Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Susy_Q schreef:hier komt dus het gezegde vandaan: mijn paard is voor 99% verkeersmak... dit was dus die ene procent welke nooooooitt te voorspellen is bij een paard..
Ollie23 schreef:Helemaal niet raar...het blijft een vluchtdier.
En dat zijn dan wel de mensen die het hardst roepen als een scootjertje voorbij steekt tegen 25 per uur.
Een paard is een dier met instinct, dat heb je nooit 100% onder controle, niet als je het tien jaar traint en ook niet als je het 20 jaar traint, daar het een vluchtDIER is dat bang kan worden, kan het ook vluchten. Getraind of niet. Ik vraag me danig af of de mensen die beweren dat dit dier niet had mogen weg springen zich ooit wel eens verdiept hebben in het wezen "paard". Ollie23 schreef:Helemaal niet raar...het blijft een vluchtdier.
Ze leren het instinct niet te onderdrukken, dat is onmogelijk, ze laten hen zoveel mogelijk wennen aan dingen die ze op straat kunnen tegenkomen. Zodat ze weten dat het niet "eng" is. Maar zoals hierboven ook al iemand zei: ondanks dat ik weet dat rotjes weinig kwaad kunnen hups ik vaak toch een twintigtal cm omhoog als er eentje vlakbij ontploft. smurffie schreef:Moet de politie maar niet te paard handelensimpel zat. blijft een vluchtdier.

Bonita_Bon schreef:smurffie schreef:Moet de politie maar niet te paard handelensimpel zat. blijft een vluchtdier.
Dat is echt de blondste opmerking van de week! je kunt je certificaat ophalen bij de vereniging ter promotie van simpelheid. Je dingt nu automatisch mee naar Zot van het Jaar, gefeliciteerd en succes. maar zo te lezen kom je er wel.![]()
Heb je enig idee hoeveel leed er bespaard blijft door het inzetten van politiepaarden? Enig idee hoeveel rellen er per jaar dankzij politiepaarden NIET escaleren?
Maar nu ontopic. Is er al iets bekend over hoe het nu met de 'gewonde omstanders' gesteld is?