Joolien schreef:Ja, in 2006 (meen ik) finishte er maar 4 paarden officieel...
Maar het blijft sport. De paarden worden hier uiterst goed op getraind.
Dit blijft een eindeloze discussie...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
romeorowan schreef:Knooopje en Gootje: de stieren die voor de stierengevechten worden gebruikt worden ook heel erg goed verzorgd. Is dat dan ook geoorloofd.
Gootje: Inderdaad paarden/pony's die op een kaal weitje moeten overleven is ook heel triest, maar daar gaat het hier niet over.
geerke schreef:ik vind het helemaal niets....en ga dan ook niet kijken uiteraard.
ik vind het prima dat mensen het wel leuk vinden....maar het is niet mijn ding hoor....
k hoop dat net als ik respecteer dat er mensen zijn die het wel leuk vinden,mensen mij ook respecteren dat ik het NIET leuk vind....dus geen discussie waarom ik het wel leuk moet vinden en dat de paarden goed getraind zijn enzo...
Joolien schreef:geerke schreef:ik vind het helemaal niets....en ga dan ook niet kijken uiteraard.
ik vind het prima dat mensen het wel leuk vinden....maar het is niet mijn ding hoor....
k hoop dat net als ik respecteer dat er mensen zijn die het wel leuk vinden,mensen mij ook respecteren dat ik het NIET leuk vind....dus geen discussie waarom ik het wel leuk moet vinden en dat de paarden goed getraind zijn enzo...
Dit respecteer ik zeker. Die eindloze discussies zullen altijd blijven idd.
Dapnik schreef:Die paarden springen echt niet als ze niet willen, en die jockeys weten wanneer het paard niet verder kan en word dan teruggetrokken.
Trouwens vinden de meeste paarden het leuk; oortjes naar voren en gaan!
Citaat:precies!
ik zal eerlijk zeggen dat ik liever heb dat de paarden helemaal niet aan de start verschijnen!
maar toch is het ieder jaar weer spannend om te kijken,het is geen eerlijke race en hoe goed ze ook getraind zijn,
er gebeuren ongelukken,van de paarden die aan de start verschijnen zijn er minstens 10/15 die over de kop gaan.
iederjaar weer!
wat mij trekt om te gaan kijken is de opbouw naar de race toe,je ziet de paarden in hun eigestalletje je mag mee kijken achter de schermen,de eigenaren,de trainer de groom en de race zelf.
ik snap heel goed dat er veel mensen zijn die er niet naar kijken,wat is er nou leuk aan om te kijken hoe paarden over de kop gaan.
dus ik respecteer het zeker dat het niet iedereen zijn ding is!
maar toch zit ik ieder jaar weer voor de buis
Malibu schreef:Dapnik schreef:Die paarden springen echt niet als ze niet willen, en die jockeys weten wanneer het paard niet verder kan en word dan teruggetrokken.
Trouwens vinden de meeste paarden het leuk; oortjes naar voren en gaan!
Inderdaad, en dat zijn vaak ook degene die dan niet over de finish lijn komen. Degene die niet finishen zijn echt niet allemaal kapot of dood ofzo :s anders had het allang al verboden geweest om dit soort racen te houden.
De paarden worden super verzorgt, je mag ook gewoon bij de paarden kijken voor de race begint. Dat doen ze heus om te laten zien hoe slecht de paarden het daar hebben...
Ik begrijp heus wel dat mensen het niet leuk vinden, dat respecteer ik ook wel. Maar ik heb wel het idee dat een hoop mensen nog het beeld van vroeger in gedachte hebben. Er zijn ook genoeg paarden die gewond raken tijdens springen of sgw, die eerst nog mee naar huis gezeuld worden om te kijken of er geen wonder gebeurt en anders ingeslapen worden. Dan vraag ik me af wat paardwaardiger is...
Het blijft natuurlijk wel een sport met hoog risico factor en ik hoop dat dit jaar alle paarden gezond en wel de baan verlaten, ik zou het ook niet prettig vinden om te weten als een paard daar het leven laat.
Dat het paard geen keuze heeft vind ik een beetje rare opmerking, alsof ze wel zouden kiezen voor springen of dressuur als ze de keuze hadden
Katja schreef:Dat is wel heel extreem geredeneerd Lies_Beuker.
De meeste paarden die op dat niveau lopen vermaken zich daar goed mee want anders zouden ze niet tot dergelijke prestaties kunnen komen.