Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:In jouw eerste reactie geef je de wielrenner min of meer de schuld en dat is hier volledig onterecht, zeker als je de ware toedracht niet weet.
suleilitha schreef:Kijk Tallie-Ho, dat je de zin begint met "de meeste", daar heb ik een beetje moeite mee! Want dat is een erg generaliserende (over 1 kam scherende) opmerking!
Het is maar net waar je jezelf in onderdeelt 
) wielrenners niet anticiperen in het verkeer en als een dolle stier doordouwen met alle gevolgen van dien!
suleilitha schreef:Hier meldt zich een hartstochtelijk wegpiraat met racefiets. Het is zo jammer dat er weer zo negatief wordt gedaan over wielrenners, wat denk je dat er gebeurt, als je met veertig kilometer per uur voluit je remmen in knijpt???
Verder zijn er ook genoeg ruiters die zich de hele weg toe-eigenen en vaak hun paarden niet eens in bedwang hebben, als er een fietsertje aan komt zoeven in een felgekleurd pakje
Piera schreef:Goed dat je even je verhaal komt vertellen! Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen.
Mijn ervaringen met wielrenners zijn ook niet zo briljant helaas. Ik heb ze 1x niet aan horen komen (ze waarschuwden ook niet) en toen haalden ze mijn paard aan weerszijden in. Ik reed niet midden op de weg maar wel een stukje langs de kant zodat 1 wielrenner me van rechts kon inhalen en twee aan de linkerkant. Paard deed niks, was supermak, maar ik vind dat toch wel een beetje met je leven spelen.
. Vervolgens de paarden uit pure noodzaak maar dwars op de weg gezet.suleilitha schreef:Je bent niet gek, maar heb je wel eens op een racefiets gezeten? Eh... gefietst? En gezien wat voor bandjes erom zitten? (19 tot 22 mm, afhankelijk van de keus van de eigenaar van de fiets en opgepompt tot 8 bar??? Als je met een noodgang keihard gaat remmen ga je steevast tegen de vlakte....
(en verrot gescholden door de madam die erop zat) suleilitha schreef:Hier meldt zich een hartstochtelijk wegpiraat met racefiets. Het is zo jammer dat er weer zo negatief wordt gedaan over wielrenners, wat denk je dat er gebeurt, als je met veertig kilometer per uur voluit je remmen in knijpt???
Verder zijn er ook genoeg ruiters die zich de hele weg toe-eigenen en vaak hun paarden niet eens in bedwang hebben, als er een fietsertje aan komt zoeven in een felgekleurd pakje
Citaat:Maar ik snap niet dat sommigen vinden dat zoiets ten koste van anderen moet.
want ik doe zowel aan paardrijden als aan wielrennen dus ik bekijk het wel degelijk van twee kanten.
.
...