Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:54

Joram schreef:
Kijk hiervan op, want zo ver ik weet mag dit helemaal niet. Aangezien je iemand niet zomaar in openbaar aan schandpaal mag hangen net als die fotos van veel plegers die de winkeliers bij hun winkel ophangde.
En voor camera bewaking geld ook een hele wetgeving.

Maarja gelukig zijn er wel politieburo's die deze regels aan hun laars lappen en zich bezig houden met echt vangen van boeven :D

Dit mag wel. Zelf mag je het doen, alleen als politie dit doet zitten er weer regels aan vast.
De wetgeving van NL is heel erg krom

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:19

Inderdaad. Zoals de man die een inbreker in elkaar sloeg, en vervolgens zélf de bak indraaide....zucht....

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:37

Wat super zeg dat ze weer terug zijn. Heb het filmpje toen gezien en het zag er ook ECHTTTTT niet uit als een grap......Waar camera's niet goed voor zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:35

Auks schreef:
de daders worden mooi beschermd omdat je hun foto's/filmpje legaal gezien niet op internet mag plaatsen...

Ze zijn in ieder geval publiekelijk aan de schandpaal genageld :D . Lijkt mij veel effectiever dan een weekje schoffelen ;)

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:49

Juliette86 schreef:
Ze zijn in ieder geval publiekelijk aan de schandpaal genageld :D . Lijkt mij veel effectiever dan een weekje schoffelen ;)

precies! eigen schuld dacht ik zo... ze mogen wat mij betreft in het algemeen veel harder optreden tegen mensen die de wet overtreden hoor. Ik vind dat we in nederland veel te soft zijn tegenover criminelen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:09

Het zou wel mooi worden. Laat ik ook even iets peperduurs stelen. Wanneer ik achteraf merk dat mijn gezicht gefilmd werd, kan ik gewoon lachend teruggaan 'het was maar een grapje hoor!' En als er geen camera's bleken te hangen kom ik niet meer terug. Wat een geniaal plan :D .

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:51

Joram schreef:
Kijk hiervan op, want zo ver ik weet mag dit helemaal niet. Aangezien je iemand niet zomaar in openbaar aan schandpaal mag hangen net als die fotos van veel plegers die de winkeliers bij hun winkel ophangde.

Maarja gelukig zijn er wel politieburo's die deze regels aan hun laars lappen en zich bezig houden met echt vangen van boeven :D

Zit het verschil 'm er niet in dat dit "op heterdaad" is, en veelplegers op zich niet altijd "iets hoeven te doen" en het dan dus bij voorbaat is?

Maar, briljant. En terecht - zekers nu ook het terugbrengen in beeld gebracht is... :)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:52

Wat een actie := ze heeft er wel mooi haar zadels mee terug :)

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:56

ik vindt het heel goed :D, die andere diefstal (in soest) was bij ons op stal, helaas hebben wij onze zadels niet terug! hopelijk zijn het dezelfde en kan de politie actie ondernemen!

Apple

Re: Zadelrovers Lage Vuursche spijt door filmpje op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:59

Wel inventief :-) En zo te zien een goede manier om je zadels terug te krijgen :-)

Hoop dat ze de daders nog kunnen aanhouden.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:09

Joram schreef:

Ohjee, er is er weer eens eentje Roomser dan de Paus. |o En het is: ophingen. Is ook heel moeilijk hoor Nederlands!
Daders hebben geen recht op privacy, ze hebben zelf toch ook schijt aan andersmans privacy (en nog véél meer...) Zomaar ff je huis inlopen en spullen meejatten. Kan mij niet groot genoeg op een beeldscherm komen! Want met die straffen in Nederland...na 2 uur koffieschenken lopen ze weer op straat op naar de volgende klus.

Ik vind het echt helemaal top!
Zou wel eens met die fokker van die "waakhonden" gaan praten, hahaha.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:22

Subliem goede actie! 8-)
Tja, ik had het ook gedaan in hetzelfde geval.
En dat gezeik dat dit niet zomaar mag... Zadels stelen mag wel ?!?
Het doel heiligt de middelen hoor en dit geval is het goed afgelopen!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:34

Joram schreef:
Daders hebben geen recht op privacy, ze hebben zelf toch ook schijt aan andersmans privacy (en nog véél meer...) Zomaar ff je huis inlopen en spullen meejatten. Kan mij niet groot genoeg op een beeldscherm komen! Want met die straffen in Nederland...na 2 uur koffieschenken lopen ze weer op straat op naar de volgende klus.

Ik vind het echt helemaal top!

Idd 9 van de 10 keer in Nederland veel te soft. Als ze zelf geen actie had ondernomen dan had ze dr zadels waarschijnlijk nooit teruggezien.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:31

_Sigrid_ schreef:
Ohjee, er is er weer eens eentje Roomser dan de Paus. |o

Joram geeft gewoon weer wat de wet is (en geeft daarbij zelf in de laatste alinea weer dat ze het er niet mee eens is). De wet is krom, maar het is de wet, en daarom is het wel vreemd dat de politie niet moeilijk lijkt te doen over dit incident.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:38

Die zijn herkent :D Gaaf, idd zijn er mensen in hun omgeving die ze herkent hebben en hun er op aan kijken.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:17

Een studentengrap? Dat is een verdomd serieuze :n
wat een onzin zeg, een studentengrap 2 peperdure zadels jatten, lekker logisch.

Wel meesterlijk dat ze weer terug zijn :D

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:53

Super dat het op deze manier is opgelost zeg! Wat ontzettend fijn dat ze haar zadel weer terug heeft. Wat nou studentengrap, geef maar weer studenten de schuld :P
Hopelijk kunnen ze ook nog worden opgepakt, dit is géén grap en een straf hoort erbij vind ik.

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:55

Toch wel erg dat er camera´s nodig zijn om een diefstal op te lossen