Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:37

Dat lijkt me best gaaf om te zien.

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:45

Het was echt een geweldig festijn !!!!

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:46

Het enige wat ik persoonlijk niet zo heel goed geregeld vond was de catering. Voor patat ongeveer 1 uur in de rij, poffertjes ging inderdaad wel veel sneller, maar voor drinken en hotdog sloeg ook alle recors. Maar verder was het wel weer een heel bijzonder EK !!!!

jolmer20

Re: Horses on Ice op Haarlemse ijsbaan een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:47

de patatkraam was ook heel snel weer gesloten.. :P die hadden niks meer

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:52

Wat een succes!
mooie foto's kunnen maken.. Had wel het mooiste plekje :=

ik zal een topic maken als ik ze op de computer heb staan

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:55

We hadden een soort van boktmeeting kunnen houden! Ik ken verder niet zoveel mensen die zich bezig houden met ijslanders.. :P

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:02

Ja!
misschien zijn we wel tig keer langs mekaar gekomen.
Terwijl je online wel mekaar '' kent''

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:03

En dat terwijl onze paarden nog halfzusjes zijn ook :+

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:06

kan je naaaaaagaan! 8)7

Misschien heb jij (jullie) mij wel gezien, ik stond in het midden.. Blond haar, zwart jasje, Camera *-:)

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:08

Viteske schreef:
kan je naaaaaagaan! 8)7

Misschien heb jij (jullie) mij wel gezien, ik stond in het midden.. Blond haar, zwart jasje, Camera *-:)

Ik weet het zeker Ik heb je gezien :D :D :+

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:08

Viteske: En 1 ding is zeker ben heeeeeeeel benieuwd naar je foto's

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:10

jolmer20 schreef:
de patatkraam was ook heel snel weer gesloten.. :P die hadden niks meer

Toen wij eindelijk aan de buurt waren, was er inderdaad alleen nog patat en een gehakt bal, zelfs alle saus was op :( :(

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:11

Bosmiep79 schreef:
Dat lijkt me best gaaf om te zien.

Het was ook echt onwijs gaaf om te zien. Het was mijn eerste echte ontmoeting met de ijslanders, maar ik ben helemaal verkocht :o

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

Hè potverdorie, weer gemist :P Ik wil elk jaar gaan en vergeet telkens dat het is..... Volgend jaar wil ik het niet vergeten O:)

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:21

RagShag schreef:
Hè potverdorie, weer gemist :P Ik wil elk jaar gaan en vergeet telkens dat het is..... Volgend jaar wil ik het niet vergeten O:)

Echt meid je mag het volgend jaar gewoon weg niet vergeten ;) Echt het was zo super gaaf. Vooral de record pogingen waren zo gaaf om te zien en te horen ;) Echt heel bijzonder op het ijs.
Laatst bijgewerkt door Waaltje op 22-03-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:25

Nee, ik ga het nu alvast op alle kalenders en agenda's in huis opschrijven. Dan kan ik het gewoon niet meer vergeten!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:27

Waaltje schreef:
RagShag schreef:

Echt meid je mag het volgend jaar gewoon weg niet vergeten ;) Echt het was zo super gaaf. Vooral de record pogingen waren zo gaaf om te zien en te horen ;) Echt heel bijzonder op de ijs.

Hahaha, leuk om te zien dat iemand helemaal enthousiast is geworden van de ijsjes :D Als je dit al geweldig vind, dan moet je écht eens op een ijslander gaan rijden :D

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:31

RagShag schreef:
Hahaha, leuk om te zien dat iemand helemaal enthousiast is geworden van de ijsjes :D Als je dit al geweldig vind, dan moet je écht eens op een ijslander gaan rijden :D

Nou inderdaad dat ben ik ook echt van plan. Ik heb eigenlijk (bijna) alles al wel eens gereden, maar een ijslander nog nooit :o :o :o Ik schaam mij diep.
Maar misschien kan Viteske ooit wel eens iets voor mij regelen :o ;)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:35

PPfffffffffffff.... bijna klaar!

HOI is voor mij, na de nodige voorbereidingen in de loop van de winter, al afgelopen woensdagochtend om zeven uur begonnen met de opbouw van het stallenterrein: hekken, tenten en elektra. Donderdag de 85 boxen erin gebouwd en 's avonds laat nog een ernstig verdwaalde Uli Reber uit de Waarderpolder gevist en naar de baan begeleid.

Karli pakte het de volgende dag wat slimmer aan, die liet Vicky bellen toen hij Utrecht net voorbij was. Die heb ik dus bij de afrit van de snelweg bij IJmuiden opgewacht om hem het laatste stuk te 'loodsen' met zijn 18! meter lange en 4 meter hoge combinatie, die maar net aan op het stallenterrein paste.

's Avonds bij de ijstraining uit nostalgische overwegingen nog even schaatsende mestboy gespeeld en geconstateerd dat het met Jessie's speed controle (private joke ;) ) inmiddels prima voor elkaar is.

Van de wedstrijd zelf heb ik gisteren weinig kunnen zien, ik ben de hele dag aan het heen en weren geweest tussen de baan en het stallenterrein. En uitgerekend nèt op het moment dat de lasershow op het punt stond te beginnen, werd ik gebeld dat bij de stallen de stroom was uitgevallen. Dus die ging helaas ook aan mijn neus voorbij.

Vanochtend was ik al weer vroeg op het terrein aanwezig, om de nachtwacht af te lossen en daarna samen met de rest van het organisatieteam de boxen weer af te breken. Dat ging nog niet helemaal van een leien dakje, er waren nog ruim veertig paarden blijven overnachten en hun baasjes sliepen wel uit...

Morgen nog even de tenten en de hekken weg - hopen dat het niet te hard gaat waaien, dat zou erg lastig zijn - en dan is het leed voor de komende anderhalf jaar weer geleden.

Ik hoop dat alle Bokkers die er heen geweest zijn het naar hun zin gehad hebben, zelf heb ik het dat - ondanks dat mijn voeten inmiddels aanvoelen alsof ze er ieder moment af kunnen vallen - absoluut wel gehad.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:38

Wie heeft eigenlijk de term "speedpass" bedacht...?

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:38

Erikprast: Nou het was helemaal geweldig. De organisatie van Horses on Ice was echt super top !!! Alles liep mooi op tijd en zag er op en top uit, complimenten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:21

@Kuggur: het antwoord heb ik niet paraat dus als je het echt wilt weten moet ik het gaan uitzoeken, maar ik ben benieuwd waardoor die vraag nu zo spontaan in je opkomt?

Foto's: http://www.myphotoart.nl , daarna klikken op
reportages --- sportgala's,festiviteiten,evenementen,shows.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:39

Zo wat een gave foto's ga snel even op de site kijken

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:57

EricPrast schreef:
@Kuggur: het antwoord heb ik niet paraat dus als je het echt wilt weten moet ik het gaan uitzoeken, maar ik ben benieuwd waardoor die vraag nu zo spontaan in je opkomt?

]

Omdat ik het in dit topic voor het eerst zie en ik het een bizarre term vind; het gaat over telgang. Die gang heet in het engels pace, in het duits (renn)pass, "speedpass" is dus naar ik vermoed een rare mix van termen uit twee talen, vermoedelijk omdat het "cool" moet klinken.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:10

In de "rare mix" ga ik meteen mee, maar ik vermoed dat de achterliggende reden meer een politiek compromis is: de officiële voertalen van de FEIF zijn duits en engels. En iedereen moet natuurlijk een beetje z'n zin krijgen om binnen die club vriendjes te kunnen blijven...