Staart- en maneneczeem: het onderzoek gaat door..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:11

Mijn ervaring is dat de dekens niet afdoende werken. Zeker niet bij paarden die dag en nacht buiten staan. Ze zijn op zoek naar een middel dat duidelijke resultaten moet aantonen. Ook met eczeemdekens moet dit haalbaar zijn wanneer het middel ook écht werkt.

Romyv

Re: Staart- en maneneczeem: het onderzoek gaat door..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:26

Wij hebben bij onze friezen (2 van de 3) die hele erge zomerexceem hadden voedingssuplementen geprobeerd.. de tik van het schuren is er niet mee weg genomen, maar de manen en staart blijven gespaard en de uitslag is ook niet meer aanwezig! Dit geld voor beide, kortom 100% resultaat!

Zeker een aanrader dus!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:59

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:22

Nou, ben heel benieuwd! Mijn paard heeft ook eczeem, maar woon niet in Utrecht, dus kan helaas niet mee doen aan het onderzoek. Ik ben erg benieuwd wat de resultaten zullen zijn!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:36

Jammer dat het alleen omgeving Utrecht is, had graag mee willen doen aan het onderzoek met het voedings supplement.

selinepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:04

Ook ik ben baasje van twee zomereczeem paarden (in Limburg), en ben erg benieuwd......

Weet iemand of het hier gaat om het supplement "Hippo eczema"?

Dit kwam vorig jaar volgens mij al op de markt......
Mijn merrie was schuurvrij na enkele weken voeren en is dit de hele zomer gebleven! kortom: heel effectief bij mijn paard.
Helaas is het zo duur........

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:10

hallo mensen met paarden die staart en maan exceem hebben ik zelf heb een tinker die in 2008 in de zomer begon met schuren ik heb spul bij www.equifriend.eu besteld dit heeft me van de jeuk afgehaald en de cirkel door broken erna heb ik hem de deken van rambo gekoch sweet itch hoody deze heb ik in maart op gelegd en heeft nou nog geen last van jeuk heeft ook weer manen zou hij toch wat jeuk gaan vertonen zal ik hem 1x per week een beetje in smeren dit spul heeft mij zelf heel goed geholpen misschien werkt het bij jullie paarden ook en het is ook nog niet zo duur om het eens te proberen succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:53

Volgensmij is het niet alleen in utrecht ;) Mijn pony deed vorig jaar mee en nu weer. En die staat toch echt in Z-O Drenthe

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:10

selinepien schreef:
Ook ik ben baasje van twee zomereczeem paarden (in Limburg), en ben erg benieuwd......

Weet iemand of het hier gaat om het supplement "Hippo eczema"?

Dit kwam vorig jaar volgens mij al op de markt......
Mijn merrie was schuurvrij na enkele weken voeren en is dit de hele zomer gebleven! kortom: heel effectief bij mijn paard.
Helaas is het zo duur........

Ja, volgens mij wordt Hippo Ex-Cema opnieuw getest.
Volgens de eerste testronde ( 2008) kwam dit supplement als 'niet effectief' uit de bus. Wel vreemd omdat ik er veel mensen juist positief over hoorde vertellen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:13

mijn beide pony's hebben ook zomerexceem, ben benieuwd naar de resultaten :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:37

had graag weer mee willen doen,maar na vorig jaar had de pony de echte,en heb nog nooit zoveel ellende gehad.
maar uit respect voor mijn pony,doe ik een nieuwe test haar niet aan (sorry wetenschap)
Ik mocht er niets meer bij gebruiken,alleen dat spul en pony wassen en deken op.
nu weer opgestart met allergitum ,wassen,deken op en sioskin(dat is echt topspul!)
maar voor degene die wel meedoen,hoop ik dat de nieuwe formule gaat werken,ik durf de gok niet meer te nemen,sorry

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:42

Ik heb ook een mail gestuurd..
Mijne heeft t maar heel licht.. maar ben benieuwt of we mee mogen doen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:42

ellepel schreef:
nou en waarom nou weer alleen rondom utrecht -O-
dat vind ik dan wel jammer, zo kun je helemaal geen duidelijk beeld krijgen,alleen een regiogebonden resultaat.

iedereen die vorige keer mee deed kreeg een mail dat zij als eerste in aanmerking kwamen hoor. tenminste, zoiets stond in mijn mail, en ik woon niet rondom utrecht ;)

het product is alleen helaas nog steeds bijna pure lactose (=suiker)

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:46

er is een paar jaar geleden vanuit het Fjordenstamboek ook zo'n soort onderzoek naar gedaan. maar het blijkt toch voor ruim 90% genetisch mee geven te worden door de merrie.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:14

ik blijf dit ook even volgen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:07

Het vorige onderzoek is midden in het seizoen gestart? Lijkt mij dat de paarden die meededen dan al weer zoveel gewoontes door het jeuken hebben gekweekt dat dat niet zomaar in een paar weken weg is.

Ook het feit wat ik mensen zie schrijven dat ze hun eigen middelen gewoon mogen blijven gebruiken vind ik erg vreemd. De onderzoekers weten immers niet wat het effect van het oude en het nieuwe middel is. Wie weet heft het dan wel beide werkingen op. Tja logisch dat je paard dan geen baat er bij heeft.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:55

heb ook gereageerd en had gevraagd om meer informatie. Je mag idd gewoon je eigen middelen blijven gebruiken. Je moet alleen vanaf (vermoedelijk 14 april) een supplement gaan voeren, eerst 2 keer en later 1 keer per dag.

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:03

Hilda79 schreef:
Ook het feit wat ik mensen zie schrijven dat ze hun eigen middelen gewoon mogen blijven gebruiken vind ik erg vreemd. De onderzoekers weten immers niet wat het effect van het oude en het nieuwe middel is. Wie weet heft het dan wel beide werkingen op. Tja logisch dat je paard dan geen baat er bij heeft.

Ja, of er wordt wel resultaat geboekt en je weet niet of dit toe te schrijven is aan het geteste middel of aan de andere middelen die worden gebruikt, of aan de combinatie van middelen.

Dat het elkaars werking op zou heffen, lijkt me niet aannemelijk.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:03

Precies Samar. Wederom in mijn ogen een onderzoek wat hierdoor voor niets gedaan wordt. Dan hecht ik persoonlijk meer waarde aan het onderzoek wat het bedrijf zelf doet dan wat de mensen in dit topic doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:12

ikm heb het onderzoekvorig jaar gedaan,zoals zij het wilde zien,geen andere middelen (alleen wassen om de zweet weg te krijgen 1x per week) verder alleen eczeemdeken. en resultaat : manen staart TOT BLOEDENS toe geschuurd,pony heeft de slechtste zomer ooit gehad,kreeg rare dikke bulten ,als je daaraan kwam was zeeer pijnlijk!
ze heeft NIET de placebo gekregen maar de echte,
weet wat je doet,ik ga voor een redelijk fijne zomer voor mijn pony, met middelen die redelijk werken,dan de afgelopen zomer,dat was gewoon dierenkwelling!
ik heb er van geleerd

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:29

Hilda79 schreef:
Dan hecht ik persoonlijk meer waarde aan het onderzoek wat het bedrijf zelf doet dan wat de mensen in dit topic doen.

Ik niet, omdat een onderzoek uitgevoerd door belanghebbenden natuurlijk nooit als objectief bestempeld kan worden. ;)

Er zijn gewoon bepaalde normen voor objectief onderzoek (dubbelblind uitgevoerd, placebogecontroleerd, evt cross-over uitgevoerd) en die zijn in Utrecht echt wel bekend. Maar ze moeten wel gehanteerd worden. De conclusies die je aan een onderzoek kunt verbinden vallen en staan met de kwaliteit van de onderzoeksopzet.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:13

Ik heb Radhika ingeschreven voor dit onderzoek ;)

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:58

ze komen morgen bij een vriendin van me langs en ben zeer benieuwd!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:56

Een van mijn paarden is ook als proefkonijn aangemerkt - we zijn vandaag begonnen en ze heeft inmiddels als haar 2 verplichte hapjes 'supplement' met smaak opgegeten.

Het onderzoek wordt dubbel-blind uitgevoerd - de eerstkomende 40 dagen van de test moet alles blijven zoals voorheen, dus geen veranderingen in voer, medicijnen, stalplaats etc.

And now we wait... zoals een bekende bier-reclame zegt!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:36

Bij mij komen ze waarschijnlijk volgende week...

Ben benieuwt, weet ook niet zeker of mn schimpie heel geschikt is, die heeft een hele lichte vorm...