Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babel schreef:Alle paarden zijn op het moment toch al verplicht om een chip te hebben. Wat mij betreft worden alle medische gegevens over het paard aan de chip gekoppelt zodat iedere dierenarts dit uit kan lezen.
Babel schreef:Maar aan de chip zijn toch ook al gegevens gekoppeld over het paard zelf? Welk paspoort nr e.d.?
Dan lijkt dit mij toch een simpele manier om het erbij te vermelden, en hoezo zou die databank er niet komen dan? Is veel werk maar je moet ergens beginnen als je dit probleem wilt verhelpen.
Babel schreef:Daarbij lijkt me toch dat er aan een chip iets gekoppeld moet zijn. Hoe kun je anders bij een gestolen paard met een chip terugvinden welk dier het is? Of moeten ze dan alle vermiste paarden chipnummers afgaan?
breezy302 schreef:Ik denk dat slachtpaarden beter een brandmerk kunnen krijgen, is wel zielig maar een brandmerk kan niemand weg krijgen
Babel schreef:Hoe weet jij dat er geen database gaat komen, heb je daar betrouwbare info over of baseer je dat op het feit dat het misschien niet makkelijk haalbaar is?
ranna schreef:Nickyu schreef:als alles geregistreerd was in een van zijn 2 chips of paspoort
Tot 1 juli kun je nog steeds DNA aanvragen en hoef je niet te chippen maar dat terzijde.
Een chip doet niets anders dan een nummer uitzenden (in het gunstigste geval). Ze zijn niet te programmeren.
En hoezo heeft jouw paard 2 chips?
[..knip..
Cassidy schreef:Babel schreef:Hoe weet jij dat er geen database gaat komen, heb je daar betrouwbare info over of baseer je dat op het feit dat het misschien niet makkelijk haalbaar is?
Een database opzetten kost geld, een database onderhouden nog meer geld, en wie moet dat gaan financieren? Toch maar belasting gaan heffen voor paarden? Want hoe je het wendt of keert, uiteindelijk zal deze hele registratiedrang middels chip en ook centrale database die Minister Verburg op wil gaan zetten erop uitdraaien dat de eigenaar van een paard financieel moet bloeden voor het bezit ervan.
En dacht je nu echt dat iedere paardeneigenaar die zijn paard verplaatst, van stal verwisselt enz braaf gaat doorgeven waar zijn paard nu staat? Hoe serieus moet je een database nemen als de gegevens niet correct zijn?
rixta1 schreef:Ik bedoel als er niet meer opgereden mag worden dan moet dat niet gebeuren.
Dus ik vind eigenlijk dat er iets in het paspoort moet staan hierover...