Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 10-04-09 22:50
Uitglijden tijdens een ongecontroleerde actie ofzo denk ik.
Ik heb lang geleden eens gezien hoe een paard zijn heup brak door een glijpartij gevolgd door een val na een sprong. Het geluid wat dat paard van pijn toen maakte vergeet ik nooit meer.
Sosha
Geplaatst: 11-04-09 08:13
Oww naar, maar ik heb een keer een merrie gekend die de heup had gebroken en dat is wel weer goed gekomen. Nou ja, ze hebben nooit meer geprobeerd om er echt sportgericht iets mee te doen, maar het was een goede fokmerrie en je kon er zonder problemen een rondje op rijden.
Deze merrie had de heup gebroken met een val tegen de bakrand aan. Ze lieten de merrie overigens wel altijd op de Uithof veulenen, voor het geval dat er toch problemen zouden ontstaan, maar dat is nooit gebeurd.
Manda
Geplaatst: 11-04-09 10:00
pharagirlke schreef:
Hoe kan een paard eigenlijk zijn heup breken in een stal? (niet kritisch of slecht bedoelt, maar ik kan het me gewoon echt niet voorstellen )
Die van ons schrok door een geluid buiten en wou daardoor wegvluchten in stal, gleed weg op een dun bestrooide plek stro (schraapte wel eens wat stro weg) en viel in zijn stal en brak zo zijn heup. Gewoon domme pech.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 11-04-09 12:46
Bah, Moet ontzettend naar zijn om je dier zo terug te vinden in stal...
Manda
Geplaatst: 11-04-09 21:11
Die van ons stond gewoon weer op, mijn schoonouders hebben het zien gebeuren die waren net de stal ernaast aan het uitmesten. Pas toen we hem uit zijn stal wouden halen merkten we dat er wat mis was. Hij kon wel lopen maar stokkreupel uiteraard.