Arabische dekhengst Riki's Shabri overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:06

Snap ik ook helemaal, maar dat zou niet het eerste zijn waar ik aan zou denken als dat dier dood ligt... En ik zou het ook niet kunnen om, als hij dood is, nog snel effe sperma af te tappen... := Voelt een beetje als geld pikken van een dode zeg ma. Maar goed, wie ben ik ;)

moniquebosch

Re: Arabische dekhengst Riki's Shabri overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:07

ach ja hoeveel mensen pikken er wel niet van een dode.
annelieke jammer dat het niet meer is gelukt,en iedereen doet wat ie zelf doen wilt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:09

moniquebosch schreef:
ach ja hoeveel mensen pikken er wel niet van een dode.
annelieke jammer dat het niet meer is gelukt,en iedereen doet wat ie zelf doen wilt.

Ach helemaal gelijk, waar zeur ik om, omdat veel mensen het doen is het natuurlijk helemaal juist :?

Sorry, vind het een beetje een vreemde reactie...

Ook van mij uit sterkte annelieke, het moet vreselijk zijn om je kameraad op zo'n manier te verliezen (hem verliezen is sowieso vreselijk maar goed, je snapt me wel) heel veel sterkte met het verwerken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:12

Wat 'n pracht van een paard is verloren gegaan, heel veel sterkte voor de engenaren, en voor Annelieke :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:14

Nou nou, ik begrijp op zich sommige reacties wel, maar een beetje meer respect mag ook wel.
Dit soort dingen ga je niet roepen in een overlijdenstopic.

Heel veel sterkte met het verlies van deze mooie vent!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:14

Kan de discussie over het sperma-winnen ophouden? Ik ga hier verder ook geen verklaring neerleggen hoe we hierbij gekomen zijn en het was zeker niet respectloos. Dan is een sectie zeker ook respectloos waarbij hij totaal opengesneden wordt.. Voordat de eigenaar van Shabri zwart wordt afgeschilderd; het was niet zijn idee en hij gaf ook ontzettend veel om Shabri als dier, en niet in commercieel belang.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:16

pharagirlke schreef:
Snap ik ook helemaal, maar dat zou niet het eerste zijn waar ik aan zou denken als dat dier dood ligt... En ik zou het ook niet kunnen om, als hij dood is, nog snel effe sperma af te tappen... := Voelt een beetje als geld pikken van een dode zeg ma. Maar goed, wie ben ik ;)

als je je beste vriend en maatje verliest en hij heeft iets bij zich waardoor een deel van hem toch kan voortleven.....
ik zie dat niet als geld pikken van een dooie.zoals ik net al zei een stuk van de staart knippen of sperma eruit halen
dat gebeurt met een injecktie dus niks gruwelijks.en dan kon een deel van de hengst voor leven in haar merrie,doordat ze dat wou is ze de hengst gaan rijden,daar is alles mee begonnen!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:16

Vind het wel normaal dat de eigenaren dan denken dat ze mischien nog sperma van hem hadden kunnen nemen eventueel...
Dat gebeurd vaker bij goede hengsten hoor, en voor de tijd denk je er niet aan dat die morgen weleens dood zou zijn, dus dan is dit het laatste moment nog om ervoor te zorgen dat er toch nog enkele nazaten van hem ter wereld kunnen komen. Maar helaas is dat niet gelukt.
Wel treurig voor de eigenaren dat ze bij thuiskomst van concours, een dode pony in de trailer aantroffen....

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:19

Ik ken Shabri persoonlijk van de tijd dat hij nog bij fam. vd Berg stond.. Erg fijn dier met een geweldig karakter en hele fijne nakomelingen...

Groot verlies voor de eigenaren en de fokkerij.. ! Veel sterkte !

jennalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:20

annelieke en ron,veel sterkte. :(:)

meer woorden heb ik er niet voor...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:21

Heel veel sterkte met het verlies...!!!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:29

Annelieke en eigenaren, heel veel sterkte met het verlies van deze mooie hengst..

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er van balen dat het helaas niet meer is gelukt een veulentje te fokken uit je "eigen" lievelingen!

Ik las trouwens in het KNHS blad dat er een nieuw regelement is m.b.t. het overlijden van een paard, inderdaad zoals hier verteld is..

Als de organisatie volgende keer dan ook netjes het blad leest, zijn ze ook gewoon op de hoogte, je hoopt zo iets natuurlijk nooit mee te maken, maar je kan niet weten..

Nogmaals sterkte..

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:37

Wat een gelul zeg....echt respectloos!!
Wij waren op dit evenement aanwezig en hebben het ongeveer zien gebeuren,dat is een beeld wat je echt niet snel vergeet,hartverscheurend als je zoveel verdriet ziet bij Annelieke en haar familie..Beetje meer respect zou zeker op z,n plaats zijn!!Annelieke heel veel sterkte :(:)

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:49

Wat een geweldig knap dier is het
spijtig dat ie al zo vroeg is moete gaan, had nog vele mooie jaren kunnen hebben...

heel veel sterkte met het verlies! :(:)

x

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:56

Mijn mooie rooie ros heeft op dezelfde pensionstalling gestaan als Shabri (in de buurt van Swalmen).
En als ik de stal in liep, bleef ik vaak even staan (en aaien :o ) bij de paarden van Ron, waaronder Shabri.
Een hele mooie showbink is er niet meer. Ron & Annelieke, heel veel sterkte met het verlies!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:19

Paroeska schreef:
Wildgirl schreef:
welke idioot denkt er nou aan sperma inwinnen als zijn paard overleden is?
Mijn god

Dit was zeker GEEN geld kwestie maar een emotionele kwestie omdat ik dit jaar mijn merrie Paroeska door hem zou laten dekken. Maar bedankt voor je heerlijke reactie zonder dat je het stuk goed leest en ziet dat het dus een veulen zou worden van 2 paarden waar ik ontzettend veel om geef.

De rest die wel normaal reageert bedankt voor jullie reacties. Het is al erg genoeg en nu alweer een week geleden.

Ik begrijp het volledig,... want dan had je nog "iets" van je kanjer gehad.
Vreselijk voor jullie en wat een geweldig paard.
Sterkte!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:19

Wat een vreselijk gebeuren als je paard zo overwachts overlijd,
heel veel sterkte met dit grote verlies.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:20

ankie1 schreef:
Wij waren op dit evenement aanwezig en hebben het ongeveer zien gebeuren,dat is een beeld wat je echt niet snel vergeet,hartverscheurend als je zoveel verdriet ziet bij Annelieke en haar familie..Beetje meer respect zou zeker op z,n plaats zijn!!Annelieke heel veel sterkte :(:)

Daar heb je het al. Ik vind respect naar het dier belangrijk. Beetje eigenbelang om sperma af te nemen van een dood dier, zodat je er zelf profijt van hebt :n

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:21

Paroeska schreef:
Kan de discussie over het sperma-winnen ophouden? Ik ga hier verder ook geen verklaring neerleggen hoe we hierbij gekomen zijn en het was zeker niet respectloos. Dan is een sectie zeker ook respectloos waarbij hij totaal opengesneden wordt.. Voordat de eigenaar van Shabri zwart wordt afgeschilderd; het was niet zijn idee en hij gaf ook ontzettend veel om Shabri als dier, en niet in commercieel belang.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:24

ALs je dan is wat beter leest weet je ook dat de amazone op dit forum zit,en ook mee leest..(zij is niet de eigenaar van het paard en kan er dus weinig aan doen ) Zij is wel haar beste maatje kwijt geraakt,zo ongeveer gestorven in haar armen...ze zal genoeg verdriet hebben,denk dat dit niet op z,n plaats is om daar over te lopen miepen..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:30

Jongens, het zou een spuk respectvoller zijn om er niet meer zo op in te gaan. Ze deden het omdat ze gek zijn op het dier, ik kan me absoluut voorstellen dat ze een stukje van hem graag wilden behouden.. Erg spijtig dat dit niet meer is gelukt. Of t al dan niet 'raar' is, is niet aan ons om dat te beoordelen!

Sterkte meid met het verlies...

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:33

Annelieke, jullie waren een gewéldig team, prachtig paardje, goede amazone, echt geweldig!
Echt heel veel sterkte met het verlies van je kanjer, meer kan ik niet zeggen ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:41

Heel veel sterkte toegewenst en ik begrijp je keuze voor nageslacht uit de 2 beste/liefste paarden die je kent!Als ik in deze situatie had gezeten maakte ik dezelfde keuze!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:56

ankie1 schreef:

Inderdaad Marjan, hoe respectloos dit :(
Ik heb die middag nog een foto van Annelieke en Shabri gemaakt, ben blij dat ik het nog gedaan heb. Een machtig hengst is niet meer, die grote witte vriend van Annelieke.
Nogmaals heel veel sterkte Annelieke (en betrokkenen) wij zullen jullie saampjes erg missen op de wedstrijden |( Ik kan nog niet geloven dat dit gebeurd is.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:10

verschrikkelijk zeg om een paardje zo te verliezen |(
Ik wens de eigenaren, verzorgsters (nou iedereen die een band met het paardje hebben/hadden) heel veel sterkte. :(:)
De reacties over 't sperma snap ik wel dat hun het wilde hebben & ook dat het respectloos is.
Maar je kan het van 2 kanten bekijken het is heel mooi als je daar weer een nieuw diertje van kan maken, dat betekend dus niet dat ze het voor hun zelf doen.
Maar op zo'n moment denk je daar toch allemaal niet aan.
De mensen zullen echt heel veel om het dier gegeven hebben dus ik vind het een beetje jammer dat mensen er gelijk zo over gaan praten ze hebben het al moeilijk genoeg!
Moet er niet aan denken dat 't mijn verzorgpaardje zou overkomen. :n