Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
mille1 schreef:daarom is eventing een gevaarlijke sport en doe ik er niet aan kvind gewoon te zielig voor die paarden als ze ertegen aan botsen ik doe wel aan gewoon springen de hindernissen staan tenminste niet vast en het is ook wel zielig voor de familie en vrienden
Caatje1986 schreef:Vreselijk nieuws.
Als de reacties over eventing nou gewoon achterwege blijven, jammer dat er altijd weer van die zeurpieten zijn die hun mening moeten geven terwijl het hier om het overlijden van iemand gaat.
Sterkte voor de nabestaanden
mille1 schreef:daarom is eventing een gevaarlijke sport en doe ik er niet aan kvind gewoon te zielig voor die paarden als ze ertegen aan botsen ik doe wel aan gewoon springen de hindernissen staan tenminste niet vast en het is ook wel zielig voor de familie en vrienden
MelanieB schreef:mille1 schreef:daarom is eventing een gevaarlijke sport en doe ik er niet aan kvind gewoon te zielig voor die paarden als ze ertegen aan botsen ik doe wel aan gewoon springen de hindernissen staan tenminste niet vast en het is ook wel zielig voor de familie en vrienden
Dan heb jij duidelijk een verkeerd beeld van de Eventing sport.
Verdiep je d'r er eens in, je zult zien wat een hechte band paard en ruiter hebben, hoeveel plezier een paard erin heeft.
Even ontopic: Wat naar zeg, ook voor de familie
Maar bij Eventing zetten ze het vaker ergens in dan bij springen omdat bij eventing meer mensen kijken dan bij springen daarom komt dat vaker in het nieuws. Steefjevos schreef:Wat vreselijk voor de nabestaanden (en de getroffene natuurlijk). Aan elke sport zit wel een risico, de één is gevaarlijker dan de andere. Ik weet wel dat er de laatste jaren veel geprobeerd is om de Eventing veiliger te maken. Ongelukken kunnen niet voorkomen worden, ongeluk zit in een klein hoekje.
Trouwens best wel maf dat de competitie nog door is gegaan, ik zou als ruiter het erg raar vinden om dezelfde sprong te moeten maken waar een paar uur eerder iemand is overleden... Dat terzijde.
Rani007 schreef:Steefjevos schreef:Wat vreselijk voor de nabestaanden (en de getroffene natuurlijk). Aan elke sport zit wel een risico, de één is gevaarlijker dan de andere. Ik weet wel dat er de laatste jaren veel geprobeerd is om de Eventing veiliger te maken. Ongelukken kunnen niet voorkomen worden, ongeluk zit in een klein hoekje.
Trouwens best wel maf dat de competitie nog door is gegaan, ik zou als ruiter het erg raar vinden om dezelfde sprong te moeten maken waar een paar uur eerder iemand is overleden... Dat terzijde.
Ik zat al net zolang dit topic door te lezen of ik een reactie van deze strekking vond.
Het is ronduit respectloos naar de overledene en de nabestaanden toe dat deze wedstrijd na twee uur gewoon is doorgegaan.