Paard is allergisch voor gras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singa

Re: Paard is allergisch voor gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:08

Een paard als dit kan toch nog een leuk leven hebben zonder in aanraking te moeten komen met gras?

Ik vind het beangstigend hoe sommigen zo snel naar een spuitje zouden grijpen...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:18

Het paard lijkt mij ook niet echt lekker lopen zo helemaal ingepakt in de bandages. En onder de rode deken zit volgens mij een deken die gebruikt voor paarden met zomerexzeem.

Misschien is het waar, maar ik trek me twijfels. Ook omdat de oren en neus van het paard gewoon vrij zijn.
En als je het paard dan nog op de weide zet heeft ze er nog last van.
Als je het paard in een zandpaddock/kampje zet dan hoeft ze toch niet zo aangekleed naar buiten, lijkt mij. Of ze moet ook reageren op de pollen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:27

monia schreef:
Een paard als dit kan toch nog een leuk leven hebben zonder in aanraking te moeten komen met gras?

Ik vind het beangstigend hoe sommigen zo snel naar een spuitje zouden grijpen...

ik vind het beangstigend hoe graag sommigen een paard perse in leven willen houden.

arm dier,als dit echt waar is..........is toch geen leven

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:34

srry maar dan vind k het wel een beetje lullig om het paard op een lekker grasland te zetten om een foto, hij mag er helemaal niks van eten!!! :+

ja idd zo'n paard kan idd geen leuk leven lijden :(

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:38

Wees dan ook realistisch en laat hem niet zo'n leven lijden.
Dit is niks voor het paard, en ook niet voor zijn baas.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:38

ok, het deel dat ze het NIET mag eten heb ik dus gemist,(maar neem aan van wel ivm haar speciaal dieet! ) maar waarom loopt ze uberhaubt nog op een wei?
Dan zou ik voor mijn paardje toch een lekkere zandbak aanleggen hoor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:40

Ik denk niet dat ik zo'n paard zo rond zou laten lopen. Als het warm buiten is staat dat arme beest helemaal ingepakt. Die wordt toch gewoon volop gestoomd. Ik weet niet zeker wat ik zou doen, maar ik denk toch niet dat ik lang zo zou doorgaan.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:46

stelletje beulen......
Dat arme dier zo door het leven te laten gaan. Men moest maar eens gaan nadenken voor wie dit gedaan wordt, voor het paard of voor de eigenaar.... Dierenliefde is in mijn ogen iets anders dan je paard laten lijden omdat je er geen afstand van kan of wil doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:52

Ik snap het verhaal met de foto erbij niet. Het paard mag geen gras eten en het niet aanraken. Hoe krijgen ze het dan voor elkaar dat 'ie op het gras voor de foto staat zonder bescherming op delen van het hoofd? Alleen voor de foto okee, maar dan verwacht je toch dat 'ie op dat gras afvliegt?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:56

Arm beestje zeg.. Dit zou ik een paard niet aandoen..

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:17

1 april? :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:41

O, dat is wel erg zeg, dat inpakgedoe, als het mijn paard was, was het afgelopen, ik zou het niet willen aandoen, helemaal inpakken, en wat dacht van van lange hete zomers???

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:50

Geloof niet dat dit een 1 april grap is.. op een andere site staat het ook (met nog een andere foto waarbij het paard losloopt op het land):

http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/mer ... ragen.aspx

En ergens denk ik toch dat dit paard op het land loopt, aangezien er op HLN staat:

"Haast hermetisch verpakt 'dartelt' Pandora door de wei."

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:09

Ik snap niet dat dat paard niet gewoon in een paddock staat, waar géén gras bij in de buurt is?
Heel zielig voor dat paard. ;(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:11

Karin schreef:
Ik neem aan dat het paard alleen voor de foto even op gras is gezet. ;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:14

Ah gossie.. Wat sneu voor dat beestje :(:)..
Waarom staat hij niet gewoon op zand als ik vragen mag?
Dan kan hij tenminste nog lekker spelen zonder kapot te gaan van de pijn!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:22

monia schreef:

waarom denk je dat?
ik denk dat je een heleboel "leuke dingen" niet meer kan doen...
buitenritten: over het algemeen genoeg gras te vinden
in de buitenbak: gras aan de rand van de bak
even een wandelingetje naar de trailer oid kan al "mis" gaan door een plukje gras aan de kant van de weg.
en wat als je paard uitbreekt?

overigens denk ik ook niet dat het mooie pakkie wat het paard aanheeft zomers nou zo lekker zit...

ik vind ik dit geval in laten slapen een hele goede oplossing, hoe lang wil je dit gaan volhouden?

of er moet al een methode zijn die de allergie laat verdwijnen...
maar misschien hoopt de eigenaar nog op iets als herstel.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:23

Arm paard. Ik zou het dier zeker NIET laten inslapen, maar op het zand zetten. :)
Ik zou het paard NIET op de wei zetten met zo'n burka aan, als hij op het zand zonder zou mogen. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:26

sigrid1182 schreef:
ik dacht een een grap!!!

want die foto slaat nergens op......

allergisch voor gras...zodra ze de kop naar beneden doet dan heeft ze ondragelijke pijn aan haar mond zeker...

mocht dit waar zijn, en t was mijn paard......dan was zon paard iig einde verhaal bij mij....

zo laat je een paard niet leven.......

Precies wat ik dacht. Waarom helemaal inpakken behalve mond/neus? is ze daar neit allergisch?
En inderdaad, als je paard zo zou moeten leven zou ik het beschouwen als een paardonwaardigbestaan. Wat bij mij een einde betekend.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:27

Wat idioot dat mensen zo snel hun paard al een spuitje willen geven zeg!
Je kunt met je paard altijd nog buiten wandelen, hem loslaten in de buitenbak, bosritten maken.. Als je gewoon een beetje uitkijkt en je paardje wat extra aandacht geeft zal hij daar heus niet ongelukkig van worden hoor! Het is maar net hoeveel je om je paard geeft en wat je er voor over hebt het dier een beetje gelukkig te maken!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:31

@appie: maar wat als je paard tijdens een buitenrit/wandeling zijn hoofd naar beneden doet?(muilkorven?)
en wil je dan samen met de hele bepakking gaan wandelen?
want als je paard bijvoorbeeld wel valt zal dat beessie niet zo blij zijn..

hoe zou het beesje reageren als hij wel in aanraking komt met gras en jij rijd erop?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:33

ik vind dit echt niet kunnen... Dit paard heeft toch geen leven meer.
Ook als je ziet wat ze te eten krijgt...
Voor het welzijn van het paard zelf zou ik haar gewoon in laten slapen. Ze kan gewoon geen fijn elven hebben, en bijvoorbeeld ook nooit met andere paarden in een wei staan omdta die nog iets van gras aan zich kunnen hebben en ze daar dus weer pijn door zou kunnen krijgen

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:35

Wandelen kan eventueel ook gewoon op een verharde weg zonder gras, tijdens de buitenrit zal je gewoon iets beter op moeten letten, of zelfs geen buitenritten maken maar dat lijkt me ook niet het eind van de wereld. Je hebt ook van die netjes voor over de neus tegen allergie, die zou je eventueel met rijden buiten ook nog om kunnen doen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit een reden zou zijn om je paard in te laten slapen.. Er zijn ongetwijfeld zoveel dingen die je nog wel samen kunt doen!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:44

Heb ook bedenkingen bij de betrouwbaarheid van dit artikel, helemaal ingepakt behalve het de neus en de mond :?

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:52

Ik ga er voor het gemak inderdaad even vanuit dat dit flauwekul is. Anders in de frikandellen ermee!!