Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
hns schreef:Bonechi_ schreef:Wat mij vooral verbaast is dat er een stapmolen komt! Ik was op clinic bij Bartels en we kregen een rondleiding, waarbij Tineke zich fel uitsprak tegen stapmolens! Ze stapten de paarden daar aan de hand, want die dnigen waren levensgevaarlijk!...
Dat viel mij ook al op. Ik ben er van de week nog geweest en toevallig hadden wij het daar ook nog over. Stapmolens veroorzaken veel meer blessures dan dat je ze gewoon op de wei zet. Ze zal toch niet zo snel van verdachte veranderd zijn?
KarinvdM schreef:Misschien komt de stapmolen er wel voor de paarden van de mensen die op trainingsweek zijn. Die hun paarden kunnen immers pas naar buiten als alle andere paarden buiten geweest zijn. Als je paard dan in de molen kan heeft hij toch even wat anders.

Petra83 schreef:De keuze gaat verder dan eenvoudig het bijbouwen van een aantal kamers. Wanneer de faciliteiten bi academy Bartels groter worden, zal dat inderdaad ten kosten gaan van de plaatselijke middenstand. De vraag is of dat gewenst is. We hebben immers niet voor niks stadscentra waar alles gecentreerd is. Ook is het oneerlijke concurrentie, waarschijnlijk kan Academie alles goedkoper aanbieden dan de plaatselijke middenstand. De middenstand zal bij veel van deze ontwikkelingen het hoofd niet boven water kunnen houden en vertrekken. Resultaat > verpaupert stadscentrum. Natuurlijk een beetje overdreven, maar er speelt dus in ieder geval meer als een beetje kamertjes uitbreiden.
). Snap dus ook niet waarom je denkt dat de middenstand het hoofd niet boven water zou kunnen houden: van die paar gasten die ze er een aantal trainingsweken per jaar hebben?? En waardoor zouden ze dan minder inkomen hebben: je moet je eigen maaltijd verzorgen als je daar bent,d us het levert ze alleen maar op (net als de plaatselijke horeca).
Kimmie_girl schreef:Volgens mij weet ik wie versteijen is en heb ik voor zijn dochter zelfs een pony toen de tijd gereden.
russel schreef:O heerlijk, voor het slapen gaan nog even je paard een knuffel geven. Vind paard ook fijnZeker als hij het gewend is en ook nog eens vreemd staat.
Is toch übergaaf als je voor een trainingsweek gaat en je staat op voor je gaat ontbijten en je kan even een aai over je paardje geven, in zijn ogen kijken en zelf constateren dat het goed met hem gaat?
Bartels wil gewoon all-inclusief bieden, is toch ook gezellig zo als je met een groep bent? Kan je ook nog even een slaapmutje samen nemen, zonder dat je BOB moet spelen.
Deze mensen hebben gewoon een bedrijf en doen aan bedrijfsuitbreiding, toch heel normaal?