Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:11

Mnonn schreef:
hebben ze nou enorme hoeven voor of hebben ze er nog wat omheen? (of kijk ik verkeerd?)
echt sneu dit

Die hoeven zijn verzwaard, toch? En dat wordt dan blijkbaar wel gewoon toegestaan, want ze lopen er gewoon mee in de ring... :n

Ik vind het trouwens helemaal niet mooi hoe die paarden lopen! Een beetje knie-actie, okee; maar dit is gewoon echt onnatuurlijk. Wat is er mis met de gewone manier van lopen van zo'n paard, dat is toch al mooi genoeg? Volgens mij heb ik trouwens wel vaker wat over deze praktijken gelezen en gezien, dus het speelt ook al weer een tijdje...

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:12

OMG vreselijk begrijp niet dat ze dit doen met die paarden :l

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:13

lees ook nog even het stuk over de slachtpaarden in amerika!!
doordat onder druk van de amerikaanse dierenberscherming de slachthuizen in amerika gesloten zijn krijg je dus dat paarden met de zwaarste verwondingen dagen op de vrachtwagens staan naar mexico en canada,let op er staan zeer schokkende foto"s bij.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:14

Gatver! dit is echt walgelijk!
Ik snap niet dat je zo iets kunt doen met je paard.
en inderdaad ik vind het ook niet eens mooi, het ziet er gewoon naar uit al zonder dat je weet wat er allemaal gebeurt met die paarden.
Ze moeten dit echt beter controleren en als dit echt niet lukt voor mijn part gewoon stoppen met die wedstrijden

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:14

Alexx schreef:
ingetarita schreef:
sommige mensen :( 8)7
die mensen moeten ze martelen

Wat martelen is zo goed?! Precies terug doen wat mensen hun paarden aandoen?! Dan doe je het zelf toch ook fout.

Ik vind dit altijd zulke stomme opmerkingen

Nja misschien als ze het zelf voelen gaan ze nadenken?

KingsJewel

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:16

wat afschuwelijk ik ging het filmpje kijken maar wou het ook snel weer weg klikken hebt wel geluisterd naar wat ze zeiden echt niet normaal!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:16

maar dat is een nogal averechtse straf. Iemand moet het toch afleren? En door hem op dezelfde manier te behandelen krijgt iemand toch juist een voorbeeld van hoe het moet?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:17

Dat is ook weer zo , eigenlijk zullen zulke mensen het gewoon nooit leren

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:17

beetje respectloos tegenover het paard.
't paard werkt voor ons, maar zelf nemen we alle hulpen zodat we minder hoeven te doen?
een beetje training, en 't gaat ook goed hoor.. ik snap niet waarom je daarvoor al die strenge dingen moet hebben..
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 25-03-09 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:18

xEline schreef:

ja misschien wel, als ze weten dat er een enorme straf op staat ;)

Judje

Echt verschrikkelijk zeg! Paardenliefhebbers kan je het niet noemen... Nee, 'echte' winnaars zullen ze zichzelf wel noemen, want ze hebben alles over om te winnen... Verschrikkelijk! ;(

Wel goed dat er tegen opgetreden wordt, maar bij dat paard dat heeft gewonnen zie je zoo duidelijk de pijn bij iedere pas of sprong dat je gewoon niet snapt dat zo'n combinatie mag winnen.
Ik denk dat ook heel veel mensen hier hun ogen voor sluiten, want anders kan dit gewoon niet zo lang en op zulke grote schaal doorgaan.

Daarnaast speelt het idd al erg lang. In het filmpje wordt gesproken over een artikel van 40 jaar terug (!!!) dat ze dit toen al uitgebannen wouden hebben.

michelle___

Alexx schreef:
xEline schreef:

ja misschien wel, als ze weten dat er een enorme straf op staat ;)

tja, wie zal 't zeggen??

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:19

Vreselijk, het is zo jammer dat het alleen nog maar gaat om winnen. Heel spijtig..

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:20

Walgelijk zeg, gatver :n

Alexx, ik snap je punt. Maar deze mensen die bewust hun eigen paard pijn doen, omdat ze zo graag de show willen stelen mogen van mij apart NOOIT meer in contact komen met paarden evenals andere dieren, echt dat verdienen ze gewoon niet. ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:29

mairead schreef:
Mnonn schreef:
hebben ze nou enorme hoeven voor of hebben ze er nog wat omheen? (of kijk ik verkeerd?)
echt sneu dit

Die hoeven zijn verzwaard, toch? En dat wordt dan blijkbaar wel gewoon toegestaan, want ze lopen er gewoon mee in de ring... :n

ze worden op blokken gezet
en die zijn verzwaard

paarden lopen echt raar, en dan die mensen die erop zitten hebben allemaal een nekhernia. Ziet er totaal niet uit

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:32

Bah! :r Die mensen/mishandelaars bezorgen de gangenpaardwereld een slechte naam.. :n

Lagency

zitake schreef:
Ziet er afschuwelijk uit. snap niet dat je echt plezier beleeft aan een ritje op zo'n paard. zou eigelijk verboden moeten worden. maarja. op dezelfde site als het filmpje staan dan nog eens een leuk artikel over de slachtpaarden. raken hun paarden daar aan de straatstenen niet kwijt. staan ook een paar afschuwelijk foto's op.
Moderatoropmerking:
Filmpje kan als schokkend worden ervaren

http://www.horsetalk.co.nz/news/2009/03/118.shtml

Oooh wat vreselijk dat filmpje en die foto's.;(
Laatst bijgewerkt door Winged op 25-03-09 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing toegevoegd

Antoinette

Dat die arme dieren dit allemaal toelaten...

Beesten zijn het...de mensen!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:36

Bah. :\

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:39

Ja, bij dit soort dingen vraag ik me ook altijd af wie er hier nou de beesten op aarde zijn. De mens, of de dieren. heel simpel : de mens..

jeetje zeg, zieke mensen allemaal, die allemaal een verbod zouden moeten krijgen voor het toetakelen van deze dieren.

Wederom iets waardoor ik me schaam voor het feit dat ik een mens ben. Mensen zijn vreselijk.. Tegen alles en iedereen in deze wereld.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:39

Antoinette schreef:

Dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking..... beesten zouden zoiets toch nooit kunnen bedenken, laat staan doen?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:40

Antoinette schreef:

Idd! Er is ook zo'n commercial op Animalplanet: "Bescherm de dieren tegen de beesten."

Hele mooie slogan, alleen jammer dat dergelijke slogans nodig zijn...
Ik snap echt NIET waarom je in vredesnaam zoveel geld uit zou geven aan paarden (of wat voor dieren dan ook), om ze vervolgens zo veel pijn te doen of ze op een andere manier te mishandelen en/of te verwaarlozen...

Edit:
@storrum:
Waarom? Omdat als er over 'beesten' wordt gepraat deze vaak als kwaad worden gezien en omdat het dierenrijk vrij cru is ook qua overleven en dergelijke.
Het erge is alleen dat wij net zulke zoogdieren zijn, alleen net wat anders ontwikkeld, maar daardoor oh, zo arrogant tegenover onze mede-aarde-bewoners.

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:41

Ik word er misselijk van. Afschuwelijk om op deze manier met dieren om te gaan!

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:43

het ziet er echt niet fijn uit =O
arme beestjes..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:43

Esmeralda schreef:
[paarden lopen echt raar, en dan die mensen die erop zitten hebben allemaal een nekhernia. Ziet er totaal niet uit

Zonder die blokken lopen ze ook raar, want die Tennessee Walking horses lopen telgang. Vandaar ook dat je als ruiter van links naar rechts beweegt in plaats van bij een paard met een diagonale gang van voor naar achter. Mijn broer heeft ooit tijdens een trail ride in Florida op een Tennessee WH gezeten (niet op blokken, goddank), maar die gleed er ook zowat af. Van tevoren werd ook door de stalhouder gezegd dat hij er op moest rekenen dat hij zijdelings zou schuiven in het zadel. Hun 'natuurlijke' drafgang is dus telgang, maar die showpaarden zijn echt niet om aan te zien. Afschuwelijk.