Anky van Grunsven toch met Painted Black naar Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Anky van Grunsven toch met Painted Black naar Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:50

Nou ik vind het een beetje flauw aan de ene kant dat ze niet met Salinero mag starten,de dressuursport heeft onzettend veel te danken aan Anky.En inplaats van dat ze de respect krijgt die ze verdient,lijkt het wel of er altijd mensen zijn die het haar niet gunnen en tegenwerken.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:53

kazary schreef:
Ik vindt het een behoorlijk gejammer in het stukje, FEI dit en dat. Kijk gewoon naar jezelf zou ik zeggen.
Ik vind anders die stukjes van Anly heel erg leuk, maar ben het gemekker van die twee over Vegas ondertussen erg beu. Ook al neemt ze nu zogenaamd sportief PB mee. Ze komen er achter dat het gedrein eens geen zin heeft en nu kiest ze eieren voor haar geld.

Idd denk dat dat de rede is dat ze nu PB meeneemt.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:55

Elisa2 schreef:
Nou ik vind het een beetje flauw aan de ene kant dat ze niet met Salinero mag starten,de dressuursport heeft onzettend veel te danken aan Anky.En inplaats van dat ze de respect krijgt die ze verdient,lijkt het wel of er altijd mensen zijn die het haar niet gunnen en tegenwerken.

Ik gun het haar van harte maar ze moet niet denken omdat ze Anky heeft dat ze alles maar voor elkaar kan krijgen.
Minder grote namen moeten zich ook aan de regels houden dus zij ook ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:57

het enige wat Anky tegenwerkt is het eigen ego en ega :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:26

Ik heb het een en ander over regeltjes niet echt gevolg, maar het is ik vind het van de zotte dat de titelhouder deze niet mag/kan verdedigen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:37

Mooi stukje tekst! Ik vind dat ze wel recht heeft om uit te zoeken waarom ze als titelhoudster niet ook met het paard wat titelhouder is mag starten. En jammer dat ze eerder dit jaar niet heeft kunnen starten vanwege de rust en de rugblessure. Maar ik vind dat ze het sportief oppakt. Ze heeft meer dan genoeg mensen tegen zich, en ik vind het knap dat ze zich daar niks van aan trekt.

Ze is en blijft gewoon de absolute top, om dit niveau vol te houden met zoveel verschillende paarden. Dat zie ik er niet veel doen! Ik vind het een echte sporter in hart en nieren!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:40

kazary schreef:
Ik vindt het een behoorlijk gejammer in het stukje, FEI dit en dat. Kijk gewoon naar jezelf zou ik zeggen. Ze kon inderdaad wel twee keer met PB starten, dan had ze Salinero ook mee kunnen nemen in de plaats.
Ik vind anders die stukjes van Anly heel erg leuk, maar ben het gemekker van die twee over Vegas ondertussen erg beu. Ook al neemt ze nu zogenaamd sportief PB mee. Ze komen er achter dat het gedrein eens geen zin heeft en nu kiest ze eieren voor haar geld.

Hier kan ik mij 100% in vinden :j Hou nu gewoon eens op met steeds maar te zeuren en accepteer de regels zonder morren. Wees gewoon sportief zónder er een punt van te maken DAT je oh zo sportief bent......

Je hoort nooit iemand anders zeuren , enkel en alleen Sjef en Anky.... Divagedrag van de bovenste plank.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:50

Chiva schreef:
kazary schreef:
Ik vindt het een behoorlijk gejammer in het stukje, FEI dit en dat. Kijk gewoon naar jezelf zou ik zeggen. Ze kon inderdaad wel twee keer met PB starten, dan had ze Salinero ook mee kunnen nemen in de plaats.

Hier kan ik mij 100% in vinden :j Hou nu gewoon eens op met steeds maar te zeuren en accepteer de regels zonder morren. Wees gewoon sportief zónder er een punt van te maken DAT je oh zo sportief bent......

Je hoort nooit iemand anders zeuren , enkel en alleen Sjef en Anky.... Divagedrag van de bovenste plank.

Ik ben het hier ook helemaal mee eens....Iedereen heeft hier schuld aan behalve Anky zelf...

Fout omschreven, bedoelde het zo:

Ik bedoelde dat ik het absurd vind dat ze eerst de hele tijd roept (of Sjef eigenlijk nog meer) dat ze PB niet meeneemt omdat ze toch geen kans heeft met hem te winnen, wat in mijn ogen erg onsportief is. Nu geeft ze echter aan toch een te grote topsporter te zijn om niet met PB te starten......Volgens mij ziet ze gewoon in dat ze niet met Salli mag en trekt ze nu de keutel in..
Laatst bijgewerkt door Adil op 25-03-09 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:54

Adil18 schreef:
Dat zinnetje dat ze zich eigenlijk te zeer een topsporter vind om met PB te starten, maar het nu naar veel gemekker van haar kant toch gaat doen....Bah!

Nee, ze zegt juist dat ze zich teveel topsporter vindt om het NIET met PB te proberen. Ze houdt de eer dus aan zichzelf. Niks mis mee dus ;-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:58

Zwelgje schreef:
Adil18 schreef:
Dat zinnetje dat ze zich eigenlijk te zeer een topsporter vind om met PB te starten, maar het nu naar veel gemekker van haar kant toch gaat doen....Bah!

Nee, ze zegt juist dat ze zich teveel topsporter vindt om het NIET met PB te proberen. Ze houdt de eer dus aan zichzelf. Niks mis mee dus ;-)

Eh, ik typte het verkeerd :+

Ik bedoelde dat ik het absurd vind dat ze eerst de hele tijd roept (of Sjef eigenlijk nog meer) dat ze PB niet meeneemt omdat ze toch geen kans heeft met hem te winnen, wat in mijn ogen erg onsportief is. Nu geeft ze echter aan toch een te grote topsporter te zijn om niet met PB te starten......Volgens mij ziet ze gewoon in dat ze niet met Salli mag en trekt ze nu de keutel in..

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:01

Je hebt m door Adil18, volgens mij zit dat er ook achter ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:03

Dit is de regel van de FEI betreffende de huidige kampioen:

10. The title defender is automatically qualified with a horse of his/her choice with which however he/she must have competed in the Freestyle to Music at at least two FEI World Cup Dressage Qualifiers of the particular season.

Wat er onduidelijk is aan deze regel is mij een raadsel. Als Anky of de KNHS het niet snappen moeten ze het Sjef vragen die zat in de Dressage Committe die de regel gemaakt heeft. Of begrijpen ze bij de KNHS geen Engels. Meestal is er trouwens een achterliggende reden voor zo'n regel en dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je paard op deze manier de dopingcontroles niet geheel kan ontlopen (NB ik wil hier absoluut niemand beschuldigen maar zeg alleen maar wat een mogelijke reden voor zo'n regel zou kunnen zijn). Andere ruiters mogen ook niet opeens zomaar meedoen met een reservepaard dat zich niet geplaatst heeft.

Deze regel is sowieso al waanzinnig voordelig voor de regerend kampioen, want je hoeft echt alleen maar mee te doen, score is totaal niet van belang. Kortom gewoon ophouden met zeuren over de regeltjes en gewoon blij zijn dat ze in ieder geval kan gaan.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 25-03-09 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:06

Hermelientje schreef:
Dit is de regel van de FEI betreffende de huidige kampioen:

10. The title defender is automatically qualified with a horse of his/her choice with which however he/she must have competed in the Freestyle to Music at at least two FEI World Cup Dressage Qualifiers of the particular season.

Wat er onduidelijk is aan deze regel is mij een raadsel. Als Anky of de KNHS het niet snappen moeten ze het Sjef vragen die zat in de Dressage Committe die de regel gemaakt heeft. Of begrijpen ze bij de KNHS geen Engels. Meestal is er trouwens een achterliggende reden voor zo'n regel en dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je paard op deze manier de dopingcontroles niet geheel kan ontlopen (NB ik wil hier absoluut niemand beschuldigen maar zeg alleen maar wat een mogelijke reden voor zo'n regel zou kunnen zijn). Andere ruiters mogen ook niet opeens zomaar meedoen met een reservepaard dat zich niet geplaatst heeft.

Kortom gewoon ophouden met zeuren over de regeltjes en gewoon blij zijn dat ze in ieder geval kan gaan.

Misschien dat een cursus Engels op zijn plaats zou zijn voor Anky en Sjef? ;) O:)

Je hebt gelijk, ik snap de onduidelijkheid ook niet!

Je mag met een paard naar eigen keuze gaan mits je dit paard twee keer gestart hebt, ook als titelverdediger duidelijker kan het niet...

_Azra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:10

Ik vind het mooi gezegt van Anky,

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:15

Nou, hartstikke goed van haar. Nu wachten op het topic nà LV waarin, als ze niet zou winnen, weer gemekkerd wordt over haar al niet dan aanwezige rijkunsten. Velen roepen over het gemekker van Sjef, nou, inmiddels kan ik er in de topics hierrond ook een aantal noemen die even hard mekkeren. Fijn dat ze deelneemt, reden moet ze zelf weten en hopen dat ze goed presteert.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:15

Citaat:
Daarnaast wordt aangegeven dat de organisatie van de wereldbekerfinale het laatste woord heeft bij het goedkeuren van eventuele deelname van een ander paard. Dus Las Vegas kan akkoord gaan met Salinero als vervanger van Painted Black zonder dat de FEI daar verder zeggenschap over heeft

Dus als Las Vegas denkt, met Salinero erbij hebben we een mooiere wedstrijd/trekken we meer mensen, kan het alsnog?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:17

Het punt is dat ze het het zo hoopt te spelen dat iedereen nu denkt "Goh die Ank, die is me daar toch een partij sportief zeg, ze doet toch maar mooi mee, ondanks dat ze Sallie niet mee mag nemen"!

Dan denk ik :Z

Snapt ze nu écht niet dat ze hiermee juist een hoop kwaad bloed zet? (Tenminste bij een hoop mensen).
Eerst proberen het onderste uit de kan te halen door advocaten in de arm te nemen, beetje te gaan zitten mekkeren over dat je "de titelverdediger" bent (JA, EN??) en dat het "overmacht" is dat je door je rug bent gegaan (je had ook even je pijn kunnen verbijten, voor die 10 minuten, denk ik dan }> Je bent sporter of niet )
Nou ja, goed, allemaal gespeculeer, in ieder geval, door al het onnodig gezemel maakt Anky zich gewoonweg niet populair. Kwestie van een te groot ego en een bijbehorende blaaskaak als echtgenoot. :P

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:21

Chiva schreef:
en dat het "overmacht" is dat je door je rug bent gegaan (je had ook even je pijn kunnen verbijten, voor die 10 minuten, denk ik dan }> Je bent sporter of niet )

Ben jij duidelijk nog nooit echt door je rug gegaan, dan kun je niet eens rechtop lopen, laat staan op een paard zitten ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:22

chevax schreef:
Nou, hartstikke goed van haar. Nu wachten op het topic nà LV waarin, als ze niet zou winnen, weer gemekkerd wordt over haar al niet dan aanwezige rijkunsten. Velen roepen over het gemekker van Sjef, nou, inmiddels kan ik er in de topics hierrond ook een aantal noemen die even hard mekkeren. Fijn dat ze deelneemt, reden moet ze zelf weten en hopen dat ze goed presteert.

Hoge bomen vangen veel wind, de doorsnee bokker niet ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:23

Volgens mij hebben wij hier met ons allen véél meer gemekkerd dat Anky heeft gedaan over deze kwestie en dan over aannames die we zelf hebben gedaan. Eerst is het onsportief dat ze niet deelneemt, nu is het onsportief dat ze wél deelneemt... 8)7

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:24

Nicole288 schreef:
Citaat:
Daarnaast wordt aangegeven dat de organisatie van de wereldbekerfinale het laatste woord heeft bij het goedkeuren van eventuele deelname van een ander paard. Dus Las Vegas kan akkoord gaan met Salinero als vervanger van Painted Black zonder dat de FEI daar verder zeggenschap over heeft

Dus als Las Vegas denkt, met Salinero erbij hebben we een mooiere wedstrijd/trekken we meer mensen, kan het alsnog?

Lijkt me zeer vreemd...als ze dus Salinero leuker vinden dan Warum Nicht en Anky sympathieker dan Isabell mag LV bepalen dat Anky in dit geval wel mag komen maar dat wanneer Isabell in hetzelfde schuitje zou zitten, zij niet mag komen...?
Laatst bijgewerkt door Adil op 25-03-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:26

chevax schreef:
Volgens mij hebben wij hier met ons allen véél meer gemekkerd dat Anky heeft gedaan over deze kwestie en dan over aannames die we zelf hebben gedaan. Eerst is het onsportief dat ze niet deelneemt, nu is het onsportief dat ze wél deelneemt... 8)7

Dat heb ik niet gezegd, misschien moet je eerst eens beter lezen voordat je een opmerking plaatst

Citaat:

Ik zeg nergens dat ik het onsportief vind dat ze nu wel met PB gaat, maar ik vind de manier waarop het moet toch zeer apart voor een topsporter...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:28

Adil: Ik neem aan dat een organisatie dan altijd zal kiezen voor het beste/nr 1 paard van de ruiter in kwestie omdat het ze de mooiste competitie oplevert, dus ook als dat bij Isabel zo zou zijn

Maar mss bedoelen ze met die regel gewoon dat ze mogen goedkeuren dat je als ruiter met een ander paard mag starten als het paard waar je mee gekwalificeerd bent niet mee kan doen?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:29

Nicole288 schreef:
Chiva schreef:
en dat het "overmacht" is dat je door je rug bent gegaan (je had ook even je pijn kunnen verbijten, voor die 10 minuten, denk ik dan }> Je bent sporter of niet )

Ben jij duidelijk nog nooit echt door je rug gegaan, dan kun je niet eens rechtop lopen, laat staan op een paard zitten ;)

Als het om zulke bedragen gaat.... kan er heeeeel veel, geloof me ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:30

Nicole288 schreef:
Adil: Ik neem aan dat een organisatie dan altijd zal kiezen voor het beste/nr 1 paard van de ruiter in kwestie omdat het ze de mooiste competitie oplevert, dus ook als dat bij Isabel zo zou zijn

Maar mss bedoelen ze met die regel gewoon dat ze mogen goedkeuren dat je als ruiter met een ander paard mag starten als het paard waar je mee gekwalificeerd bent niet mee kan doen?

Maar hoe zit het dan met ruiters die nog net niet zo'n grote naam hebben als Anky of Isabell?

Maar misschien bedoelen ze inderdaad het laatste, we zullen het maar moeten zien...