Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dennis schreef:Mijn oudere (6 jaar en ouder, jongere hebben alleen een chip) pony's zijn getatoeerd. Vind ik ideaal, ik zeg niet dat er niets mee kan gebeuren, maar wil je die weg halen moet je het wel heel bont maken.
Cassidy schreef:Wat betreft de geldigheid van identificatie dmv DNA bij paarden waar een ontheffing voor is verleend: in de brief die ik kreeg toen ik ontheffing kreeg voor de jongste stond deze zin:
Tenslotte wijs ik u erop dat, zodra door de Europese Gemeenschap een transponderverplichting wordt ingevoerd, zonder dat in die regeling wordt voorzien van een voorziening ten bebhoeven van (gewetens)bezwaren, de aan u verleende ontheffing haar geldigheid verliest.
Dus dat betekend dat iedereen met DNA tegen die tijd alsnog aan de chip mag/kan/moet.
jacobus schreef:WE MOETEN MET ZIJN ALLEN MASSAAL BEZWAAR MAKEN TEGEN DE REGELING VAN DE MINISTER
Dat kan zo lees ik net op de site van groep Nijhof
jacobus schreef:Weet je Twiggy ,
Bij stelen kunnen ze de chip niet afleesbaar maken , maar ook de politie loopt niet met readers rond. En afmelding op de slachthuizen gebeurt niet . Maar ook dit is een zijspoor.
WE MOETEN MET ZIJN ALLEN MASSAAL BEZWAAR MAKEN TEGEN DE REGELING VAN DE MINISTER
Dat kan zo lees ik net op de site van groep Nijhof
eline_di schreef:Mijn merrie is DNA onderzocht. Moet ik haar nu alsnog laten chippen of geldt het alleen voor paarden die nog niet onderzocht zijn en ook nog geen chip hebben?