Flinke nederlaag voor Anky, Adelinde en Parzival tweede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:41

Tsja ben ook net terug uit Den Bosch en ik vond Adelinde helemaal niet zo fris en fruitig. Haar paard loopt goed maar als je ziet hoe ze d'r aan hangt nou dat vind ik niet echt het toonbeeld van elegantie! :D Hij wordt taai en traag in de galop.
Anky had verschrikkelijke pech dat ze aan het fotograferen waren in de hoek waar ze naar toe reed, word je ook niet vrolijk van! Ik vond Isabelle indrukwekkend goed maar ook Minderhoud reed weer een mooie proef. Ongelofelijk elegant en altijd de oortjes naar voren bij de merrie. Als je ziet hoe hij van de hand afrijdt tsjonge en hoe het publiek voor hem uit hun dak ging!! Mooi voorbeeld!! VIVA LAS VEGAS *D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:42

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:43

rocky21 schreef:
Tsja ben ook net terug uit Den Bosch en ik vond Adelinde helemaal niet zo fris en fruitig. Haar paard loopt goed maar als je ziet hoe ze d'r aan hangt nou dat vind ik niet echt het toonbeeld van elegantie! :D Hij wordt taai en traag in de galop.
Anky had verschrikkelijke pech dat ze aan het fotograferen waren in de hoek waar ze naar toe reed, word je ook niet vrolijk van! Ik vond Isabelle indrukwekkend goed maar ook Minderhoud reed weer een mooie proef. Ongelofelijk elegant en altijd de oortjes naar voren bij de merrie. Als je ziet hoe hij van de hand afrijdt tsjonge en hoe het publiek voor hem uit hun dak ging!! Mooi voorbeeld!! VIVA LAS VEGAS *D

Helemaal mee eens! :j

Vind Adelinde ook maar een beetje lomp rijden, ze gebruikt haar hele boven lichaam om hem terug te krijgen hihi.. :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:45

rocky21 schreef:

Het was niet alleen die hoek, maar ook bij C. Sali was gewoon een beetje kijkerig, ze reed niet voor niks eerst helemaal rond de ring in stap en ze had de stang bijna horizontaal staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:45

Dat is ook wel nodig soms aangezien Parzival af en toe ontzettend bang kan zijn. Dat ligt verder niet aan haar rijstijl.

Ik heb de beginpost even aangevuld met het bericht van de KNHS.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:47

Cayenne schreef:
Dat is ook wel nodig soms aangezien Parzival af en toe ontzettend bang kan zijn. Dat ligt verder niet aan haar rijstijl.

Ik heb de beginpost even aangevuld met het bericht van de KNHS.

Ik vond dat ze hem goed erdoor heen kon sturen, want er waren echt momenten dat ik dacht dat hij zou gaan spoken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:58

Ik heb Adelinde en Anky beide gezien, en moet zeggen dat ik Anky's proef niet netjes vond, overgangen waren rommelig en er zaten veel fouten in. Sali had ook de hele proef zijn mond open en er stond volgens mij heel veel spanning op :=

Adelinde daarentegen reed supernetjes! Hele fijne proef om naar te kijken :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:32

Zag net op Teletekst dat Anky niet naar Vegas mag met Salinero omdat ze maar 1 wedstrijd met hem heeft gereden. Sjef neemt een advocaat in de arm.

Edit: Oeps, zie net dat er al een topic aan wordt gewijd maar kan deze post niet meer weghalen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:36

flicka schreef:
Zag net op Teletekst dat Anky niet naar Vegas mag met Salinero omdat ze maar 1 wedstrijd met hem heeft gereden. Sjef neemt een advocaat in de arm.

En daar gaat het respecteren van de eigen adviezen :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:37

super van adelinde en mischien ook wel es goed voor anky om derde te worden ze kan niet altijd de beste zijn!

@ flicka jeetje ik vind het wel dom dat sjef een advocaat neemt regels zijn regels dat is voor iedereen hetzelfde en de koningin van de dresuur mag daar niet van af wijken

flicka

Re: Flinke nederlaag voor Anky, Adelinde en Parzival tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:51

@liisette: Sjef is niet dom. Hij heeft zelf die regels mede bepaald en ziet ontsnappingsmogelijkheden. Ik las ook dat ze niet met PB naar Las Vegas wil.
Ik denk dat ze gewoon een grote kans wil hebben om te winnen en dat dat met PB niet mogelijk is.
Persoonlijk vind ik het heel jammer dat ze met Salinero niet naar Vegas mag, ze is titelverdedigster en een heel grote kanshebster.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:11

Lienemien schreef:
Ik vond persoonlijk Anky beter dan Adelinde, Anky had een grote fout maar Adelinde had veel meer storingen en taktfouten. En op de middenlijn voor het afgroeten wat ze (Adelinde) toen allemaal aan het doen was dat weet ik ook niet?!

Ik sluit mij hier helemaal bij aan!!! Daarbij vond ik Salinero met name in veel basisdingen super verbeterd +:)+

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:19

Goed van Isabell en Adelinde, jammer van Anky.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:29

Adelinde ging zeker goed! Isabell had echt een goeie kür gereden, vrijwel foutloos, de score was verdient..
Maar Hans Peter Minderhoud had wat mij betreft hoger gewaardeerd mogen worden, hij had een goeie kür en het zag er ontspannen uit. Maar ik moet zeggen, alle combinaties hebben echt goed gepresteerd!

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:32

M_R schreef:
http://events.scg-nl.nl/2009/denbosch/r ... 12-res.htm

hier staat het anders.. of gaat dit over een andere proef?

Dat is van donderdag, dat was de Grand Prix kwalificatie voor de Kur op Muziek. Daar mochten alleen de beste vijftien aan meedoen, aan de Kur.
Anky reed toen veel beter en werd ook terecht eerste, jammer dat ze het niet kon herhalen. :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:33

Ik vond de kur van Isabell echt kippevel!! Heel goed en terecht gewonnen. Anky/Salinero is zeker een sterkere combi als Adelinde/Parcival, maar tijdens de kur was duidelijk te zien dat de regelmaat van wedstrijdrijden er even uit was bij het olympisch duo. En niet alleen in één hoek.. Geeft niets, Salinero heeft dan ook ruim een half jaar geen wedstrijd meer gezien!

ik dacht trouwens dat Anky een wild card zou krijgen..??

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:35

man, man, man. Anky wordt een keer 3e en het is meteen een flinke nederlaag?! :? Ze won donderdag nog de GP, en daarnaast heeft Salinero een lange tijd rust gehad.

@ Jessix, daarvoor zou ze 2 wedstrijden moeten rijden, maar dit was haar 1e.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:26

Ik was vandaag in Den Bosch en ik kreeg echt kippenvel van Isabell ;)! Anky reed daarentegen gewoon helemaal niet zo goed. De proef van Adelinde was ook niet perfect, maar wel een stuk minder spanning dan dat Anky had.

En daarnaast ga ik et PassieX mee ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:48

Flinke nederlaag? En hoeveel van de berichtgevers is er uberhaupt in geslaagd om dat bewuste niveau te behalen? :')

Fijn dat Satch zich goed gedroeg, nog fijner voor Adeline dat ze zulke mooie plaatsen behaald! Ze heeft een goede vorm te pakken zo te zien :j Super!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 02:04

Hoezo aartsvijand? :')

3e WO in paardenland? :+

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:06

Adelinde reed gewoon een hele sterke proef en Anky liet duidelijk wat steekjes vallen dus echt een nederlaag vind ik het persoonlijk niet. Vind het wel altijd spannend om naar de jazz te kijken, of hij elk moment er tussen uit knijpt

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:21

Ik heb de kür helaas niet kunnen zien omdat ik moest werken. Ik heb 's avonds wel even gekeken naar de NOS, maar dat was alleen maar een samenvatting van slechts enkele minuten (als het geen seconden waren...).
Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden! Want Adelinde reed haar nieuwe kür, toch? (ben wel benieuwd naar de muziek) En ik zou die van Anky en Isabell ook wel willen zien. Weet iemand toevallig of het later nog ergens terug te zien is op internet?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:21

Ik ben het volledig met je eens Cocktail, van Anky's kür kreeg ik niet het 'kippenvel gevoel' dat ik bij Adelinde wel kreeg. Netjes gedaan, en welverdiend voor alle drie. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:24

nederlaag?
ik vind 3e worden niet heel verkeerd hoor!
Isabell is ook gewoon een goede amazone,net als Adelinde,volgende keer beter,je kan niet altijd winnen.
ook een 3e plek met die score zullen weinig haar nadoen.

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:30

cocktail schreef:
Adelinde reed gewoon een hele sterke proef en Anky liet duidelijk wat steekjes vallen dus echt een nederlaag vind ik het persoonlijk niet. Vind het wel altijd spannend om naar de jazz te kijken, of hij elk moment er tussen uit knijpt

Dan zou je zeggen dat het beeld niet echt ontspannen is als je er 'spannend' naar zit te kijken of dat hij er elk moment kan tussen uitknijpen.. Ik blijf er bij, Anky reed beter dan Adelinde. Die had 1 grote fout, maar Adelinde had veel meer storingen en taktfouten, ook haar laatste middenlijn was helemaal niet goed. Adelinde reed ook heel erg met haar bovenlichaam om hem terug te krijgen of meer te verzamelen (die 'zaagde' niet met haar handen maar met haar schouders...(naar mijn mening en wat ik gezien heb))

Jammer dat Anky niet naar Vegas mag, maar dit zijn kennelijk de regels en daar hoort iedereen zich aan te houden. Wel jammer dat Sjef die regels dan zelf heeft bedacht en aangekaart waarna deze opgenomen zijn in het regelement! :(:) Maar denk niet dat het een verrassende wedstrijd zal zijn als Anky niet mee rijd, Isabell zal dan wel winnen als ze niet al te veel en grote fouten maakt.