marengo schreef: geen plek in de randstad, leuk maar daar weet paard niks van, als je geen plaats hebt, kun je een paard met dit excuus niet opsluiten in een klein stalletje, dan moet je geen paard aanschaffen. Als geen mogelijkheid hebt om een paard te stallen, en het is niet minstens een Ijslander of iets van dien aard, schaf dan niet toch een paard aan. Zorg EERST voor accomodatie en dan voor de aanschaf.
ik wil hier even op reageren,ik kom zelf uit de achterhoek,kocht mijn pony toen ik daar woonde en ben na 3 jaar naar de randstad verhuisd wegens mijn relatie.en dus had ik mijn pony al en ik doe haar niet weg hiervoor,buiten dat om heeft de randstad best nog wat te bieden hoor!mijn pony staat de zomer een halve dag op de wei en snachts op stal en in de winter komt ze in de paddock en graas ik aan de hand met haar.en zo zielig is dat niet want als je je pony op een stuk land laat staan wat helemaal kaal is heb je kans op zandkoliek(zoals het paad wat 2 jaar in friesland had gestaan en na ophalen een paar maanden later overlijd aan zandkoliek),en in de zomer KAN mijn pony niet eens de hele dag op die wei blijven want dan vreet ze zich hoefbevangen.....
dus die kijk op 'de randstad'is nogal eenzijdig.......elk paard verdiend zijn eigen kijk op verzorging en weidegang,het ene paard is het andere niet en ik vind dat mijn pony helemaal niet heeft geleden onder het verhuizen naar de randstad,ze heeft hier net als in de achterhoek een topstal(ze kan er zowat ronddraven zo groot) en gezonde-paarden-mogelijkheden...........