Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:27

Desiree_1993 schreef:
Echt vreselijk :\.

@Renske, bedoel jij niet de oirschotseweg(waar dierenkliniek den Heuvel zit)? Op de oirschotsedijk ken ik geen dierenkliniek :P.


klopt idd haha, zat net te bedenken dat íets aan de naam niet klopte
ben niet zo goed met straannamen :o

@joceline, dat heb ik vaakl ook ja! je ziet hier ook te pas en te onpas ergens op een stukje land 'iets' van schuilstal staan en tig diertjes.
Laatst nog een soort oude bouwkeet, loopplank omhoog, deuropening van nog geen meter breed.
Staan 4 jonge hengstjes in die schrale wei, als die ruzie krijgen in die bouwkeet sneuvelt er gegarandeerd 1tje...
staat er ook altijd 1 zielig in een hoekje, weggetrapt door de rest...

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:01

vanaf de kazarne in oirschot de weg volgen naar het kanaal, net over het kanaal zandpad links in tegen friettentje dat daar staat, na 200 meter ongeveer aan de rechtse kant, dus vrij van de de doorgaande weg achter wat bomen, volgens die man is hij zijn land wat hij bij de gemeente had na zoveel jaar kwijt en staan ze daarom tijdelijk daar, van die zieke fries weet ik niet of dat dezelfde man was.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:09

daar kom ik bijna dagelijks! kwartje is bij mij nooit gevallen dat dit de oirschotsedijk is die ze bedoelen! ik werk nml op de kazerne, sterker nog, ben daar nu ook! kom iedere dag langs dat friettentje 6x per week!

sabientje
Berichten: 15
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:25

voor iedereen jullie weten helemaal niet waar jullie over lullen en de politie enzovoort ook niet!!!!

ik kom er iedere dag !!!!

en als ze ergens goed gevoerd worden dan is het daar ! nooit staat er een paard een uur zonder hooir pulp mais en wortels. Ze hebben zelfs hoekjes waar ze lekker in de stro kunnen liggen. de drollen worden iedere dag uit de wei gehaald. Hij koopt paarden op die andere mensen verwaarlozen en probeert ze op te knappen.
De pony's doe mager zijn voor hebben allebei de droes gehad inwendig. en zijn er bij hem bovenop gekomen. Logisch dat ze afgevallen zijn.
het paard met die ontstoken oog heeft een tak in zijn oog gekregen vorige week is iedere dag schoon gemaakt maar je weet zelf als je een paar met een ontstoken oog hebt dat het er zo weer vies uit ziet/

die hond is geen gevechts hond die is zo gedumpt bij hem. En zo vele andere honden die heel zijn leven moeten fokken als ze niet meer jongen worden ze daar in de bossen gedumt. De honden krijgen elke dag super goed voer en zo veel als ze willen. en de honden die niet betrouwbaar zijn die zitten aan de ketting en de andre mogen lekker rond lopen op dat terein.

De eigenaar zit daar nog maar enkele maanden omdat de gemeente hem geen nieuw stukje grond wil geven en is elke dag om 6 uur al bezig met de dieren te voeren en om de rommel op te ruimen . Maar helaas laten de mensen alleen maar de slechte dingen zien en lullen er maar een oor aan die paarden staan er nog niet langer als een week die daar zo mager in het wei tje staan. De andere paarden die allemaal dik zijn worden niet op de foto gezet. En dat de man iedre dag bezig is om stallen te maken en honden hokken wordt niet op de foto gezet.
en dat de honden daar in de bossen gedumt worden en dat hij ze opvangt word ook niet gezegt.
en dat veulen dat is toevallig dood geboren en is gewoon netjes door de struktor opgehaald was ik zelf bij.

Ik vind het verschrikkelijk dat mensen overal een lul verhaal van maken. En niet de positieve dingen zien. Ik ben zelf smid en kom vele andere dingen tegen bij de klanten. Zoals paarden die nooit de stal uit mogen. of al een jaar op hun hoef ijzers staan. Mensen die te zuinig zijn om de stal op te stooien. honden die nooit uit hun kooi mogen . en als je toevallig zelf een paard hebt die droes heeft of een ontstoken oog en je maakt er zo in een rommelige omgeving een foto van dan lijkt iedreen wel een dieren beul als je niet weet waar af of waar aan.

IK HEB DEZE LUL VERHALEN GELEZEN HIER OP BOKT MAAR BEGIN PAS TE LULLEN ALS JE ZELF ECHT DE ACHTERGROND ER VAN WEET !!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 01:43

Hmm ... het verhaal van Sabientje werpt natuurlijk wel weer een ander licht op de zaak :\ ...
Las net het volgende in het ED:

    EINDHOVEN - De verwaarloosde en sterk vermagerde honden en paarden van een 50-jarige man uit Best zijn weggehaald. Dit heeft de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) woensdag laten weten.

    Het gaat om veertien paarden en negen honden die op een terreintje op een rommelig terreintje aan de Oirschotsedijk, vlakbij het Beatrixkanaal stonden.

    Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Hem wordt verweten zijn dieren te hebben onthouden van de benodigde zorg. Ook het feit dat de huisvesting voor de honden en paarden niet op orde was, wordt hem aangerekend.

    Het is nu aan justitie om te bepalen of de man er met een fikse boete vanaf komt of dat hij moet voorkomen. Ook bepaalt justitie of de man zijn dieren later nog terugkrijgt of voorgoed moet afstaan.

Bron: http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/48 ... ehaald.ece

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 07:35

Als hij zoveel om die dieren geeft, waarom dan allemaal prikkeldraad. Bij de honden en bij de paarden.
Als hij steeds rommel opruimt, wil ik niet weten wat voor een vuilnisbelt het eerst was, want zoveel zooi is echt niet normaal.
En de paarden staan bij 1 buitje in een compleet modderbad.
En een kadaver komt er ook zomaar te liggen?
Dan kun je boos worden op de gemeente, je kunt ook zelf dan een ander onderkomen zoeken.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 07:41

Nou Sabientje dat zal dan toch wel uitkomen, als dat zo is...
Enne... ik heb het geprobeerd maar de gemeente wil mij OOK geen grond geven, moet ik ook gewoon voor werken en kopen :+

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:09

deze man ken ik wel, daar hebben we twee paarden gekocht.

maar ik vind deze beelden wel heel zielig ja. toen wij er waren en hij nog op zijn oude grond stond stonden er ook een aantal paarden behoorlijk in de blubber dat ik dacht (slik).

sabientje
Berichten: 15
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:53

ja inderdaad was het daar een vuilnisbeld. maar hij was weken onderweg om ergens onderdak te zoeken voor de paarden maar nergens slaagde die. of je hebt een wei waar je geen stal op mocht zetten. En het was een blub ja maar hij heeft in iedere wei de helft onderhand betegeld zodat ze ook droog kunnen staan. En als je zag hoe het terein er eerst uit zag is er inderdaad super veel gedaan. en veulentje was gewoon dood geboren dat kan iedereen gebeuren. maar gelukkig heb ik een andere wei kunnen regelen dus vanaf vanaag staan ze weer lekker op het gras en heeft bert weer een fijn plekje waar niemand hem weg kan jagen met al die onzin.

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:56

In een hok achterop het omheinde terrein, waar vroeger een waterzuiveringsinstallatie stond, ligt een kadaver. Volgens een woordvoerder van de politie zou er onlangs ook nog een dood veulen hebben gelegen
Het dood geboren veulen en het kadaver zijn 2 verschillende dingen.

En waarom is er van betegeling niets te zien op de film en foto's?
Als ik de reacties lees bij het ED zelf lijkt me dat persoonlijk toch veel aannemelijker.

Pas je wel op, zulke magere paarden ineens op de wei geeft nog meer dode.

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:30

Wat ik zo vreemd vind. Wat Sterre las in het Ed dat ze de paarden en honden toch hebben weggehaald. Als het verhaal van Sabientje klopt (en dat geloof ik) vind ik het vreemd dat ze de paarden hebben weggehaald. Dat doen ze niet zomaar. Ze moeten aan allerlei wetten en regels voldoen voordat ze dieren mogen weghalen. Ik vind het super van Bert (naam via Sabientje) dat hij verwaarloosde paarden opknapt. Dat zouden er meer moeten doen. Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat.

sabientje
Berichten: 15
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:28

ga hem zo helpen op zijn nieuwe stukje

met overhuizen van zijn voer en weer stallen opbouwen daar.

komt allemaal goed met de dieren die magere ken je over een paar weken niet meer terug zijn nu al goed gegroeid

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:32

Let maar op dat ze geen koliek krijgen, vanuit geen gras naar een volle weide :)

En stallen opbouwen mag hij zomaar? Of heeft hij vergunning?
Met een beetje pech mag hij dat net zo snel weer afbreken.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:41

Sorry Sabientje, maar ik geloof er niet veel van...En als hij echt die dieren wil opknappen, denk ik dat hij dat beter door iemand kan laten doen die daar geld en ruimte voor heeft.

De paarden staan in de drek en aan een ketting, het is er een grote zooi, er ligt een kadaver en er heeft er nog een gelegen die nu weg is, maar waarvan het zelfs mogelijk is dat de honden het hebben opgegeten! De Pitt heeft een wond aan zijn borst en loopt mank, is hij daarmee naar de dierarts geweest?

de oogonsteking van het paard ziet er voor mij ook uit als een niet behandelde oogontsteking, als je meteen ingrijpt krijg je niet zo'n oog wat het paard nu heeft.

Nee sorry, misschien bedoelt hij het goed, maar ik vind het er niet uitzien alsof dit een adresje is waar verwaarloosde paarden echt op kunnen knappen...!

Pauline
Berichten: 12192
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:51

Nee als je paarden opknapt hoeven ze er niet zo bij te lopen. Veel te weinig ruimte, broodmager, prikkeldraad en bagger.
Leuk, een ander weitje, en moeten die magere paarden daar nu zo opgegooid worden? Dan zijn ze over 3 dagen alsnog doodziek.
Maar goed ze zijn weg, hoop ik.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:59

De paarden en honden worden daar serieus aan het hek geknoopt, weet ik uit ervaring :\
Kan zijn dat het een rotzooi is, maar de paarden hebben, voor zover ik weet altijd eten en water.
Toen ik dr nog kwam was hij altijd de hele tijd beter om water uit de put te halen en eten te geven.

Tja de foto's zien er niet uit, dat ziet iedereen, maar ik weet wel dat hij zijn best doet die paarden weer op te knappen.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:03

Ja daar zijn meer topics over, over mensen die hun best doen paarden op te lappen :+
Als het niet gaat zijn de dieren ergens anders beter af ;) Ken heel deze man niet maar die foto's...

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:19

Het kan best zijn dat die man het goed wil doen.
Maar met zulke enorme puinzooi en gevaarlijke omheining en troep is dat gewoon onmogelijk.
Heel lief van hem bedoeld misschien, maar als je de middelen niet hebt help je de dieren niet.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 18:08

http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/48 ... n-ziek.ece

EINDHOVEN - Alle negen honden die tot afgelopen dinsdag op een terrein aan de Oirschotsedijk in Eindhoven verbleven, waren vermagerd en hebben problemen aan hun maag en darmen. Dit blijkt uit medisch onderzoek in opdracht van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID). Een van de dieren leed aan zware diarree, vermoedelijk een besmetting van het parvo-virus, en is woensdag geëuthanaseerd.

De zieke honden, die tijdelijk zijn ondergebracht, worden nauwlettend in de gaten gehouden, aldus de LID.

Een hercontrole bracht gistermorgen aan het licht dat de vijftigjarige eigenaar uit Best nog niet aan alle afspraken gevolg had gegeven. Twee van de veertien paarden bleken nog op het terrein te staan. De andere twaalf waren al wel naar een weiland van een kennis overgebracht.

De twee paarden, een ruin en een hengst, waren aan een ketting vastgebonden en hadden geen voer of water.

De ruin is zwaar vermagerd en heeft wonden aan zijn benen. Het dier is in bewaring genomen. De hengst was conditioneel in orde. Dit dier wordt bij de andere twaalf paarden gezet.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:51

Hoop dat die ruin niet don diego is, sabientje als je van goede wil bent reageer dan op mijn pbtjes.

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:01

En ik mag hopen dat die andere paarden geen merries zijn.

En om eerlijk te zijn denk ik niet dat de verzorging zo goed bedoeld zal zijn als enkele bokkers hier ons willen doen geloven.
Dan waren ze niet in deze conditie.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:03

Zitten wel merries tussen meer dan de helft, waarvan een hoogdrachtig

kazary

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:05

Dan hoop ik toch niet dat die hengst naar die andere paarden moet.

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:13

Vreselijk dat het zo ver heeft moeten komen....

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Verwaarloosde paarden bij eigenaar uit Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:46