Paard en pony verwaarloosd en in beslag genomen in Druten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:40

chipieke schreef:
Als dit een foto is van hun nieuwe verblijf vind ik hun er nog steeds slecht bijstaan, of ben ik nu de enige die dat vind :')

Zie mijn post boven die van jou :D

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:06

De foto is nog op de oude plek, niet het nieuwe adres. Het betreft ook geen oude mensen die in een zorgstelling zitten maar een jong stel in een andere instelling zal ik maar zeggen. De foto is van enige tijd eerder, probleem is dat er geen water aanwezig is en het paard bijna niet kan lopen. Er is niemand die naar ze omkijkt, vandaar.

bolhoed

Re: Paard en pony verwaarloosd en in beslag genomen in Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:39

Ze liepen in een natte wei, dus water misschien niet vers vers maar dat is slootwater ook niet. Beste Kojak ik blijf er bij dat deze mensen met wat hulp beter af waren als ze jong of oud zijn, daar zijn problemen met mensen en paarden!!!!!!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:47

Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe sommige bokkers van een foto en een paar regels tekst precies weten hoe de paarden erbij staan, hoe ervoor gezorgd wordt, etc. en niet in beslag genomen hadden mogen worden.
Heel knap als je van de foto kan begrijpen, dat deze eigenaren erg betrokken waren bij hun paarden.

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:59

bolhoed schreef:
Ze liepen in een natte wei, dus water misschien niet vers vers maar dat is slootwater ook niet. Beste Kojak ik blijf er bij dat deze mensen met wat hulp beter af waren als ze jong of oud zijn, daar zijn problemen met mensen en paarden!!!!!!!!

Die hulp is er nu toch ook! Bagger water is nou niet echt te vergelijken met slootwater. En als je het hele verhaal niet kent.......

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:06

Nou Suleilitha als je dit vindt mee vallen, vraag ik me af hoe jou paarden er bij staan ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:12

Maak je over de mijne maar geen zorgen Yerevan, beetje raar trouwens dat je allereerste post op dit forum tegen mij is gericht maar goed. Mijn paarden staan ook wel eens in de drek en het jonge spul zag er na de winter een beetje haveloos uit maar dat komt meer doordat ze gaan verharen en ach van een beetje modder gaat een paard niet dood, verder krijgt alles bij ons dagelijks onbeperkt ruwvoer van goeie kwaliteit, dus honger lijden is er niet bij.
Waar het mij even om gaat is, dat ik al tig telefoontjes heb gepleegd naar de dierenbescherming over een veel schrijnender geval van verwaarlozing, van maar liefst een tiental ponies die echt helemaal verrekken van de honger, en zo mager zijn dat ze nekjes hebben als vlaggestokken, puntige schoften, scherpe ruggen, heupbeenderen die allemachtig uitsteken, en nóg is er tot op heden niks aan gedaan. Geloof me maar dat die beestjes er vele malen slechter bij staan dan wat ik hier op de foto zie...
En wat doet de dierenbescherming in het door mij genoemde geval? Juist. Helemaal niks. Beetje van het kastje naar de muur sturen vice versa, vandaar dat we nu met een aantal mensen de LID maar even achter de vodden hebben gezeten.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:46

ik heb ook weleens erger gezien(jammergenoeg)
maar deze situatie was natuurlijk niet verbeterd aangezien er niemand was die de dieren voerde....en zelfs buren en paserende paardenliefhebbers niet op die gedachte kwamen....

Als ik zou weten dat er niemand voor zorgde zou ik zelf het heft in handen nemen.
Ik heb al 1x teveel vertrouwen gehad in de db....een van de twee paarden is gestorven door de honger,dit vergeef ik mezelf nooit meer.
Nu is mijn strategie eerst voeren(kleine beetjes),dan bellen...(in de schrijnende gevallen dan...).
Maar zo ernstig als dat ik het hier in frankrijk zie,ben ik het nog haast niet tegengekomen in berichtgeving in ned./belgie...