Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roos_s schreef:ik vraag me idd ook af wat hiervan een vooruitgang is... ik vind zelf, ongeacht hoe heet het paard ook is, in de B en L wel met een dubbel of enkel gebroken trens gereden moet kunnen worden.
Whinnylando schreef:Dubbelgebroken is niet zo vriendelijk als iedereen wil geloven.
p.s. hier ga ik geen discussie over aan.
Melanie_ schreef:Roos_s schreef:ik vraag me idd ook af wat hiervan een vooruitgang is... ik vind zelf, ongeacht hoe heet het paard ook is, in de B en L wel met een dubbel of enkel gebroken trens gereden moet kunnen worden.
Ben ik het, grotendeels niet met je eens.. Ben er eigenlijk ook voor dat je die 2 klasses op een normaal bitje zou moeten kunnen rijden, laat ik nou net een uitzondering onder mn kont hebben.
Paard kan ik thuis op een trensje heerlijk rijden, is dan op 2 pinken te rijden, maar die hoef ik het parcours maar in te sturen en mevrouw weet wat er moet gebeuren en is níet te houden, maar dan ook écht niet. Heb me zo ongeveer met bloed, zweet en tranen het B door weten te rijden op een klein pessoabitje (met ingebouwde ringen in de grote ring). Paard ziet het hout en slaat steil achterover als je niet uit kijkt omdat ze vooruit wil en zich niet tegen wil laten houden, en ze gaat dan zó hard dat het bijna gevaarlijk word. Met lessen, thuis springen, kleine oefenparcoursen is er niks aan het handje, maar zodra het serieus word is ze weg hoor... Verschillende instructeurs geweest, verschillende ruiters erop gehad om te zien of die er wat mee konden, maar écht niet hoor.Paard heeft voorheen Z gelopen, is een echt sportpaard in hart en nieren en wil altijd winnen, en heb er nu een bit in waar ik altijd erg op tegen ben geweest (pelham), maar ze is op 2 pinken te rijden in het parcours....
Dit was mijn laatste 'oplossing', heb met tranen in mijn ogen gezeten omdat ik er geen toekomst meer in zag, en nu kunnen we weer lekker rijden.
![]()
Hoeft dus niet áltijd slecht te zijn, die verruiming van de toegestanen materialen etc.
Al ben ik het met iedereen hier eens dat er tal ruiters rond rijden die niet eens een normaal bit zouden mogen gebruiken, maar dat blijf je houden..