Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Citaat:Jose22 schreef:
Maar als ze in beslag genomen zijn, worden ze toch verkocht?
Waarom zetten ze daar niet wat haast achter, ik heb nog wel plek voor 1...
Heb je dat al aangegeven bij de DB dat je plek hebt voor een paard?
geerke schreef:ik vraag me af of dat wettelijk mag...levende have inbeslag laten nemen omdat er schuldeisers zijn....de deurwaarder heeft ze inbeslag genomen als onderpand...mag dat?
randie schreef:singasong schreef:
Heb je dat al aangegeven bij de DB dat je plek hebt voor een paard?
Hoe zou dat in zijn werk gaan als je wel een plekje hebt voor zon dier? moet je
ze kopen? Opknappen, en worden ze daarna verkocht? Hoe gaat dat?
frisiangirl schreef:Ja, ondernemen is risico, maar een bedrijf voer je ook met liefde en daar is hier niet veel meer van te zien....
lientjeds schreef:geerke schreef:ik vraag me af of dat wettelijk mag...levende have inbeslag laten nemen omdat er schuldeisers zijn....de deurwaarder heeft ze inbeslag genomen als onderpand...mag dat?
Het gaat hier over België... Niet nederland dus.
Als het om een bedrijfje gaat, en de paarden zijn dan de voorraad, waarom zouden de schuldeisers dan geen beslag kunnen laten leggen op de "voorraad" van het bedrijf.
Jannepauli schreef:Ik zie wat merkwaardige dingen voorbij komen.. de DB neemt paarden in beslag maar verzorgt ze niet - dat betekent dus dat de 'waarde' van die dieren bij evt. verkoop achteruit holt en de schuldeisers zijn daarmee uiteindleijk niet gediend. En dan: als iemand zich opwerpt om een dier te verzorgen, over te nemen, dan gaat de DB eerst een grondig onderzoek naar de verzorger doen of die wel goed genoeg is? En dat ze zelf willens en wetens de beesten laten kreperen?? Met alle respect voor onze zuiderburen, maar is dit 'belgisch' dom ofzo..?
First_Unique schreef:En SChANDALIG vn die ...... van een deurwaders dat ze die dieren zo laten wegrotten om t grof te zeggen!!! gaat toch nergens over! maar goed, daarom zullen ze wel deurwaarder geworden zijn.... BAH