Paard overleden na aanrijding met auto in Baarn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: Paard overleden na aanrijding met auto in Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:33

Hoewel dit een zeer triest gebeuren is. Word ik een beetje moe van deze berichtgevingen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen gebeuren zowel mens als dier. Maar moet dit steeds weer op bokt komen????

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:35

Ik vind dat we er wel weer bij stil mogen staan. Wat verschrikkelijk zeg.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:40

Poeh ik ben de afgelopen 4 weken ook aan de hand aan het stappen geweest met mijn paard i.v.m. een blessure... Ik moet er niet aandenken dat ons dat overkomen was!

Heel veel sterkte voor de eigenaresse en ook de automobilist, die zal het voorlopig wel mee naar bed nemen...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:45

Vreselijk, dat zijn dus mijn grootste angsten als paardeneigenaar én automobilist. :\

Strekte voor de vrouw in kwestie. :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:55

wat erg zeg..
sterkte voor iedereen die er betrokken bij was.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:14

Jee, het zal je maar gebeuren, mijn pony heeft een blessure en daar loop ik nu ook veel mee. Daar moet je toch niet aan denken!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:15

Muzefee schreef:
Vreselijk, dat zijn dus mijn grootste angsten als paardeneigenaar én automobilist. :\

Dat geeft goed de aspecten aan.

Het is voor de eigenaars van de ontsnapte paarden een angst.
Het is voor de ´bestuurster´ van het aan de lijn lopende paard een angst.
Het is voor een passerende verkeersdeelnemer een angst.
Wat de ruiterij daar, met alle begrijpelijke en terechte zorg voor het mogelijke leed aan het eigen paard, als hoogste prioriteit bij hóórt te hebben is dat ze geen risico veróórzaakt :)*

In deze situatie lopen paarden los in de openbare ruimte én verliest een ´bestuurder´ de controle over diens paard in het verkeer.
Hoe politiek incorrect ook om dat hier op te merken, de automobilist(e) is in dit geval het ´slachtoffer´.

hc

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:19

Vreselijk! Het zal je gebeuren! Niet alleen als eigenaresse, maar ook als automobilist(e)!
Dit is wel dicht in de buurt!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:39

jeetje.....
Wat vreselijk!
Met bit was het misschien wel anders afgelopen, maar als een paard gaat, dan gaat ie!
Je zal het maar meemaken!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:55

Altijdvreselijk heb helaas zelf mee moeten maken dat mijn destijds pony is aangereden door een vrachtwagen dat zag ik wel en die had zijn beide achterbenen gebroken |( Dat gebeurde in Soest..

Sterkte voor de mevrouw.

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:34

Dit trieste voorval kent alleen maar verliezers. Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:37

Wat een nachtmerrie voor de automobilist(e)! ik kan alleen maar zeggen: goddank dat die er goed vanaf is gekomen. Moet er niet aan denken als die bestuurder ook was overleden door zoiets....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:42

yarrah schreef:
Hoewel dit een zeer triest gebeuren is. Word ik een beetje moe van deze berichtgevingen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen gebeuren zowel mens als dier. Maar moet dit steeds weer op bokt komen????

omdat dit een paardenforum is....
ongelukkige samenloop van omstandigheden....triest...voor eigenaar,paard en automobiliste...

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:59

amondi schreef:
Vreselijk voor iedereen! Wel vind ik het stukje heel erg krom....

Kennelijk waren er 4 paarden losgebroken??? Hoezo, kent de journalist dan paarden die wel alleen op de weg rennen maar daar gewoon horen?

paard werd wild? Nou ik denk gewoon dat de eigenaar de controle even kwijt was, met alle gevolgen van dien.

Wie weet had het voorkomen kunnen worden als er met een bit was gewerkt, maar wie weet was dat ook wel het geval. Heb zelf ook wel eens zo gestaan toen er iemand met een hengst aan kwam fietsen waar mijn paard ongelooflijk kwaad op reageerde.

Gelukkig loop ik altijd met een bit en was er een boom in de buurt waar ik net op tijd de longe lijn( ook al een veiliger optie dan een kort halstertouw) om heen kon gooien.
Die boom is een stuk sterker dan ik!

Dit zijn gewoon wat tips als je met je paard gaat lopen, je hoeft er niks mee te doen, maar een halster is gewoon soms veel te weinig!

als je je paard wil laten grazen aan de hand dan is een bit niet handig
misschien was dit ook wel het geval?

longeer lijn kan handig zijn maar kan ook erg in de weg zitten.
je raakt sneller in de knoop dan met een kort touw.

en misschien was het paard van deze persoon wel heeeeel mak.
tegen dit soort dingen kan je gewoon niks beginnen.
als een paard ophol slaat dan hou je hem niet zowel ernaast als erop

ik zelf vind het persoonlijk een beetje cru om de persoon te bekritiseren terwijl zij net haar paard kwijt is

als je het heeeeel zwart -wit ziet dan is de eigenaar van het land / stal waar de andere 4 vanuit zijn ontsnapt de schuldige.
want die had dan moeten controleren of alles wel goed dicht zit

al met al is het niet best en vind ik het heel erg dat dit soort dingen gebeuren

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:04

Huertecilla schreef:
Muzefee schreef:

Dat geeft goed de aspecten aan.

Het is voor de eigenaars van de ontsnapte paarden een angst.
Het is voor de ´bestuurster´ van het aan de lijn lopende paard een angst.
Het is voor een passerende verkeersdeelnemer een angst.
Wat de ruiterij daar, met alle begrijpelijke en terechte zorg voor het mogelijke leed aan het eigen paard, als hoogste prioriteit bij hóórt te hebben is dat ze geen risico veróórzaakt :)*

In deze situatie lopen paarden los in de openbare ruimte én verliest een ´bestuurder´ de controle over diens paard in het verkeer.
Hoe politiek incorrect ook om dat hier op te merken, de automobilist(e) is in dit geval het ´slachtoffer´.

hc

Dit is natuurlijk verschrikkelijk voor alle betrokkenen, ik hoop dat ik het in ieder geval nooit mee hoef te maken.

Met de laatste opmerking van hc ben ik het niet eens; je kunt dit niet met goed fatsoen zeggen, omdat je helemaal niet weet of de automobilist(e) zch aan de verkeersregels had gehouden. Misschien was het wel niet gebeurd als hij of zij (in het nieuwsbericht wordt gesproken over een bestuurder, maar dat terzijde) langzamer had gereden en/of beter voor zich uit had gekeken :)*
Ook kan het imo niet zo zijn dat je ten alle tijde je paard 'onder controle' hebt. je kunt er door oefening wel dichtbij komen, maar 100% controlle kan imo niet. Vooral niet als je pas bent begonnen met wandelen, want je moet wel ergens kunnen beginnen. Ik vind dit ook geen excuus of een ijzeren staaf in de mond van het paard te proppen. Ten eerste omdat ik dit zeer paardonvriendelijk vind en ten tweede geloof ik niet dat dat echt zal helpen.
Aan alles wat je doet zijn risico's verbonden.... meer kan ik er eigenlijk niet van maken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:29

Mijn ouders hebben de pony zien liggen. Wat een verdriet.
Het ponyvriendje heeft nog afscheid kunnen nemen had mijn moeder gezien. Ik moet er niet aan denken dat mij zoiets overkomt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:40

hoe je het ook wend of keert, in principe is de eigenaar aansprakelijk voor de schade die het dier teweeg heeft gebracht.... (hoe sneu het ook is dat ze haar paard kwijt is en het kan iedereen een keer overkomen dat je de controle echt even kwijt bent. Meestal heeft het geen gevolgen, maar soms helaas wel...)
Moet haar verzekering dan de schade vergoeden van het voertuig?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:43

Wat vreselijk dit zeg!!!
Voor de eigenaar van het paard en voor de automobilist.. verschrikkelijk! Wiens 'schuld' het ook moge zijn, ik zie daar nu het belang van het gespeculeer niet in....
Het is vreselijk genoeg voor alle partijen, wie zijn wij dan om te oordelen wiens schuld het is, daar zal de verzekering zich wel over buigen

*typo

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:46

ooh bah bah bah! Getsie zeg, wat verschrikkelijk hoe je in een klap je paard kunt verliezen, dan ga je niets vermoedend op stap... Heel dicht bij mijn stal... Bah zeg! Sterkte voor iedereen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:57

Waarom moet er hier in vredesnaam "gediscusierd" worden over wel of geen bit, als er helemaal niet bekend is of het paard wel of geen bit in had?

Sterkte voor zowel eigenaar als autobilist....
Ik vind het ook nog steeds weleens eng om met de auto paarden te passeren, je weet het gewoon niet

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:00

sinds wanneer moeten we een discussie aangaan over wie nu het "echte" of feitelijke slachtoffer is, man, man, GEVOELSMATIG zijn er alleen maar slachtoffers. De wijze lessen kunnen getrokken worden, maar wie zijn wij om de aan de hand van dit verhaal een oordeel te vellen over die situatie zolang niet alles bekend is. Ik kan alleen reageren op het gevolg, de verzekeringen en politie mogen zich buigen over de oorzaak. sterkte dus voor allen.

Leonie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:22

Vreselijk zeg! het zal je maar gebeuren.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:43

Bah wat vreselijk! Gelukkig dat de eigenaresse het zelf niet gezien heeft.. maar toch, het maakt het niet minder
erg... pff sterkte..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:00

Wat erg! Kan maar zo gebeuren..
Het is hier heel erg vlakbij.
Je loop gewoon even met je paardje over de weg 10 minuten later is je paardje dood...

fab_pacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:04

Zo écht heel sneu zeg!
T zou je maar gebeuren.... :(
Kan je je gewoon niet voorstellen zoiets.
Ook niet als bestuurder zijnde