Suzan schreef:Aantal reacties hier vind ik echt negatief gezeur. Waarom moet alles en iedereen in een hokje geplaatst worden en moet men vooral nooit uit dat hokje komen?
Op de wereldbeker finales zijn gewoon de beste dressuur en springruiters bij elkaar. Het is geen kampioenschap voor de beste western ruiters. Die hebben zo hun eigen programma / kalender.
Als je de beste western ruiters aan het werk wil zien, dan ga je naar een reining kampioenschap of iets dergelijks.
Leuk toch, om de spring en dressuur ruiters eens in een andere tak bezig te zien. Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn, om te laten zien dat western heel makkelijk is, of geen serieuze tak van sport is. Gewoon een leuke show, met een competatief karakter. Eens zien welke ruiter / amazone een beetje handig is in een andere tak. En dat is heus geen bedreiging of belediging voor de top western ruiters.
En dat bekende namen, weer andere bekende namen trekken, zie je bepaald niet alleen in de paardensport.
Dat zat ik me ook al te bedenken.
De wens in de paardensport is juist om van die hokjesgedachte af te komen! Vind de meeste reacties erg overtrokken hier.
ik vind het juist erg positief. Op TV hebben we toch ook eens bekende nederlanders zien springen of dressuren met een paard? Wat is daar zo anders aan?
Alle takken van hippische sport zou je moeten kunnen combineren. Het zijn de mensen die bepaalde takken uitoefenen die juist dus die hokjesgedachte kennelijk nastreven.
Jammer!