dit ook degenen die , alleen maar voor de zekerheid, hun paard met beschermers op wei zetten.
Al heb je een lomp paard wat zich de benen van zelf open trapt na een gekke bui op de wei, dan nog zou ik er geen beschermers om doen. Moet ie maar uitkijken. Een volgende keer is ie misschien dan wat voorzichtiger.
Maar ik heb vaak het idee dat (voornamelijk bij pensionstallen zie ik dat) mensen maar wat aantuttelen met hun paard. Paarden worden helemaal ingepakt tegen vanalles en nog wat. Zodat ze zich maar niet kunnen bezeren, hele kappen over het hoofd, dekens over het lijf tegen eventuele vliegjes. Zelf nu al zie ik ze staan, terwijl ik 1 km verderop bij mijn eigen paarden nog geen vlieg zie! Zelfs met 18 graden vinden ze dat het paard een deken op moet buiten. Ik zie er echt het nut niet van in. Gaat alleen maar broeien onder zo'n deken. Ik ben er echt van overtuigd dat je de meeste paarden er helemaal geen plezier mee doet. Uiteraard zijn er situaties waarin je je paard beter wel kunt beschermen, zoals in geval van zomereczeem of...zoals ik een paar jaar achter elkaar heb meegemaakt: een wei vol steekvliegen, waardoor mijn paard haar hele hals onder het bloed en dikke bulten zat. Aangezien spuiten niet hielp, heb ik een vliegendeken met hals gekocht. De 1e vliegendeken in de 30 jaar dat ik paarden/pony's heb.
We willen onze dieren maar overal tegen beschermen, heel nobel uiteraard, maar in dit geval zie je dus maar weer, dat dat niet altijd goed hoeft te zijn.