Veehouder fel tegen groei van dressuurstal Academy Bartels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Veehouder fel tegen groei van dressuurstal Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:59

Misschien komt de stapmolen er wel voor de paarden van de mensen die op trainingsweek zijn. Die hun paarden kunnen immers pas naar buiten als alle andere paarden buiten geweest zijn. Als je paard dan in de molen kan heeft hij toch even wat anders. :)

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:18

Petra83 schreef:
@zaratess. In de post staan dat de veehouderij dicht gelegen is bij 2 woningen. Waarschijnlijk voldoet hij niet qua geur en/of geluid.

I know het ging mij meer om het vriendjes-politiek verhaal ;)

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:23

hns schreef:
Bonechi_ schreef:
Wat mij vooral verbaast is dat er een stapmolen komt! Ik was op clinic bij Bartels en we kregen een rondleiding, waarbij Tineke zich fel uitsprak tegen stapmolens! Ze stapten de paarden daar aan de hand, want die dnigen waren levensgevaarlijk!...

Dat viel mij ook al op. Ik ben er van de week nog geweest en toevallig hadden wij het daar ook nog over. Stapmolens veroorzaken veel meer blessures dan dat je ze gewoon op de wei zet. Ze zal toch niet zo snel van verdachte veranderd zijn?

Als er een wind van verandering blaast,bouwen sommigen schermen en anderen wind(stap)molens !!!!!!!iedereen denkt aan zijn eigen zaak ,zo ook de Familie Bartels

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:32

KarinvdM schreef:
Misschien komt de stapmolen er wel voor de paarden van de mensen die op trainingsweek zijn. Die hun paarden kunnen immers pas naar buiten als alle andere paarden buiten geweest zijn. Als je paard dan in de molen kan heeft hij toch even wat anders. :)

Lijkt me een hele logische verklaring :j
Wij kwamen toen net in de quarantainetijd voor de OS en het was een heel gedoe met paddockschema's. Dan is zo'n stapmolen toch wel verrekt handig natuurlijk!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:40

ik wens hem veel succes :+

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:47

Petra83 schreef:
De keuze gaat verder dan eenvoudig het bijbouwen van een aantal kamers. Wanneer de faciliteiten bi academy Bartels groter worden, zal dat inderdaad ten kosten gaan van de plaatselijke middenstand. De vraag is of dat gewenst is. We hebben immers niet voor niks stadscentra waar alles gecentreerd is. Ook is het oneerlijke concurrentie, waarschijnlijk kan Academie alles goedkoper aanbieden dan de plaatselijke middenstand. De middenstand zal bij veel van deze ontwikkelingen het hoofd niet boven water kunnen houden en vertrekken. Resultaat > verpaupert stadscentrum. Natuurlijk een beetje overdreven, maar er speelt dus in ieder geval meer als een beetje kamertjes uitbreiden.

Deze volg ik in het geheel niet: ben je wel eens in Hooge Mierde geweest dan? Er is helemaal niets in dat piepkleine dorpje en de plaatselijke middenstand is blij met de klandizie van de Academy gasten (de snackbar in ieder geval wel in ons geval :D). Snap dus ook niet waarom je denkt dat de middenstand het hoofd niet boven water zou kunnen houden: van die paar gasten die ze er een aantal trainingsweken per jaar hebben?? En waardoor zouden ze dan minder inkomen hebben: je moet je eigen maaltijd verzorgen als je daar bent,d us het levert ze alleen maar op (net als de plaatselijke horeca).
Verpaupering van het 'stadscentrum' is dan ook echt zwaar overtrokken. Ik denk ook zeker niet dat de Academy het goedkoper aanbied, maar je kiest gewoon voor een weekje daar op het complex en die keuze is gelukkig mogelijk.

Ik denk dat je je iets beter moet voorbereiden voordat je dit soort vreemde conclusies trekt :D

Krisje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:48

Kimmie_girl schreef:
Volgens mij weet ik wie versteijen is en heb ik voor zijn dochter zelfs een pony toen de tijd gereden.

Volgens mij bedoel jij iemand anders, ik kan het me nog wel herinneren, is daar wel in de buurt, was een schimmeltje toch?

Verder heeft iedereen het over Bartels als ondernemer, maar Versteijnen is evengoed een ondernemer. Het is net of Versteijnen nu een boosdoener is, maar hij denkt net zoals Bartels ook aan zijn eigen bedrijf.
Tja, ik heb er geen oordeel over. Ik kan me voorstellen dat Bartels uit wil breiden, kan me ook goed voorstellen dat Versteijen er zeker van wil zijn dat dit niet ten koste van de toekomst van zijn bedrijf gaat.

Voor degene die het heeft over het plaatselijk hotel, haha, die is er geen! Wel denk ik dat de Academy Hooge Mierde op de kaart zet, ze zijn nu eenmaal landelijk bekend, dus het heeft zijn voordelen.

Verder kan ik me heel goed indenken dat het ook wat te maken heeft met de besluitvorming van de gemeente, maar daar laat ik me verder niet over uit.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:38

russel schreef:
O heerlijk, voor het slapen gaan nog even je paard een knuffel geven. Vind paard ook fijn ;) Zeker als hij het gewend is en ook nog eens vreemd staat.
Is toch übergaaf als je voor een trainingsweek gaat en je staat op voor je gaat ontbijten en je kan even een aai over je paardje geven, in zijn ogen kijken en zelf constateren dat het goed met hem gaat?

Bartels wil gewoon all-inclusief bieden, is toch ook gezellig zo als je met een groep bent? Kan je ook nog even een slaapmutje samen nemen, zonder dat je BOB moet spelen.

Deze mensen hebben gewoon een bedrijf en doen aan bedrijfsuitbreiding, toch heel normaal?

Precies, als ik een weekje met mijn paard weg ga heb ik er geen zin in om of zelf steeds heen en weer te moeten crossen. Juist alles op 1 plaats is deel van de beleving van zo'n week.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:20

Haha, iedereen roept maar over de horeca in hooge mierde, maar wat hebben we nu eigenlijk.......een bakker en een snackbar en als je te hard rijdt ben je Hooge Mierde alweer uit :=
Van mij mogen ze lekker uitbreiden hoor, ik zou het ook fijn vinden om heel de vakantie bij mijn paardje te zijn :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:35

Ik hoorde gisteren van mijn vader dat Bartels zelf ook nog iedere keer dat dhr. Versteijnen een vergunningsaanvraag ingediend heeft bij de gemeente bezwaar aangetekend heeft.
Zal wel een kat en hond spelletje worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:56

Och, ik heb mijn paard ook een week in Hoge Mierde gehad (niet bij stal Bartels) en ik sliep zelf in Breda. Ik moet eerlijk zeggen dat het best prettig is om na een hele dag paard paard paard gedaan en gehoort te hebben het best fijn is om eventjes aan wat anders te denken...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:48

Raiza schreef:
Ik hoorde gisteren van mijn vader dat Bartels zelf ook nog iedere keer dat dhr. Versteijnen een vergunningsaanvraag ingediend heeft bij de gemeente bezwaar aangetekend heeft.
Zal wel een kat en hond spelletje worden.

Je bedoelt zeker een kat en muis spelletje ;)