'Brandweer redt paarden uit brandende manege in Krommenie'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:46

Ik snap niet dat dit zulk belangrijk nieuws is: ik woon in Akersloot (bij Alkmaar) en daar doet de brandweer ieder jaar zo'n oefening. Eerste keer bij ons op stal, de keer erna bij de stal van de buren.... Neemt niet weg dat het een goede oefening is. Ook voor de paarden; die het trouwens niet eens heel gek vonden :D

Overigens is het volgens mij gewoon een privéstal en geen manegen in Krommenie.

Ipsilonka

Re: 'Brandweer redt paarden uit brandende manege in Krommenie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:08

Titel moet nog anders, volgens mij is het geen manege maar een kleine pensionstal. **nog een krommenie-bewoonster**

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:49

Goed dat ze het oefenen, dacht even toen ik de titel las dat het echt gebeurd was :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:42

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:
In de haast om bij de stallen te komen reed deze man een meisje aan die tussen de muur en de tractor terecht kwam. Tot overmaat van ramp brak de man in paniek ook nog eens de contact sleutel af van de afgeslagen tractor. En dit terwijl de brand steeds groter werd en dreigde over te slaan naar een tweede stal met paarden.

Ze hebben er wel iets heel dramatisch van gemaakt :Y)

neem van mij aan... over die tracktor.. dat dit héél rap kan gebeuren in paniek! iemand aanrijden in rook is niet zo moeilijk... hoe erger hoe beter de oefening.. want als je er echt voor te staan komt.

ik zie eht al helemaal voor me, zo'n brandweerman voor m'n paard.. die gaat echt niet mee de stal uit als je er gewoon een man in zo'n pak voor zou zetten :')

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:54

Bij ons (in de buurt van Krommenie) hebben ze een paar maanden terug ook zo'n oefening gehouden. Men wist eerst niet eens dat er een manege was, ook erg fijn dat men het nu wel weet!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:22

Cayenne schreef:
ik zie eht al helemaal voor me, zo'n brandweerman voor m'n paard.. die gaat echt niet mee de stal uit als je er gewoon een man in zo'n pak voor zou zetten :')
[/quote]

haha mijn pony's zouden als een geak wegrennen als de boxdeur open staat want volgens mij zal vooral de een die pakken DOODENG vinden :+ hoop dat er nooit meer brand uitbreekt bij ons.. (is bij ons 1x gebeurt, gelukkig stonden die 2 paarden s nachts buiten, alleen die stal en een paar oude bomen verbrand tot aan de grond.. ;( )

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:03

Ja inderdaad rare titel. Ik dacht ook al "brand, manege, Krommenie... Waar dan, heb er niets van gemerkt ?!"
Maar gelukkig dus alleen een oefening, wel fijn om te weten dat de brandweer dat i.i.g. doet bij ons in't dorp ;)

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:46

nou ik vindt het een goede oefening
maar ze hadden het in de krant wel ff anders kunnen vermelden..
pas naar enkele zinnen lees je dat het om een oefening gaat :D

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:14

Wat handig dat zoiets geoefend wordt! Was al bang toen ik de titel las:S
Elke manege zou een soort plan moeten hebben "wat te doen bij brand". Degene waar ik ben geweest heb ik daar nooit over gehoord, er hingen ook geen papieren met noodplannen ofzo (zoals je in openbare gebouwen wel ziet).
Ook een hele goede oefening voor de brandweer, alhoewel de paardjes er wel heel relaxed uitzien en ze dat niet bij een echte brand zouden zijn :P

@R0oszs: paarden blijven met brand instinctief juist in hun stal staan, ze zien dat als hun veilige plek. Dat is nou juist meestal het probleem.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:15

Ik ben lotus-slachtoffer en maak dus regelmatig brandweeroefeningen mee. Helaas nog nooit eentje bij een manege. Zou me wel leuk lijken!

Ik heb trouwens diep respect voor de mannen en vrouwen van de brandweer. Petje af!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:27

Ipsilonka schreef:
Titel moet nog anders, volgens mij is het geen manege maar een kleine pensionstal. **nog een krommenie-bewoonster**

Klopt das die pensionstal achter de scouting bij de krokodil (aangetrouwd krommeniër meld zich).

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:31

Was het nou wél of níet een oefening? Want ik snap er de kloten niet meer van?

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:24

wel een oefening