Bondscoach Christa Laarakkers is gezeur over stokmaten zat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

*puck*

Re: Bondscoach Christa Laarakkers is gezeur over stokmaten zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:23

een klein lijkende smalle pony van 1.39 a 1.40 mag wat mij betreft rustig in de c'tjes gemeten worden, het word anders als je kind op een echte c-pony rijd en regelmatig moet rijden tegen pony's van 1.45 met 16-jarigen die ook nog in de c klasse uitkomen,ook dit gebeurt al is het niveau dan wel veel lager dan waar het hier omgaat.
persoonlijk denk ik dat ook het buitenland e-pony's zou moeten invoeren omdat de jeugd al jong te groot is voor d-pony's.
en dan is 156 ook 156.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:19

Van mij hoeft die hele E-pony niet. Als je te groot bent ga je door op een paard. Simple as that. Ik reed met een B'tje tussen allemaal D ponys die ook nog eens een stuk hoger gelopen hadden dan die van mij. En toch kaapte ik de bekers weg ;) Als je niet goed genoeg bent, moet je dat kunnen/durven toegeven en niet zeggen dat het is vanwege "te grote" pony's.

Enkel Nederland lijkt last te hebben van "te kleine pony's" (potverdikke, pony's zijn pony's. Als je te groot bent heb je pech dan ga je op paarden.) dus ik zou niet weten waarom het internationaal zo zou moeten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:03

pharagirlke schreef:
Als die 2cm niets uit maakt snap ik niet waarom iedereen er zo'n drukte om maakt dat er nul tolerantie zou zijn :D

Idd, vind het ook opmerkelijk dat er maar heel weinig 'toppers' zijn van 1,42.
Waarom niet gewoon een leuke pony met potentie zoeken die gewoon binnen de maten valt dan heb je daar iig ook geen gezeur mee.

Sjappie schreef:
@Mytens --> je vergeet nog je pony op een ongelijke vloer neer te zetten :D, zo ken ik er namelijk ook nog wel een paar.

Maar ben het met Laarakkers eens, zij gaat uit van de meting van een, als het goed is, onafhankelijke ponymeter, dus wat kan zij er dan verder over zeggen?

Maar zijn die meters ook echt onafhankelijk en houden die ook echt de regels aan?

Hier in omgeving ken(de) ik toch genoeg mensen die met pony's van 1,54 in de D starten (verdorie nog groter dan mijn E destijds was) en meters die een oogje dichtknijpen als de pony boven 1,48 uitkomt.
Dus misschien wel onafhankelijk maar ze sjoemelen er wel mee en als ponyeigenaar hoef je daar nog niet eens wat voor te doen.

sophiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:42

wat een mooi paard!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:52

Mijn pony ziet er ook paard uit , maar is toch echt op 1.48 gemeten zonder ijzers :)
EN het verschil doet er idd aan toe, 2cm kan een heel verschil betekeninen in de verkoopprijs, wat voor sommige personen heel belangerijk is

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:27

Het kan verschil betekenen in de verkoopprijs, maar toch niet in de prestaties? Of jouw pony nu 1.48 is of 1.47, sorry maar dat zie je volgens mij echt niet op het zicht en zeker al niet aan de prestaties. Verkoopprijs is iets anders maar daar gaat het hier niet om :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:02

Jongens, volgens mij vergeten jullie één puntje: het gaat hier om internationale wedstrijden en een bondscoach. Als je op concours gaat met een "ingemeten" D-pony is dat geheel eigen verantwoordelijkheid. Wordt er eens gecontroleerd en mag je niet starten, heb je daar alleen jezelf mee.

Hier gaat het echter om internationale wedstrijden en een bondscoach. Ik snap best dat de bondscoach géén te grote pony's mee laat doen; de kans dat er gecontroleerd wordt is vele malen groter en bovendien loopt ze daarmee het risico dat één of meerdere ruiters in haar team gediskwalificeerd worden. Dat risico loop je gewoon niet, lijkt me.

Dat er thuis pony's bij de C starten die echt geen C-pony's zijn, dat er pony's bij de D starten die dik E zijn, dat is puur eigen verantwoordelijkheid en geheel offtopic.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:30

Nouks: ik kan me een artikel op eurodressage.com herinneren van 2 jaar geleden toen het EK in Nussloch was, dat er een aantal pony's veeeeeeeeel te groot waren gemeten, notabene op de keuring van het europees kampioenschap!!
Dus dat de bondscoaches geen te grote pony's in de kaders opnemen vanwege het risico op uitsluiting lijkt me niet aannemelijk...

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:42

feetje,volgens mij is er na de nieuwe fei-richtlijnen wat betreft metingen toen maar 1 pony van het italiaanse springteam uitgemeten.
alle anderen waren "goed" m.a.w. niet groter dan 1.51.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 06:50

Die pony die uit het Italiaanse team is gezet kon gewoon echt neit. Die ging riching de 1,60m.
Dat meten stelde overigens niks voor. Was in een donkere stal met een ongelijk vloer waar een grote kuil in zat. Ook werden de ouders alleen gelaten bij de meter (als je een beetje weet hoe pony ouders kunnen zijn zegt dat genoeg :P ). En de uitslag van de meting is nooit bekend gemaakt, alleen dat de Italiaanse pony te groot was.
Maar er liepen wel aardig wat pony's half mank rond doordat ze zóó kort bekapt waren.