Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dennis schreef:Mijn oudere (6 jaar en ouder, jongere hebben alleen een chip) pony's zijn getatoeerd. Vind ik ideaal, ik zeg niet dat er niets mee kan gebeuren, maar wil je die weg halen moet je het wel heel bont maken.

. Ik zou zeggen ga maar lekker slapen, want fraude is nimmer te stoppen . De voorbeelden zijn hier al genoemd. Waar mensen zijn is fraude.
. Immers er lopen zoveel paarden mee rond en je buurman chipt ook en die andere buur ook en verderop ook ,dus het zal wel goed zijhn . En ook de minister zegt dat de problemen in de praktijk best meevallen. Maar wordt er bij een paard met nagevelijkheidsproblemen ooit gekeken of dat mogelijk een relatie heeft met de chip? Zelden of nooit! Makkelijk lullen dus van de minister.
...... de diercontacten in kaart te kunnen brengen om de ziektes uit te kunnen roeien. We zeggen het nog niet .....mondje dicht hoor.
......maar dat kan bij virussen alleen door ruiming. Je kunt ook veel effectiever een algeheel vervoersverbod instellen , maar daar hoeven de paarden niet voor geregistreerd staan.Cassidy schreef:Wat betreft de geldigheid van identificatie dmv DNA bij paarden waar een ontheffing voor is verleend: in de brief die ik kreeg toen ik ontheffing kreeg voor de jongste stond deze zin:
Tenslotte wijs ik u erop dat, zodra door de Europese Gemeenschap een transponderverplichting wordt ingevoerd, zonder dat in die regeling wordt voorzien van een voorziening ten bebhoeven van (gewetens)bezwaren, de aan u verleende ontheffing haar geldigheid verliest.
Dus dat betekend dat iedereen met DNA tegen die tijd alsnog aan de chip mag/kan/moet.
. Het is dat mijn paard al gechipt was op 2-jarige leeftijd, vlak voordat ik hem kocht. Anders was ik illegaal met hem de weg opgegaan, toedeloe (ik had zijn DNA laten registreren, hoor
). Controle? Nooit meegemaakt. Ook niet met mijn eerste pony'tje, een Shetje, waar ik half NL mee doorgereden ben om hem bij mij te kunnen zetten. Ik weiger ook om mijn andere huisdieren te chippen. Ja, het is handig als ze kwijt raken, gelukkig zijn ze tot op heden gewoon bij mij en in de buurt. Vroeger chipten we onze huisdieren ook niet en ik ben nog nooit een huisdier kwijt geraakt. En zowel, jammer dan (dat zeg ik nu heel nuchten, ik ben heel erg gek op al mijn dieren!!!), ik ga ze er niet voor chippen.

jacobus schreef:WE MOETEN MET ZIJN ALLEN MASSAAL BEZWAAR MAKEN TEGEN DE REGELING VAN DE MINISTER
Dat kan zo lees ik net op de site van groep Nijhof
jacobus schreef:Weet je Twiggy ,
Bij stelen kunnen ze de chip niet afleesbaar maken , maar ook de politie loopt niet met readers rond. En afmelding op de slachthuizen gebeurt niet . Maar ook dit is een zijspoor.
WE MOETEN MET ZIJN ALLEN MASSAAL BEZWAAR MAKEN TEGEN DE REGELING VAN DE MINISTER
Dat kan zo lees ik net op de site van groep Nijhof

eline_di schreef:Mijn merrie is DNA onderzocht. Moet ik haar nu alsnog laten chippen of geldt het alleen voor paarden die nog niet onderzocht zijn en ook nog geen chip hebben?
, maar als ik aangehouden wordt (al is die kans erg klein) wil ik geen problemen