Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Welukke planten dan?
mysa schreef:Mijn oplossing is nu: (zie mijn vorige berichtje waar ik vertelde dat m'n pony op lang uitgebloeid gras stond, toen ze bevangen raakte,
Gaat dit nu te ver off topic? Heb het maar neergezet omdat ik het wel een fijne situatie vind zo, misschien iets voor anderen ook? Wel op de wei, maar niet veel meer dan sprietjes trekken?
mysa schreef:Ah, dank u. Maar grassen vormden de hoofdmoot, dus. Alleen natuurlijk weer geen Engels en Italiaans raaigras
Mijn oplossing is nu: (zie mijn vorige berichtje waar ik vertelde dat m'n pony op lang uitgebloeid gras stond, toen ze bevangen raakte, denk niet gestressed want goed bemest en niet te droog of nat) ehm, waar was ik, oh ja, oplossing is nu: op een stuk van het weiland wat niet bemest is, en waar daardoor heel veel kruiden en onkruiden tussen het gras staan. Meer onkruid dan gras, op sommige plaatsen. Wel vooral onkruiden die ze niet eten, brandnetel, diverse weegbree (eten ze af en toe iets van) veel zuring, eten ze niet. Wat braam, duizendblad, paardenbloem.
Zo krijgen ze heel weinig gras binnen. Voer wel wat hooi bij in de wei, en 's avonds in de paddock. Er zijn wel plekken met lang gras, maar dat lusten ze niet. Van de kortere stukken krijgen ze er elke dag een stukje bij.
Gaat dit nu te ver off topic? Heb het maar neergezet omdat ik het wel een fijne situatie vind zo, misschien iets voor anderen ook? Wel op de wei, maar niet veel meer dan sprietjes trekken?