Van den Dungen jongste met status NOC*NSF Nationaal Talent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:41

*puck* schreef:
nee hoor kaja,ik heb maria diverse keren zien rijden en ik heb al eerder aangegeven dat ik haar echt niet slecht vind en natuurlijk is ze gek met haar dieren,maar je kunt succes maar tot een bepaalde hoogte kopen en de rest moet toch echt de ruiter en de begeleiding doen en heel eerlijk ,eigenlijk heb ik met een meisje als maria alleen maar medelijden want hoe hoog is de druk op een gegeven moment op jou als je ondanks al die goede pony's geen kampioen word en wat voor herinneringen heb je later aan je aktieve sportleven.
wat me opvalt is dat alle ponys na ong. een jaar weer wieberen, de laatste keer dat ik haar zag rijden tijdens een I.R cup wilde de pony niet en tot mijn verbazing stond er twee of drie weken later alweer de volgende klaar,dan ga je je toch wat afvragen en dat is geen kritiek op maria maar op de manier hoe je met je sport omgaat .

Je trekt hier een hele domme conclusie nl dat je haar op een wetstrijd zag rijden waar de pony niet deed wat zij wil en dat ze drie weken later alweer een andere had! dat wil niet zeggen dat omdat dat beestje vervelend deed, ze gelijk weer een andere kreeg! En ga mij niet vertellen dat zulke mensen het makkelijk hebben, ook zij moet er hard voor werken! En wat hierboven ook al gezegd werd, die beesten worden ook weer zo onder je kont vandaan verkocht.....

Daniellev

Re: Van den Dungen jongste met status NOC*NSF Nationaal Talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:45

zo, dit is mijn eigen inlogger! (ik had net berichtje verstuurd via Isaa-lover, das mn dochter, sorry)

Wat ik nog vergat is Maria natuurlijk te feliciteren!

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:54

Was een nuttelose discussie, denken jullie dat Anky haar paarden wel zelf inrijd!! Daar hoeft ze toch ook geen B meer mee te starten!! Maria is ook net als iedereen in het B begonnen hoor!! Zo gaat het nou eenmaal in de topsport! Geen enkel paard loopt op batterijen dus rijden kan ze echt wel!!

Knap hoor Maria!!

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:13

Heel knap van maria gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-04-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie aangepast ivm split

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:28

*puck* schreef:
Ceasar en Kaja,wie zegt dat ik nog rijd,niet dus maar wel 35 jaar rijervaring en niet alleen Z2 maar nog wel ietsie verder,leidde mijn paarden zelf op en als het niet ging dan ging ik de "fout"bij mijn eigen rijden zoeken en ik heb er gigantisch veel van geleerd en leren doorzetten en dat rijden en doorzetten leer je in mijn ogen niet als je elke keer als het wat minder gaat maar weer een nieuwe knol onder je kont krijgt, waar Maria misschien helemaal niet om vraagt maar het gebeurt wel,ach en verder komt dat meisje er heus wel ,alleen hoeveel plezier heb je in je sport als je de van de zoveelste [8 in 6 jaar] weer afscheid moet nemen ,juist omdat ze zo gek met haar dieren is.Volgens mij rijd je paard voor jezelf ,voor dat ultieme gevoel dat je maar hoeft te denken aan een bepaalde oefening en je paard voert hem uit,dat kost tijd omdat je een band moet opbouwen en leren voelen en dat bereik je niet binnen een jaar en Maria krijgt volgens mij die tijd niet,om wat voor reden dan ook en dat vind ik jammer voor haar ontwikkeling als ruiter in het algemeen en zo zijn er wel meer in nederland.

Wil je nou echt zeggen dat je minstens 40 bent (als je 35 jaar rijervaring hebt, dan gok ik dat zo'n beetje), en dat je dan gaat zitten afgeven op een kind van 15 dat het hartstikke lekker doet? Beetje flauw nietwaar. Kind doet het leuk, krijgt mooie kansen van haar ouders, en wat dat voor de rest gaat brengen dat zullen we allemaal wel zien.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:41

Ik ben 50! En ik zie meer in Puck dan in mensen die blind zeggen dat het zo fantastisch is om je huiswerk in de auto te moeten maken, op weg naar weer een training of wedstrijd....Of een hele goede pony te hebben, er net een band mee opbouwt en hij wordt alweer verkocht... want jij krijgt een andere pony.... Die zich dan wederom moet bewijzen..... Waarvan "men"dan verwacht dat je "weer"kampioen wordt.... en waarvan heel veel mensen denken: doe eens zelf wat aan opleiding!

Doe die roze bril eens af en je ziet een meisje dat ontzettend gepusht is om maar te presteren! Fouten maken, kan niet! Jij hebt de beste pony en de beste begeleiding dus jij moet winnen!

Met liefde? Ja dat zal best wel, maar de druk op zo'n tiener kan zich heel ernstig tegen haar keren!

Dit meisje heeft al vanaf haar 10e geen normale jeugd meer!
Sorrie, maar ik vergelijk haar leven met die van die Amerikaanse beauty Queens....Ze worden geleefd!

En de KNHS en NOC werkt daar dapper aan mee! Bah!

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:01

Beetje flauwe discussie. Het meisje rijdt hartstikke goed en ze heeft inderdaad al eens van de B naar de Z gereden anders mag ze geen Z starten met een 'knopjes-pony. Als je echt mee wil doen op Europees niveau moet je alles investeren: tijd, geld en energie. Knap dat Maria en haar ouders dat willen en doen. Want geloof maar dat er veel tijd, energie en natuurlijk geld (maar als je dat nou toch hebt en het ervoor over hebt) in wordt gestoken. De ponytijd en later ook de Juniorentijd is zo kort dat je haast wel een kant-en-klare pony moet kopen om mee te doen op het hoogdte niveau. Prima dat zij dat kunnen. Als ze kampioen wordt staan we allemaal te juichen, toch? Van dan is ze van ons!

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:02

Sorry laatste zin: want dan is ze van ons!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:13

In ieder geval gefeliciteerd en knap dat ze het heeft weten te halen met al die dieren.

Wel ben ik het met de wat negatieve reacties eens.
In mijn pony tijd hadden we ook een A kader lid en daar 2 hoog rijdende zusje van op de ponyclub die goede pony's kregen en les van de beste. Wel vreemd dat je met zo'n tallent gelijk stopt op je 16e omdat je dan eindelijk geen pony meer mag rijden internationaal.
2 van de 3 zijn toen gestopt met rijden de andere heeft nog een tijdje een paard gehad, maar daar heb ik niks meer van gehoord op nivo.

Er was laatst ook zo´n spotje op de radio en tv. over sportende kinderen en ouders die doordrijven.
weten jullie nog=

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:19

Ja ik zie ze ook die ouders. Maar die komen op ieder niveau voor. En naar mijn idee meer op B-B niveau dan op Europees niveau (als je dat niet zelf wilt en doet, hou je het niet vol). Op een landelijke (pony-)wedstrijd lijkt het soms net of er een mega fortuin te verdienen valt, zo wordt er gepusht en gedramd.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:48

amondi schreef:
Ik ben 50! En ik zie meer in Puck dan in mensen die blind zeggen dat het zo fantastisch is om je huiswerk in de auto te moeten maken, op weg naar weer een training of wedstrijd....Of een hele goede pony te hebben, er net een band mee opbouwt en hij wordt alweer verkocht... want jij krijgt een andere pony.... Die zich dan wederom moet bewijzen..... Waarvan "men"dan verwacht dat je "weer"kampioen wordt.... en waarvan heel veel mensen denken: doe eens zelf wat aan opleiding!

Doe die roze bril eens af en je ziet een meisje dat ontzettend gepusht is om maar te presteren! Fouten maken, kan niet! Jij hebt de beste pony en de beste begeleiding dus jij moet winnen!

Met liefde? Ja dat zal best wel, maar de druk op zo'n tiener kan zich heel ernstig tegen haar keren!

Sorrie, maar ik vergelijk haar leven met die van die Amerikaanse beauty Queens....Ze worden geleefd!

Ik vraag mij wel af hoe je aan deze informatie komt. Maria heeft hártstikke veel plezier met haar pony's en dressuurt écht niet elke dag. Er is genoeg lol maken bij hoor! ;)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:11

pino33 schreef:
Flauw gedoe hierboven allemaal zeg.

Het is leuk voor Maria dat ze deze status heeft gekregen, maar ben het met iedereen eens dat de manier waarop (allemaal dure, doorgereden pony´s ) het haar wel makkelijk wordt gemaakt.

Ben ik het helemaal mee eens. Meissie kan (wss) wel goed rijden maar denk niet dat er weinig zijn die het niet kunnen met zulke goede ponies en zoveel geld wat erin gestoken wordt. Niet ten aanvalle van Maria maar ze heeft het inderdaad een stuk makkelijker dan iemand die wel een groene pony onder dr kont krijgt ;)

Vindt de titel wel echt leuk voor dr ! Geweldig op die leeftijd :D

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:28

amondi schreef:

Je kan natuurlijk ook schromelijk overdrijven.....
Wie zegt dat dat kind gepushed wordt en geen normale jeugd heeft? Is het niet gewoon een kind wat van thuis uit alle kansen krijgt om op hoog niveau haar sport te beoefenen, waarbij haar ouders haar steunen op elke manier die ze kunnen, dus ook met goede pony's?
Jij hebt toch ook een Z pony voor je dochter gekocht jaren geleden? Heeft er vanaf dat moment dan ook druk op haar gelegen dat ineens alles moest en dat er resultaat moest komen?
Ik heb Maria verschillende keren zien rijden, dat is écht een talentje, kind heeft er feeling voor én krijgt de juiste middelen, die komt er wel! En ik gun het haar van harte, al die azijnpisserij hier vind ik een beetje flauw hoor. Volgens mij is het heel normaal dat ouders er heel veel voor over hebben om hun kinderen gelukkig te maken, moet daar dan gelijk een veroordeling aan vasthangen omdat deze ouders toevallig de (financiële) middelen hebben om hun kind hele goede pony's en goede begeleiding te gunnen? Er zijn op dat (EK/internationaal) niveau maar héél weinig kinderen met een 'eigen opgeleide pony', dus dat maakt het dan voor zo'n beetje al die kinderen even makkelijk/moeilijk :+

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:23

Is het niet beter om hier een slotje te plaatsten of iets dergelijks..? Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is van het bokt forum.. Sommige mensen doen hier uitspraken die ik echt niet vind kunnen, het is ongelooflijk respectloos tegenover maria en familie.. Vind persoonlijk dat dit soort discussies moeten worden tegengehouden of vermeden..
proficiat maria!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:47

Ik had op pagina 1 al geTEMd Kimberly, maar ik denk dat de mods van dit forum nog niet ingelogd hebben in de tussentijd.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:35

Of ze vinden het niet spannend genoeg Uriëlle, dit is toch weer zo'n typische Bokt-discussie?
Als iemand met zijn kop boven het maaiveld uitkomt en iets bereikt móet daar over gezeurd en gezaagd worden, niet gehinderd door enige feitelijke kennis van zaken maar puur op aannames. Dat het geen kunst is want ze hebben hun paard/pony niet zelf opgeleid, of ze krijgen altijd alles, alstie het niet meer doet komt er wel weer een andere enzovoort..... :Z
Maar der is helemaal niemand afgunstig hoor, is allemaal goedbedoeld!

Als je de vergelijking doortrekt is het dus ook helemaal geen kunst als iemand de tour de france wint op een stervensdure racefiets, volgens een deel van de Bokt-populatie zou dat pas knap zijn als je hem weet te winnen op je zelfgeschilderde oma-fiets zonder versnellingen :D

En inderdaad Kimberly, dat vergat ik in mijn vorige post helemaal, van harte gefeliciteerd Maria met deze knappe prestatie!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:48

topic had beter meteen op slot gekund want dit had ik ook wel kunnen voorspellen.....

ik moet zeggen dat ik me in beide kanten kan vinden, ondanks dat; maria gefeliciteerd!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:58

ik vind het een ontzettend knappé prestatie van haar... al heb je nog zo'n goed paard je moet het toch samen doen !
Laatst bijgewerkt door _danieke_ op 04-04-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:02

Erg knap maar moet toch zeggen dat ik met de "meute" van Puck eens ben :j Verder ga ik er maar niet op in.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:05

Wie doet hier aannames, thisisme??????

Citaat:
Je kan natuurlijk ook schromelijk overdrijven.....
Wie zegt dat dat kind gepushed wordt en geen normale jeugd heeft? Is het niet gewoon een kind wat van thuis uit alle kansen krijgt om op hoog niveau haar sport te beoefenen, waarbij haar ouders haar steunen op elke manier die ze kunnen, dus ook met goede pony's?
Jij hebt toch ook een Z pony voor je dochter gekocht jaren geleden? Heeft er vanaf dat moment dan ook druk op haar gelegen dat ineens alles moest en dat er resultaat moest komen?
I

We hebben een Z pony gekocht voor de reden die in het profiel staat..... groeispurt en drukte van school!

En alles wat mensen beweren over goed doorgereden pony's is gewoon waar! Saskia ging na 6 weken voor het eerst op concours met deze pony en had een eerste prijs met 20 punten meer dan nummer 2.... 3 WP's!
En dat kwam echt niet omdat Saskia opeens zoveel beter was geworden en veel meer talent had dan de rest! In 1 seizoen van L naar Z1......Dat had haar nooit gelukt als we geen Amondi hadden gekocht.... Sas moest gewoon opzitten en de pony vertellen wat ze gingen doen en dan was het wel voldoende....

Ik vind het heel vervelend als je zo persoonlijk wordt en gewoon aannames maakt. ik ben het niet eens met de KNHS/NOC/ ouders van dit meisje, maar dat is mijn mening! en ik brandt er niemand mee af.

Ik zou gewoon graag zien dat dit meisje iets langer van haar pony's mag genieten en leren, dat als het eens niet zo snel gaat, de pony en zij gewoon de kans zouden kunnen krijgen om wel een eenheid te worden! De trainers en ouders hebben moverende redenen om dat niet af te wachten, logisch ook als je hoort dat het meisje"al" 15 is, voor volgend jaar moet je dan al gepresteerd hebben anders glij je af naar de grijze middenmoot!

Die druk, die vind ik helemaal niks! En als je dan bedenkt dat er maar 3 mensen naar een OS of WB mogen, is de kans van slagen minimaal!

Nogmaals, mijn mening, maar ik denk dat je een rijtalent pushen veel beter kan doen als hij of zij volwassen is en dat je zeker weet dat er ook echt helemaal voor de sport wordt gegaan! Juist omdat je vrijwel geen kans hebt op eeuwige roem, heel anders dan b.v. een voetballer, die kan overal ter wereld terecht zowel op clubniveau als voor een landenteam.

200?( aantal weet ik niet zeker, staat in een ander topic) talenten aanmelden voor dit fonds vind ik dan ook kolder.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:09

Even goed lezen Amondi, ik doe geen aannames, ik stel een vraag aan je. Naar mijn idee doe jij een aanname in je eerdere post over Maria van den Dungen, dat ze gepushed wordt en geen normaal leven meer leidt, vandaar mijn vraag aan jou....
Dus niet een ander verwijten wat je juist zelf doet.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:10

Op de discussie ga ik maar niet in, al snap ik wel wat Puck's standpunt is en ben ik daar ook wel mee eens.
Desondanks vind ik het wel een goede prestatie. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:12

*puck* schreef:
Ceasar en Kaja,wie zegt dat ik nog rijd,niet dus maar wel 35 jaar rijervaring en niet alleen Z2 maar nog wel ietsie verder,leidde mijn paarden zelf op en als het niet ging dan ging ik de "fout"bij mijn eigen rijden zoeken en ik heb er gigantisch veel van geleerd en leren doorzetten en dat rijden en doorzetten leer je in mijn ogen niet als je elke keer als het wat minder gaat maar weer een nieuwe knol onder je kont krijgt, waar Maria misschien helemaal niet om vraagt maar het gebeurt wel,ach en verder komt dat meisje er heus wel ,alleen hoeveel plezier heb je in je sport als je de van de zoveelste [8 in 6 jaar] weer afscheid moet nemen ,juist omdat ze zo gek met haar dieren is.Volgens mij rijd je paard voor jezelf ,voor dat ultieme gevoel dat je maar hoeft te denken aan een bepaalde oefening en je paard voert hem uit,dat kost tijd omdat je een band moet opbouwen en leren voelen en dat bereik je niet binnen een jaar en Maria krijgt volgens mij die tijd niet,om wat voor reden dan ook en dat vind ik jammer voor haar ontwikkeling als ruiter in het algemeen en zo zijn er wel meer in nederland.

Puck, als 15 jarig meisje moet je natuurlijk doen wat je ouders zeggen, ik ken zoveel verhalen van dochters die ponies reden en dat paps ze na een jaartje of 2 weer kon verkopen voor extra geld. Nu is het in dit geval met top-ponies zo, doet toch niet af aan haar prestatie? Zijn zat meiden van die leeftijd die met rijke paps die kans krijgen, maar het niet zo ver schoppen. Lees dat je al 35 jaar rijervaring hebt, dus niet de jongste meer. Ik proef jaloezie.... :D

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:19

Super +:)+

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:20

Vind het een beetje jammer dat als iemand een andere mening heeft over zo`n prestatie (bijv puck) dat er gelijk gezegd word dat er jaloezie in het spel is, beetje kort door de bocht...