Ik ben het ermee eens dat we soms te trüttig omgaan met onze inmiddels al trüttige en ( in verkeerd opzicht) verwende paarden, maar WAT DENK JE ZELF?
Geloof je nu echt dat een Joop van Uytert of een Wiepke van de Lageweg sérieus ingaan op de vraag of een goedgekeurde hengst met een soortgenoot, laat staan in kuddeverband mogen staan?
Waarom word deze doelgroep aangehaald in dit topic, waarom word hier een issue van gemaakt, als deze doelgroep maar enkele procenten van het geheel omvat?
Waarom vallen de mensen ( veelal niet of nooit in bezit geweest van een huistuinenkeukenhengst ) de mensen met een huistuinenkeukenhengst aan op het feit dat zij hun hengsten ook niet altijd in kuddeverband houden? Als er zelfs merries en ruinen zijn die een vorm van sociale contactstoornis vertonen en zich letterlijk en figuurlijk kapot vechten?
Het gaat nu eenmaal niet altijd goed en er is niet altijd een soortgenoot voor handen waar dit paard wel mee samen kan staan.
Ook paarden kunnen net als mensen niet met iedereen door één deur.
Echter moet je dan volgens mij dan een paardenmens zijn om dit te weten en te snappen, want niet alle mensen met paarden schijnen dit te snappen. Dat een partij als de PvdD hiervoor pleit is goed, maar de vlieger gaat niet altijd op. Dat zullen zij zelf ook inzien, maar waarom gaan sommige die discussie dan altijd keer op keer aan?
Snap je het dan niet of wil je het niet snappen?
Ook ik ben voor paardenwelzijn, maar je moet het niet alleen vanuit eigen optiek bekijken.
Elk verhaal heeft twee kanten, elke medaille heeft een keerzijde. Helemaal als je inkomensafhankelijk bent en paarden voor jou niet alleen maar een troetelstempel hebben.