Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Muzefee schreef:Vreselijk, dat zijn dus mijn grootste angsten als paardeneigenaar én automobilist.
yarrah schreef:Hoewel dit een zeer triest gebeuren is. Word ik een beetje moe van deze berichtgevingen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen gebeuren zowel mens als dier. Maar moet dit steeds weer op bokt komen????
amondi schreef:Vreselijk voor iedereen! Wel vind ik het stukje heel erg krom....
Kennelijk waren er 4 paarden losgebroken??? Hoezo, kent de journalist dan paarden die wel alleen op de weg rennen maar daar gewoon horen?
paard werd wild? Nou ik denk gewoon dat de eigenaar de controle even kwijt was, met alle gevolgen van dien.
Wie weet had het voorkomen kunnen worden als er met een bit was gewerkt, maar wie weet was dat ook wel het geval. Heb zelf ook wel eens zo gestaan toen er iemand met een hengst aan kwam fietsen waar mijn paard ongelooflijk kwaad op reageerde.
Gelukkig loop ik altijd met een bit en was er een boom in de buurt waar ik net op tijd de longe lijn( ook al een veiliger optie dan een kort halstertouw) om heen kon gooien.
Die boom is een stuk sterker dan ik!
Dit zijn gewoon wat tips als je met je paard gaat lopen, je hoeft er niks mee te doen, maar een halster is gewoon soms veel te weinig!
Huertecilla schreef:Muzefee schreef:Vreselijk, dat zijn dus mijn grootste angsten als paardeneigenaar én automobilist.
Dat geeft goed de aspecten aan.
Het is voor de eigenaars van de ontsnapte paarden een angst.
Het is voor de ´bestuurster´ van het aan de lijn lopende paard een angst.
Het is voor een passerende verkeersdeelnemer een angst.
Wat de ruiterij daar, met alle begrijpelijke en terechte zorg voor het mogelijke leed aan het eigen paard, als hoogste prioriteit bij hóórt te hebben is dat ze geen risico veróórzaakt![]()
In deze situatie lopen paarden los in de openbare ruimte én verliest een ´bestuurder´ de controle over diens paard in het verkeer.
Hoe politiek incorrect ook om dat hier op te merken, de automobilist(e) is in dit geval het ´slachtoffer´.
hc