Van Grunsven en Pessoa in reining wedstrijd in Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:46

cyrano schreef:
@ Niels, vind dat niet erg duidelijk in je bericht.
In mijn ogen staat er meer dat dressuur maar een paar trucjes is en dat ruiters zo makkelijk over dat ruiters uit de andere takken zo makkelijk over western denken omdat ze zelf al "trucjes" kunnen.
Maar goed kan een misverstand zijn, ik snap echter niet waarom je gelijk zo arrogant moet reageren?

Arrogant?
Het is geschreven tekst..zonder intonatie.....
Dus het is maar net hoe je het zelf wil 'horen'.... :o

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:50

Paintlinger schreef:
cyrano schreef:
@ Niels, vind dat niet erg duidelijk in je bericht.
In mijn ogen staat er meer dat dressuur maar een paar trucjes is en dat ruiters zo makkelijk over dat ruiters uit de andere takken zo makkelijk over western denken omdat ze zelf al "trucjes" kunnen.
Maar goed kan een misverstand zijn, ik snap echter niet waarom je gelijk zo arrogant moet reageren?

Arrogant?
Het is geschreven tekst..zonder intonatie.....
Dus het is maar net hoe je het zelf wil 'horen'.... :o

Ja het is idd hoe je het leest, met arrogant doelde ik op zijn reactie waar net meer bij stond dan nu.
Helaas kon ik mijn reactie daarop niet meer veranderen nadat hij zijn reactie aangepast had.

Cassidy

Re: Van Grunsven en Pessoa in reining wedstrijd in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:24

Neemt Anky haar eigen paard mee of krijgt ze daar een paard?
Kan me namelijk voorstellen dat de springruiters ook geen eigen westernpaard hebben. En als je een paard hebt die je goed kent, maak je zeer zeker kans...

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:56

Ik jaloers :o ..... Ja moet wel eerlijk zeggen dat t zo is, maar ook een gevoel van onrecht...

Met geld en wat bekendheid kom je dus zo op zo'n grote show in Amerika. Een jaar les van Rieki, een dure lease knol en bekendheid in de dressuurwereld. Zo kom je er dus..

De show op Jumping A'dam was geinig om te zien, maar ik zie d'r toch liever dressuur rijden. Wel sportief dat ze ook andere takken van de paardensport wil proberen. K zou d'r wel eens willen zien springen :D ..

K heb d'r een aantal keren in levende lijve meegemaakt... Sommige mensen gun je het, en andere weer niet.

Toch wens ik d'r veel succes.

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:02

Ik vind het echt asociaal. Western riding is een serieus sport en geen trucje. Rieky Young gaat zich toch ook niet inschrijven voor een dressuurproef.

Ik vind de belangstelling voor de westernsport leuk, maar het wordt nu een beetje afgedaan als een ''ponyclub'' activiteiten wat iedereen zo even kan doen.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:37

Rieky Young kan ook heel goed dressuren..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:01

Honeys schreef:
Ik jaloers :o ..... Ja moet wel eerlijk zeggen dat t zo is, maar ook een gevoel van onrecht...

Met geld en wat bekendheid kom je dus zo op zo'n grote show in Amerika. Een jaar les van Rieki, een dure lease knol en bekendheid in de dressuurwereld. Zo kom je er dus..

Welcome to the real world...

Talent alleen is in de paardenwereld nooit genoeg. Een zak met geld is minstens net zo belangrijk, ook in de dressuur en springsport bijvoorbeeld.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:04

Nordan schreef:

oo dat denk ik ook wel.
Maar niet op grand prix niveau (ga ik van uit hoor)
die talenten zijn maar voor een paar van ons weg gelegd ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:11

Ben blij voor haar. Omdat (terecht) Salinero niet mee kan voor de dressuur, heeft ze nu haar andere topper voor een andere categorie dan dressuur. Ik wens haar superveel succes, kom op Anky! Laat maar eens zien wat je kan! ;)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:24

nathalie25 schreef:
Nordan schreef:

oo dat denk ik ook wel.
Maar niet op grand prix niveau (ga ik van uit hoor)
die talenten zijn maar voor een paar van ons weg gelegd ;)

Wrong! 8-) Nooit ergens van uit gaan Nathalie :D :D :D ;)

Ben erg benieuwd hoe het Ankie vergaat! Het is toch even wat anders en dan nog de spanning en haar eigen drang te winnen. Veel succes. Hoop dat er een livestream is!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:09

Dus omdat het Anky is reageren mensen zo en mag je geen western rijden? Ik heb haar echt jaren terug al eens zien ruilen met Rieky en volgens mij hadden ze toen al goed contact en wederzijds respect voor elkaar en hun sport.
Anky doet echt niet zomaar even western erbij, omdat het zo makkelijk zou zijn. Ze is altijd serieus geweest in de dressuur en gaat nu echt niet wat aan rommelen omdat het western is. Ja, ze heeft de kans op goed lessen en een goed paard, so what? Die mensen moeten er ook zijn.........

En Rieky komt ook prima weg op een dressuur paard. Het is namelijk niet zo dat het 1 het ander in de weg staat als je het GOED doet. Ik weet zeker dat veel dressuur ruiters wat zouden hebben aan een beetje western insteek en western ruiters aan wat dressuur insteek.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:19

Dat ze een top dressuur ruiter is wil nog niet zeggen dat ze een top western ruiter is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:45

Zo extreem groot is het verschil toch niet.
Het blijft een paard gymnastisch op orde hebben.
Anky en Rieky zijn al heel lang vriendinnen en wisselen wel vaker.
anky heeft nu al geruime tijd serieus westernles. Ik snap het probleem niet helemaal hoor
Als ze toch naar vegas gaat, waarom dan niet gelijk ook een westernwedstrijd meepakken als dat kan...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:12

MartineOsuus schreef:
Ik vind het echt asociaal. Western riding is een serieus sport en geen trucje. Rieky Young gaat zich toch ook niet inschrijven voor een dressuurproef.

Ik vind de belangstelling voor de westernsport leuk, maar het wordt nu een beetje afgedaan als een ''ponyclub'' activiteiten wat iedereen zo even kan doen.

hier ben ik het wel een beetje met je eens... Het is ook niet niks om je "lease" paard even over te laten vliegen naar las vegas voor een amateur show..

Alsof het allemaal een makkie is en het geen geld kost.. Ik vind het nu eigenlijk een beetje te ver gaan.

Laat ze in las vegas een echte show neer zetten met de top van de reining ruiters. Dan heb je pas een echte show! en niet een paar dressuur/spring ruiters die denken het ook wel even te kunnen

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:41

Wie zegt dat ze haar "eigen" paard meeneemt? Wellicht worden er wel paard beschikbaar gesteld!

Ik heb op haar eigen site ook niets kunnen vinden waarin duidelijk gemaakt word dat ze een paard hier vandaan meeneemt behalve dan PB natuurlijk.

http://anky.nl/index.asp?page=nieuws&item=19290&lang=nl

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:59

MariekeB: jij bent de enigste die hier iets zinnigs over zegt in mijn ogen..de basis van western en dressuur is en blijft hetzelfde.Dus ik verbaas me enorm over al deze reacties..Kennelijk is het moeilijk om meerdere dicipline''s leuk te vinden en iets positiefs te bekijken.Ik vind het juist super dat ze dit doet,word het westernrijden ook veel meer gepromoot wat weer kan resulteren in meer wedstrijden dichterbij voor iedereen,dus meer kansen voor iedereen.

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:31

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:54

ja kijk, er zijn zoveel mensen die zo goed western rijden... ik bedoel je ziet albert zoer toch ook niet een dressuur wedstrijd rijden? ik vind het een beetje oneerlijk tegenover top reining ruiters...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:29

Rijdt Rodrigo Pessoa net als Anky ook wel vaker western? Of doet hij gewoon mee omdat ze hem gevraagd hebben? Aangezien er staat dat ze van plan zijn om twee teams van spring- en dressuurruiters te vormen... (ben ook wel benieuwd welke ruiters/amazones ze nog meer zo ver krijgen om mee te doen.)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:09

Leuk! :))

Persoonlijk denk ik dat iemand met een beetje paardengevoel, die de teugels los kan laten en een onafhankelijke zit heeft, binnen no-time een aardige proef op een goedgetraind reining paard kan rijden* :j
Rodrigo Pessoa zat al op het paard voordat hij kon lopen; als er gewed mag worden, wil ik wel gokje wagen dat hij het er beter van af zal brengen dan Anky 8-) Springruiters kunnen naar mijn idee meestal veel makkelijker 'omschakelen' dan dressuurruiters. Misschien heb ik het wel helemaal mis. We shall see :D

*Maar die zal het natuurlijk niet gaan winnen van een McQuay/Schmersal/Frappani & the likes 8-)
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 07-04-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:47

Aantal reacties hier vind ik echt negatief gezeur. Waarom moet alles en iedereen in een hokje geplaatst worden en moet men vooral nooit uit dat hokje komen?
Op de wereldbeker finales zijn gewoon de beste dressuur en springruiters bij elkaar. Het is geen kampioenschap voor de beste western ruiters. Die hebben zo hun eigen programma / kalender.
Als je de beste western ruiters aan het werk wil zien, dan ga je naar een reining kampioenschap of iets dergelijks.
Leuk toch, om de spring en dressuur ruiters eens in een andere tak bezig te zien. Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn, om te laten zien dat western heel makkelijk is, of geen serieuze tak van sport is. Gewoon een leuke show, met een competatief karakter. Eens zien welke ruiter / amazone een beetje handig is in een andere tak. En dat is heus geen bedreiging of belediging voor de top western ruiters.
En dat bekende namen, weer andere bekende namen trekken, zie je bepaald niet alleen in de paardensport.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:53

sax89 schreef:
MartineOsuus schreef:

hier ben ik het wel een beetje met je eens... Het is ook niet niks om je "lease" paard even over te laten vliegen naar las vegas voor een amateur show..

Alsof het allemaal een makkie is en het geen geld kost.. Ik vind het nu eigenlijk een beetje te ver gaan.

Laat ze in las vegas een echte show neer zetten met de top van de reining ruiters. Dan heb je pas een echte show! en niet een paar dressuur/spring ruiters die denken het ook wel even te kunnen

Dat denkt Anky vast niet. Ze rijdt al jaren en heeft zoveel ervaring. Ze rijdt nogmaals al veel langer western en serieus. Ze heeft een goeie trainster en dus ook de mogelijkheid van goede begeleiding en een goed paard. Als je het gevoel hebt en dan dit kan doen, ben je niet aan het prutsen. Ik vind juist dat ze heel serieus over komt en dat het heel goed is dat ze les neemt en niet denkt het even te kunnen. Als dit een show is, is het gewoon een leuk onderdeel en niks mis mee. Als het een wedstrijd is, mag ze ook meedoen. Als de rest zoveel beter is, winnen die toch? denk niet dat die ermee zitten, de beste mag winnen.....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 05:36

sax89 schreef:

Lijkt me niet dat Anky op d'r 'leasepaard' in Vegas gaat rijden :P
Waarschijnlijk worden er ter plaatse reiningpaarden beschikbaar worden gesteld :)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 05:56

Suzan schreef:
Aantal reacties hier vind ik echt negatief gezeur. Waarom moet alles en iedereen in een hokje geplaatst worden en moet men vooral nooit uit dat hokje komen?
Op de wereldbeker finales zijn gewoon de beste dressuur en springruiters bij elkaar. Het is geen kampioenschap voor de beste western ruiters. Die hebben zo hun eigen programma / kalender.
Als je de beste western ruiters aan het werk wil zien, dan ga je naar een reining kampioenschap of iets dergelijks.
Leuk toch, om de spring en dressuur ruiters eens in een andere tak bezig te zien. Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn, om te laten zien dat western heel makkelijk is, of geen serieuze tak van sport is. Gewoon een leuke show, met een competatief karakter. Eens zien welke ruiter / amazone een beetje handig is in een andere tak. En dat is heus geen bedreiging of belediging voor de top western ruiters.
En dat bekende namen, weer andere bekende namen trekken, zie je bepaald niet alleen in de paardensport.

Dat zat ik me ook al te bedenken.
De wens in de paardensport is juist om van die hokjesgedachte af te komen! Vind de meeste reacties erg overtrokken hier.
ik vind het juist erg positief. Op TV hebben we toch ook eens bekende nederlanders zien springen of dressuren met een paard? Wat is daar zo anders aan?
Alle takken van hippische sport zou je moeten kunnen combineren. Het zijn de mensen die bepaalde takken uitoefenen die juist dus die hokjesgedachte kennelijk nastreven.
Jammer!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:50

Cayenne schreef:
Olympische kampioenen Anky van Grunsven en Rodrigo Pessoa zullen meedoen aan een reining wedstrijd tijdens de Rolex FEI Wereldbekerfinale in Las Vegas later deze maand.

De National Reining Horse Association (NRHA) en de American Quarter Horse Association (AQHA) zijn medesponsoren van deze wedstrijd.
Van Grunsven en Pessoa zijn de eerste twee bevestigde deelnemers. Er zullen in totaal twee teams van spring- en dressuurruiters meedoen. De ruiters worden getraind door Rick Weaver; NRHA President, NRHA Professional, NRHA Futurity Open Division Champion en meervoudig NRHA Wereldkampioen, en Ann Fonck; NRHA Professional en NRHA Open Wereldkampioene.
De Rolex FEI Wereldbekerfinale zal plaatsvinden in het Thomas & Mack Center in Las Vegas, van 15 tot en met 19 april.

ik denk dat dit nog het intressantste aan het verhaal is voor Anky
ze moet nog een hele hoop leren over de reining maar waar kun je dat beter doen als bij de grote mannen en vrouwen
voordeel van Ann is ook nog dat ze daar makkelijk contact mee kan blijven houden
ik denk dat die 2 elkaar wel verstaan en dat ze heel veel kan leren van Ann

om dan na de lessen de stof in praktijk te brengen op een show is natuurlijk een leuke afsluiting
verder denk ik dat ze daar wel paarden onder hun kont krijgen en ze niet haar lease paard meeneemt