Ierse eventingruiter verongelukt tijdens eventingwedstrijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Ierse eventingruiter verongelukt tijdens eventingwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:18

paardrijden is inderdaad een gevaarlijke sport... ongeacht de discipline.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:49

Over ongelukken ion de springsport wordt zelden geschreven. Ongelukken in de eventingsport worden helaas breed uitgemeten in het nieuws.
Door deze publiciteit heb je altijd mensen die reageren gevaarlijk terwijl ze zelfs nog nooit op zo'n wedstrijd zijn geweest.
Paarden worden vaak beter getraind dan menigeen springpaard, zijn allround en hebben goede veterinaire begeleiding.
Een val kan elke dag gebeuren.
Veiligheid staat erg hoog in de eventingsport
Altijd jammer dat de sport weer in negatief daglicht wordt gezet

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:56

mille1 schreef:
daarom is eventing een gevaarlijke sport en doe ik er niet aan kvind gewoon te zielig voor die paarden als ze ertegen aan botsen ik doe wel aan gewoon springen de hindernissen staan tenminste niet vast en het is ook wel zielig voor de familie en vrienden

Dan heb jij duidelijk een verkeerd beeld van de Eventing sport.
Verdiep je d'r er eens in, je zult zien wat een hechte band paard en ruiter hebben, hoeveel plezier een paard erin heeft.

Even ontopic: Wat naar zeg, ook voor de familie :(:)

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:48

Caatje1986 schreef:
Vreselijk nieuws.

Als de reacties over eventing nou gewoon achterwege blijven, jammer dat er altijd weer van die zeurpieten zijn die hun mening moeten geven terwijl het hier om het overlijden van iemand gaat.

Sterkte voor de nabestaanden

ben ik het wel mee eens...diegen die er aan meedoen weten de gevaren die tevens ook heus wel bij springen en dressuur voor kunnen komen..
en het is gewwon verschrikkelijk dat deze man hierbij overleden is.
ik wil dan ook alle nabestaande veel sterkte toewensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:31

Sterkte voor de nabestaanden......
Verder vind ik ook dat de tak van paardensport niet als oorzaak mag worden aangewezen, mensen kunnen ook tijdens een strandritje een dodelijke val maken.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:41

Jeetje, wat erg zeg.

Er worden tegenwoordig zoveel voorzorgsmaatregelen genomen, en dan gebeuren dit soort dingen toch nog. Natuurlijk kan je niet alles voorkomen, maar het is altijd even slikken als je je dat realiseert.
Er komen nu waarschijnlijk reacties dat de eventing zo gevaarlijk is. Zelf ben ik tijdens een buitenrit gevallen terwijl ik aan het stappen was. Pony stapte in vermoedelijk een gat van een mol/rat. Heel veel mazzel gehad en nu weer helemaal fit. Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:43

mille1 schreef:
daarom is eventing een gevaarlijke sport en doe ik er niet aan kvind gewoon te zielig voor die paarden als ze ertegen aan botsen ik doe wel aan gewoon springen de hindernissen staan tenminste niet vast en het is ook wel zielig voor de familie en vrienden

Weet je wat leestekens zijn? Jeetje zeg.

Afschuwelijk..

Linny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:00

Met elke sport gebeurt wel eens wat, een wielrenner die het ravijn indondert of een ski-er die over de kop gaat....En je hoeft trouwens niet eens te sporten om wat te overkomen, gewoon over straat lopen kan al genoeg zijn toch!

Het schijnt dat paardrijden toch 1 van de gevaarlijkste sporten is... Zelfs gevaarlijker dan boksen!!!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:25

Wat vreselijk voor de nabestaanden (en de getroffene natuurlijk). Aan elke sport zit wel een risico, de één is gevaarlijker dan de andere. Ik weet wel dat er de laatste jaren veel geprobeerd is om de Eventing veiliger te maken. Ongelukken kunnen niet voorkomen worden, ongeluk zit in een klein hoekje.

Trouwens best wel maf dat de competitie nog door is gegaan, ik zou als ruiter het erg raar vinden om dezelfde sprong te moeten maken waar een paar uur eerder iemand is overleden... Dat terzijde.

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:08

wat erg voor de familie, vrienden en toeschouwers!

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:29

MelanieB schreef:
mille1 schreef:

Dan heb jij duidelijk een verkeerd beeld van de Eventing sport.
Verdiep je d'r er eens in, je zult zien wat een hechte band paard en ruiter hebben, hoeveel plezier een paard erin heeft.

Even ontopic: Wat naar zeg, ook voor de familie :(:)

eventing is wel mooi om te zien en meer senstatie dan springen, maar er zijn ergere dingen dan eventing zoals van een supere stijle berg met mul zand zo snel mogelijk naar beneden gaan. Dat vind ik mega gevaarlijk, maar bij springen kan het ook goed mis gaan. Bij eventing moeten er gewoon wel vaste hindernissen als je balken daarbij had had je nog meer ongelukken dan nu, maar sommigen vatten het verkeerd op en ik legde het nogal verkeerd uit. Sorry voor de verkeerde gedachten :o Maar bij Eventing zetten ze het vaker ergens in dan bij springen omdat bij eventing meer mensen kijken dan bij springen daarom komt dat vaker in het nieuws.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:44

jeetje het zal je maar gebeuren ;(

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:13

heel veel sterkte voor de famillie en vrienden

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:32

Steefjevos schreef:
Wat vreselijk voor de nabestaanden (en de getroffene natuurlijk). Aan elke sport zit wel een risico, de één is gevaarlijker dan de andere. Ik weet wel dat er de laatste jaren veel geprobeerd is om de Eventing veiliger te maken. Ongelukken kunnen niet voorkomen worden, ongeluk zit in een klein hoekje.

Trouwens best wel maf dat de competitie nog door is gegaan, ik zou als ruiter het erg raar vinden om dezelfde sprong te moeten maken waar een paar uur eerder iemand is overleden... Dat terzijde.

Ik zat al net zolang dit topic door te lezen of ik een reactie van deze strekking vond.
Het is ronduit respectloos naar de overledene en de nabestaanden toe dat deze wedstrijd na twee uur gewoon is doorgegaan.

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:42

Rani007 schreef:
Steefjevos schreef:

Ik zat al net zolang dit topic door te lezen of ik een reactie van deze strekking vond.
Het is ronduit respectloos naar de overledene en de nabestaanden toe dat deze wedstrijd na twee uur gewoon is doorgegaan.

ja dan lijkt het net of er niets is gebeurd en er gewoon mee doorgaat

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:48

Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Hopelijk vinden ze rust in het feit dat ie wrs met een lach op zn gezicht is gestorven.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:53

De wedstrijd kan alleen maar doorgang vinden met medewerking van de overige ruiters. Als niemand na het ongeluk meer wil starten dan staat de organisatie ook machteloos. Ik kan me voor mezelf niet voorstellen dat ik uberhaupt nog zou willen starten. Het zal ook wel weer om geld draaien, zo'n evenement kost natuurlijk nogal wat. Maar idd respectloos naar de nabestaanden en de overledene toe.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:35

Zo'n ongeluk kan in elke tak van de paardensport gebeuren. Ik heb onder een paard gelegen tijdens een dressuurwedstrijd. Hadt gelukkig een engel op de schouders en overleefd, de gevolgen ervvan zijn nog steeds aanwezig na bijna 10 jaar. Dus dan ook maar geen dressuur meer rijden........

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:25

Ben vrijdag in de binnenbak gewoon met dressuur rijden met paard en al onderuit gegaan.Helemaal niet meer rijden dan? ;)

Heel veel sterkte voor familie en vrienden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:54

In plaats van al het gespeculeer, is er iemand die over harde data beschikt met betrekking tot het wel of niet gevaarlijker zijn van eventing ten opzichte van andere takken van paardensport?