Ruiter raakt zwaargewond na val van paard *update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: Ruiter raakt zwaargewond na val van paard *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:29

Ik zie ook geen update

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:32

Even in de beginpost kijken? De eerste post is aangepast :)

mirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:36

de update is even zoek haha
Cayenne schreef:
Even in de beginpost kijken? De eerste post is aangepast :)

mirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:51

het zal je gebeuren

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:53

Gelukkig dat het paard naar huis is gelopen. Hopelijk komt de man er ook helemaal bovenop.

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:08

je moet wel heel lelijk vallen om al die verwondingen op te lopen, maar wel vreemd dat hij in zijn eentje is gaan rijden, maar ja misschien was het zijn eigen paard, hopelijk knapt hij snel op ;(

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:13

ik was daar toevallig op vakantie voor het weekeind . toen we de sirenes hoorde en we hoorde dat het dichtbij was zijn we gaan kijken wat er aan de hand was. we arriveerde ongeveer gelijk met de traumaheli. het mmt team is toen met een jeep van de brandweer het slachtoffer gaan zoeken met behulp van aanwijzingen van wandelaars. het heeft toen nog zeker een half uur geduurd voor ze bij de helicopter waren. het was een heel naar gezicht . helemaal geplankt en aan het zuurstof ging hij/zij de heli in.( had namelijk lang blond haar) heb wel wat foto' s gemaakt van de heli toen hij stond te w8 maar toen het slachtoffer eraan kwam niet meer dat vond ik niet gepast, pas weer van het opstijgen(en ook even een schietgebedje gedaan voor diegene, want zag er naar uit) het zet je wel aan het denken ook al rij ik 20 jaar paard,dit deed de rillingen over mijn lijf lopen.
ik hoop echt dat hij of toch zij er weer boven komt.
en ook met het paard, er llag namelijk bloed op het pad waar hij overheen teruggegallopeerd was.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:18

Wat naar zeg... Ik hoop dat alles goed is/komt met ruiter en paard! Bij zo'n bericht sta ik toch telkens even stil, je kan al zo lang rijden of een enorm braaf paard hebben. Een ongeluk kan altijd gebeuren. Hopelijk blijft de schade beperkt!

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:32

Poeh, altijd weer even slikken dergelijk nieuws. Vraag me wel af of de ruiter in kwestie (die onbekend lijkt, dus een huurder?? of vakantieganger) vanuit Lisiduna dus in zijn of haar uppie te paard is vertrokken voor zo'n rit. Daar moet je toch lef voor hebben, mij niet gezien op een onbekend (huur)paard in een onbekend (maar prachtig) gebied. Je kunt altijd verdwalen, er kan altijd iets gebeuren en het gebied van duinen, bos en zee is zo uitgestrekt dat het uren kan duren voordat je gevonden wordt...mij niet gezien. Altijd met meer tegelijk op pad....inclusief mobiele telefoons etc, een gids die de weg weet etc.

Hopelijk maakt de ongelukkige ruiter het naar omstandigheden weer redelijk tot goed...traumahelicopter is meestal niet niks.

Brrrrrrr....

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:33

He gatsie, dat is schrikken!
Hoop dat alles goed is..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:54

De huurpaarden weten de weg, dus dat is het probleem niet, die komen wel weer terug, wat ik niet begrijp, er is een hekje wat je passeert wat je als ruiter achter je moet sluiten bij het betreden van de ruiterroute, als dat open staayt/stond, kunnen er gevaarlijke situatie's ontstaan, paarden kunnen daardoor zo de weg op rennen.
Ik sluit zelf het hek altijd, ter voorkoming daarvan, wrs heeft iemand dit open laten staan, anders was dat paard nooit op de manege beland, wat in deze situatie weer wel noodzakelijk was.

verdwalen kun je hier praktisch niet, zolang je niet van het pad afgaat, alleen rijden is dus niet echt onverantwoord.

shar0na

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:56

ik heb nog verdere informatie:

het is niemand van manege lisiduna geweest,
het paard rende terug naar manege lisiduna, maar staat daar niet.
de ruiter woont in het dorp vlakbij manege lisiduna.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:59

Oei, wat heftig! Super om te horen dat er gelijk allerlei hulpdiensten op uit waren getrokken om de man te zoeken. Ik hoop dat hij spoedig hersteld.

p.s. het maakt toch niet echt uit om wíe het nou gaat of om wélk paard? het belangrijkste is dat het persoon hersteld. Aan suggestieve berichten hebben we toch niets.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:05

Als het lang blond haar is, wat gezien is, weet ik wie het is, maar ga geen namen hier noemen, maar het paard staat i.d.d vlakbij Lisidina, weet wel dat ze altijd zonder cap rijd, een braaf paard heeft, maar ook meestal samen rijd.
Afwachten maar, maar zo zie je maar, ook als je hier bekend bent, kan er wat gebeuren, er lopen hier meerdere routes door het bos, van mountainbikes tot fiets/wandelroutes.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:09

Hoofdletsel... vraag me sterk af, dan zal ze wel zonder cap gereden hebben...

In ieder geval heel veel sterkte voor ruiter en paard, hoop echt dat schade beperkt is/blijft.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:12

mammaslamma schreef:
Als het lang blond haar is, wat gezien is, weet ik wie het is, maar ga geen namen hier noemen, maar het paard staat i.d.d vlakbij Lisidina, weet wel dat ze altijd zonder cap rijd, een braaf paard heeft, maar ook meestal samen rijd.
Afwachten maar, maar zo zie je maar, ook als je hier bekend bent, kan er wat gebeuren, er lopen hier meerdere routes door het bos, van mountainbikes tot fiets/wandelroutes.

Volgens mij gaat het om een man, tenminste dit staat in de beginpost vermeld. Het zou dan een man met lang blond haar zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:17

Er woont hier geen man met lang blond haar, die zijn paard vlakbij Lisidina heeft staan, en een passant zag dat lange blonde haar, er was vanmiddag nog niet bekend of het om een man of vrouw ging.......

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:19

ik weet dat er idd in de beginpost staat een man...
maar ik heb er met mijn neus bovenop gestaan( wat ik achteraf beter niet had kunnen doen want ben flink geschrokken ) maar het leek toch echt een vrouw.. maargoed dat heb ik ook alleen maar opgemaakt aan het haar want ze lag helemaal ingepakt op de plank met nekkraag en blokken, en een zuurstofmasker op! maar het was in onze ogen een vrouw.
het was in ieder geval wel een volwassene dat was wel duidelijk te zien aan de lengte van de persoon.
ik heb het vermoeden dat ze idd geen cap op had, want de brandweer heeft later de rest van het ambulancepersoneel opgehaald toen het slachtoffer in de helicopter werd gelegd omdat er geen plaats meer was in strandauto en die hadden nog wat spullen bij hun maar geen cap gezien idd. toen was ook duidelijk hoe ver ze in het bos moet hebben gelegen want ze zijn een kwartier weggeweest om ze op te halen.

hij/zij was in ieder geval wel bij bewustzijn want we hebben gezien dat er gepraat werd en dat hij/zij de handen bewoog.
Laatst bijgewerkt door avalonnancy op 29-03-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:22

Jeetje, altijd weer even schrikken als je zo'n bericht leest.
Manege Lisiduna ben ik afgelopen jaar nog geweest!
Hopen dat alles goed komt met de ruiter & het paard.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:23

Wat maakt het ook uit, wie of wat het is, je moet er niet aan denken, ik hoop dat hij of zij er goed vanaf komt, afwachten maar.....

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:29

Ik moet er niet aan denken, wat afschuwelijk!
Petje af dat er meteen gereageerd is, hopelijk komt het slachtoffer er weer snel en vooral goed bovenop.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:35

Er staat natuurlijk nergens bij hoe ernstig de verwondigen zijn, je hebt al snel verwondingen als je valt buiten, bovendien nemen ze het vallen van een paard wat ik meegemaakt heb altijd heel serieus en komen ze dan altijd met sirene of in dit geval de traumahelicoper dat vind ik niet vreemd. Ook op de plank niet, toen ikzelf 1,5 jaar geleden gevallen ben en pijn in me bekken aangaf hebben ze me ook op de plank afgevoerd.

Vind het heel netjes dat de manege direct gereageerd heeft en is gaan bellen. Mijn paard is alleens losgekomen buiten, was ook opgetuigd maar vond het pad akelig en ben toen afgestapt. Paard scheen in galop het erf opgegaan te zijn en de stal ingerend. Er zijn mensen het paard gaan afzadelen maar niemand die mij kwam zoeken :+ dus als ik gevallen was had het wel even geduurd voordat ik hulp had gekregen..

Hoop dat het allemaal goed komt met de persoon van het ongeluk!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:36

Sterkte voor de ruiter :(:)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:41

Erg genoeg dit. Hopelijk komt het slachtoffer er weer bovenop!

benangelique schreef:
geweldig om te horen dat het paard terug naar stal is gekomen! dat geeft de ruiter een kans.

newt schreef:
Zo zie je maar weer hoe slim een paar dis door zijn weg terug te vinden naar de stallen!. Hopelijk gaat alles goed met de ruiter.

Ik vind dat helemaal niet grappig, een losgalopperend paard op de openbare weg. Ik had liever gezien dat het paard in de buurt van het slachtoffer bleef. Lijkt me een stuk veiliger!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:49

ja maar een paard wat bij zijn ruiter blijft kan ook niemand waarschuwen... vooral als het op een afgelegen plek is.